[2.3 NG] Remont + dalsze plany- turbo
[2.3 NG] Remont + dalsze plany- turbo
Witam, ostatnio zmierzylem kompresje w moim NG, szału nie ma, pierwszy cylinder 13, reszta po 11,5. Tu pytanie do was, czy oplacalna jest inwestycja w NG? Myslalem zeby zrobic remont tego silnika i mając juz zdrową jednostke wrzucic tam jakąś turbinke. Tylko czy NG to wytrzyma? Wystarczyloby mi troche ponad 200 koni. Dodam ze w moim NG jest EFI Prosze o jakies porady w tej sprawie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ponoć od 2,5TDI pasuje. Tylko trzeba zrobić odpowiednią przejściówkę pod turbo.QuattroNG pisze:Trzeba by było pospawać kolektor wydechowy
A chyba najgorsze że nie masz natrysku na denka tłoków. Już silniki wolnossące, które mają 62 konie z litra mają natrysk (np. 1.6 z A4ki). A turbo mocno podnosi temperaturę w komorze spalania.
Nie wiem czy jest możliwość łatwego zrobienia tego natrysku. Ewentualnie można próbować wiercić małe otwory w stopkach korbowodów aby one bryzgały olejem po denku tłoka.
A uturbić silnik idzie nawet w jeden dzień za 600zł co pokazali ci kolesie:
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Nie żartuj sobie, każdy silnik w 80/90 od 2.0 ma natryskimaciek889 pisze:A chyba najgorsze że nie masz natrysku na denka tłoków.
QuattroNG, Najważniejsze to ciśnienie oleju w tym silniku, jeśli masz ok. 1 Bara to lepiej szukać zdrowego dołu, odprężać i wyciśniesz te 220-250ps. Jak chcesz to mam zdrowy dół ng na sprzedaż. 2-2,5 bar na rozgrzanym
Co do osprzętu to kolektor wydechowy z turbo od 2.210VT, dolotowy T4 2.5 Benzyna, metalowa uszczelka odprężająca z większą ilością kanałów, ic, wydech 2.5', kute panewki korbowodowe, chłodnica oleju, wydajniejsza chłodnica wody z mocniejszym wentylatorem i ktoś kumaty co CI to wystroi.
Super, właśnie na takie odpowiedzi liczyłem dol silnika mam zdrowy na zegarze pokazuje 2 bary na rozgrzanym, natomiast cala góra do remontu tylko jeśli robilbym remont to i panewki bym zmienił. Gdzieś też czytałem ze w NG jest jiz natrysk oleju na denka tłoków. Do tego chłodnica oleju i może zawory sodowe? Swojego czasu byla na sprzedaż 80'tka na olx, ktora miała wsadzoną turbinkę i do tego gaz lpg na blosie... Czy blos ma jakiś byt po takim modzie?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3792
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
I tak tego nie zrobisz.
Ale. Jak chcesz szukać najtańszej opcji ? szukaj osprzętu z MC + zmiana na wtrysk elektroniczny z OTTOMOTIVE + nowy "program" pod turbo.
[ Dodano: 2016-08-30, 07:29 ]
ps. nie masz co się zajmować pierdołami jak natrysk czy zawory jeśli samego osprzętu nie będziesz miał przypasowanego.
a i tak szykuj tak około dychy na to.
Ale. Jak chcesz szukać najtańszej opcji ? szukaj osprzętu z MC + zmiana na wtrysk elektroniczny z OTTOMOTIVE + nowy "program" pod turbo.
[ Dodano: 2016-08-30, 07:29 ]
ps. nie masz co się zajmować pierdołami jak natrysk czy zawory jeśli samego osprzętu nie będziesz miał przypasowanego.
a i tak szykuj tak około dychy na to.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Jestem ciekaw czy to wypali, bo z wielu zapędów tuningowych ng znam tylko jedną osobę co go uturbiła.
QuattroNG, jeśli chcesz remontować NG i wzmocnić dół aby jeżdziło to bezawaryjnie to musisz dychę szykować oczywiście jak będziesz to sam robił. Nie oszukujmy się ale części dobrej jakości lub używki w dobrym stanie kosztują
QuattroNG, jeśli chcesz remontować NG i wzmocnić dół aby jeżdziło to bezawaryjnie to musisz dychę szykować oczywiście jak będziesz to sam robił. Nie oszukujmy się ale części dobrej jakości lub używki w dobrym stanie kosztują
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3792
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jeśli chodzi o remont - ja bym nie robił. Potraktowałbym to jako naukę i uturbiał to co jest, nie będzie żalu jak się zje..e. Drugi silnik używany kupić to 5 stów i jest. Pies go trącał.
Dobrze wysterować tym, i będzie OK.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-09-01, 22:55 ]
Leo
Dobrze wysterować tym, i będzie OK.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-09-01, 22:55 ]
Leo
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 22:54 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
W załączniku przesyłam zdjęcie 80'tki ktora byla na olx na sprzedaż około miesiąca temu, może ktos ją kojarzy lub jest tu na forum autor tego autka w ogłoszeniu posalo ze ma 280 km, na zdjęciu widać ze ma ona blosa, kolektor z MC (kolektor wydechowy ktoś zrobił sam) jest mozliwe ze chodzilo to na lpg??? Wracając do mnie, chciałbym z NG wycisnąć okolo 220km a do takiej mocy raczej nie trzeba byloby robic domu silnika, ewentualnie panewki korbowodowe na cos mocniejszego. Góra to tylko obróbka głowicy i płyta odprężna pod glowice. Dalej nie widzę co może pochłonąć tam 10 koła, dalej upieram się przy swoim, może i malo jeszcze widziałem dlatego chce od Was uzyskać wszystkie opinie i porady
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga