Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Remont + dalsze plany- turbo

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

[2.3 NG] Remont + dalsze plany- turbo

Post autor: QuattroNG » 28 sie 2016, 20:18

Witam, ostatnio zmierzylem kompresje w moim NG, szału nie ma, pierwszy cylinder 13, reszta po 11,5. Tu pytanie do was, czy oplacalna jest inwestycja w NG? Myslalem zeby zrobic remont tego silnika i mając juz zdrową jednostke wrzucic tam jakąś turbinke. Tylko czy NG to wytrzyma? Wystarczyloby mi troche ponad 200 koni. Dodam ze w moim NG jest EFI :) Prosze o jakies porady w tej sprawie :)

lulu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 04 cze 2012, 12:21

Post autor: lulu » 29 sie 2016, 19:00

Gra nie warta świeczki, przerosną Cię koszta. Taniej i lepiej zapakować 2.2T

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 29 sie 2016, 19:58

Trzeba by było pospawać kolektor wydechowy, dolotowy z MC , dorobić dolot z IC, pospawać wydech, dobrać odpowiednią turbinę, odprężyć silnik i...? Takie jest moje myślenie, jeśli coś jest nie tak sprawdźcie mnie na ziemię :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 sie 2016, 20:22

QuattroNG pisze:Trzeba by było pospawać kolektor wydechowy
Ponoć od 2,5TDI pasuje. Tylko trzeba zrobić odpowiednią przejściówkę pod turbo.

A chyba najgorsze że nie masz natrysku na denka tłoków. Już silniki wolnossące, które mają 62 konie z litra mają natrysk (np. 1.6 z A4ki). A turbo mocno podnosi temperaturę w komorze spalania.
Nie wiem czy jest możliwość łatwego zrobienia tego natrysku. Ewentualnie można próbować wiercić małe otwory w stopkach korbowodów aby one bryzgały olejem po denku tłoka.

A uturbić silnik idzie nawet w jeden dzień za 600zł co pokazali ci kolesie:
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

zukreator

Post autor: zukreator » 29 sie 2016, 21:38

NG ma natryski na denka tłoków

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 29 sie 2016, 21:47

maciek889 pisze:A chyba najgorsze że nie masz natrysku na denka tłoków.
Nie żartuj sobie, każdy silnik w 80/90 od 2.0 ma natryski ;-)

QuattroNG, Najważniejsze to ciśnienie oleju w tym silniku, jeśli masz ok. 1 Bara to lepiej szukać zdrowego dołu, odprężać i wyciśniesz te 220-250ps. Jak chcesz to mam zdrowy dół ng na sprzedaż. 2-2,5 bar na rozgrzanym ;-)

Co do osprzętu to kolektor wydechowy z turbo od 2.210VT, dolotowy T4 2.5 Benzyna, metalowa uszczelka odprężająca z większą ilością kanałów, ic, wydech 2.5', kute panewki korbowodowe, chłodnica oleju, wydajniejsza chłodnica wody z mocniejszym wentylatorem i ktoś kumaty co CI to wystroi.
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 29 sie 2016, 22:13

Super, właśnie na takie odpowiedzi liczyłem :) dol silnika mam zdrowy na zegarze pokazuje 2 bary na rozgrzanym, natomiast cala góra do remontu :/ tylko jeśli robilbym remont to i panewki bym zmienił. Gdzieś też czytałem ze w NG jest jiz natrysk oleju na denka tłoków. Do tego chłodnica oleju i może zawory sodowe? Swojego czasu byla na sprzedaż 80'tka na olx, ktora miała wsadzoną turbinkę i do tego gaz lpg na blosie... Czy blos ma jakiś byt po takim modzie?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 sie 2016, 07:29

I tak tego nie zrobisz.

Ale. Jak chcesz szukać najtańszej opcji ? szukaj osprzętu z MC + zmiana na wtrysk elektroniczny z OTTOMOTIVE + nowy "program" pod turbo.

[ Dodano: 2016-08-30, 07:29 ]
ps. nie masz co się zajmować pierdołami jak natrysk czy zawory jeśli samego osprzętu nie będziesz miał przypasowanego.

a i tak szykuj tak około dychy na to.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 30 sie 2016, 08:10

Jak wyżej napisałem mam juz EFI, a koletory, dolot, wydech i turbina plus inne przeróbki raczej nie będą kosztować dychy... Tym bardziej ze większość sam zrobię ;)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 sie 2016, 12:50

No to plus dla Ciebie :) Powodzenia :)
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 31 sie 2016, 07:37

Jestem ciekaw czy to wypali, bo z wielu zapędów tuningowych ng znam tylko jedną osobę co go uturbiła.
QuattroNG, jeśli chcesz remontować NG i wzmocnić dół aby jeżdziło to bezawaryjnie to musisz dychę szykować oczywiście jak będziesz to sam robił. Nie oszukujmy się ale części dobrej jakości lub używki w dobrym stanie kosztują ;-)
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 sie 2016, 08:07

Każdy myśli, że będzie tanio. A nigdy nie jest, jeśli ma być dobrze.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 01 wrz 2016, 20:36

powiem tak słuchaj co Ci mowia sam remont ng to bedzie wydatek zeby wszystko zrobic a co dopiero uturbic suma sumarum tak jak leo mowi kolo 10k wyjdzie a ten filmik turbo za "600zl" to popelina straszna :D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 01 wrz 2016, 22:34

jeśli chodzi o remont - ja bym nie robił. Potraktowałbym to jako naukę i uturbiał to co jest, nie będzie żalu jak się zje..e. Drugi silnik używany kupić to 5 stów i jest. Pies go trącał.
Dobrze wysterować tym, i będzie OK.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-09-01, 22:55 ]
Leo paluszkiem_nono
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 22:54 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 01 wrz 2016, 22:48

W załączniku przesyłam zdjęcie 80'tki ktora byla na olx na sprzedaż około miesiąca temu, może ktos ją kojarzy lub jest tu na forum autor tego autka ;) w ogłoszeniu posalo ze ma 280 km, na zdjęciu widać ze ma ona blosa, kolektor z MC (kolektor wydechowy ktoś zrobił sam) jest mozliwe ze chodzilo to na lpg??? Wracając do mnie, chciałbym z NG wycisnąć okolo 220km a do takiej mocy raczej nie trzeba byloby robic domu silnika, ewentualnie panewki korbowodowe na cos mocniejszego. Góra to tylko obróbka głowicy i płyta odprężna pod glowice. Dalej nie widzę co może pochłonąć tam 10 koła, dalej upieram się przy swoim, może i malo jeszcze widziałem dlatego chce od Was uzyskać wszystkie opinie i porady

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga