[2.3 NG] Remont + dalsze plany- turbo
[2.3 NG] Remont + dalsze plany- turbo
Witam, ostatnio zmierzylem kompresje w moim NG, szału nie ma, pierwszy cylinder 13, reszta po 11,5. Tu pytanie do was, czy oplacalna jest inwestycja w NG? Myslalem zeby zrobic remont tego silnika i mając juz zdrową jednostke wrzucic tam jakąś turbinke. Tylko czy NG to wytrzyma? Wystarczyloby mi troche ponad 200 koni. Dodam ze w moim NG jest EFI Prosze o jakies porady w tej sprawie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ponoć od 2,5TDI pasuje. Tylko trzeba zrobić odpowiednią przejściówkę pod turbo.QuattroNG pisze:Trzeba by było pospawać kolektor wydechowy
A chyba najgorsze że nie masz natrysku na denka tłoków. Już silniki wolnossące, które mają 62 konie z litra mają natrysk (np. 1.6 z A4ki). A turbo mocno podnosi temperaturę w komorze spalania.
Nie wiem czy jest możliwość łatwego zrobienia tego natrysku. Ewentualnie można próbować wiercić małe otwory w stopkach korbowodów aby one bryzgały olejem po denku tłoka.
A uturbić silnik idzie nawet w jeden dzień za 600zł co pokazali ci kolesie:
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Nie żartuj sobie, każdy silnik w 80/90 od 2.0 ma natryskimaciek889 pisze:A chyba najgorsze że nie masz natrysku na denka tłoków.
QuattroNG, Najważniejsze to ciśnienie oleju w tym silniku, jeśli masz ok. 1 Bara to lepiej szukać zdrowego dołu, odprężać i wyciśniesz te 220-250ps. Jak chcesz to mam zdrowy dół ng na sprzedaż. 2-2,5 bar na rozgrzanym
Co do osprzętu to kolektor wydechowy z turbo od 2.210VT, dolotowy T4 2.5 Benzyna, metalowa uszczelka odprężająca z większą ilością kanałów, ic, wydech 2.5', kute panewki korbowodowe, chłodnica oleju, wydajniejsza chłodnica wody z mocniejszym wentylatorem i ktoś kumaty co CI to wystroi.
Super, właśnie na takie odpowiedzi liczyłem dol silnika mam zdrowy na zegarze pokazuje 2 bary na rozgrzanym, natomiast cala góra do remontu tylko jeśli robilbym remont to i panewki bym zmienił. Gdzieś też czytałem ze w NG jest jiz natrysk oleju na denka tłoków. Do tego chłodnica oleju i może zawory sodowe? Swojego czasu byla na sprzedaż 80'tka na olx, ktora miała wsadzoną turbinkę i do tego gaz lpg na blosie... Czy blos ma jakiś byt po takim modzie?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
I tak tego nie zrobisz.
Ale. Jak chcesz szukać najtańszej opcji ? szukaj osprzętu z MC + zmiana na wtrysk elektroniczny z OTTOMOTIVE + nowy "program" pod turbo.
[ Dodano: 2016-08-30, 07:29 ]
ps. nie masz co się zajmować pierdołami jak natrysk czy zawory jeśli samego osprzętu nie będziesz miał przypasowanego.
a i tak szykuj tak około dychy na to.
Ale. Jak chcesz szukać najtańszej opcji ? szukaj osprzętu z MC + zmiana na wtrysk elektroniczny z OTTOMOTIVE + nowy "program" pod turbo.
[ Dodano: 2016-08-30, 07:29 ]
ps. nie masz co się zajmować pierdołami jak natrysk czy zawory jeśli samego osprzętu nie będziesz miał przypasowanego.
a i tak szykuj tak około dychy na to.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Jestem ciekaw czy to wypali, bo z wielu zapędów tuningowych ng znam tylko jedną osobę co go uturbiła.
QuattroNG, jeśli chcesz remontować NG i wzmocnić dół aby jeżdziło to bezawaryjnie to musisz dychę szykować oczywiście jak będziesz to sam robił. Nie oszukujmy się ale części dobrej jakości lub używki w dobrym stanie kosztują
QuattroNG, jeśli chcesz remontować NG i wzmocnić dół aby jeżdziło to bezawaryjnie to musisz dychę szykować oczywiście jak będziesz to sam robił. Nie oszukujmy się ale części dobrej jakości lub używki w dobrym stanie kosztują
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jeśli chodzi o remont - ja bym nie robił. Potraktowałbym to jako naukę i uturbiał to co jest, nie będzie żalu jak się zje..e. Drugi silnik używany kupić to 5 stów i jest. Pies go trącał.
Dobrze wysterować tym, i będzie OK.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-09-01, 22:55 ]
Leo
Dobrze wysterować tym, i będzie OK.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-09-01, 22:55 ]
Leo
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 22:54 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.
W załączniku przesyłam zdjęcie 80'tki ktora byla na olx na sprzedaż około miesiąca temu, może ktos ją kojarzy lub jest tu na forum autor tego autka w ogłoszeniu posalo ze ma 280 km, na zdjęciu widać ze ma ona blosa, kolektor z MC (kolektor wydechowy ktoś zrobił sam) jest mozliwe ze chodzilo to na lpg??? Wracając do mnie, chciałbym z NG wycisnąć okolo 220km a do takiej mocy raczej nie trzeba byloby robic domu silnika, ewentualnie panewki korbowodowe na cos mocniejszego. Góra to tylko obróbka głowicy i płyta odprężna pod glowice. Dalej nie widzę co może pochłonąć tam 10 koła, dalej upieram się przy swoim, może i malo jeszcze widziałem dlatego chce od Was uzyskać wszystkie opinie i porady