Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Pęknięty wąż wodny

ODPOWIEDZ
st4choo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2014, 20:09
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

[B4 1Z] Pęknięty wąż wodny

Post autor: st4choo » 06 wrz 2016, 15:00

Przytrafiła mi się akcja z migającą kontrolką płynu chłodniczego na desce, całe szczęście niedaleko od domu. Wywaliło mi cały płyn, po oględzinach zauważyłem przyczynę. Pęknięty wąż gumowy, który idzie do króćca w bloku silnika z tyłu. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że szukając po numerze na wężu niestety nie mogę znaleźć żadnego. Już daje fotki dla jasności.

Wąż od boku leci do tego "króćca" z trzema przewodami i potem leci do nagrzewnicy.

Piszę o pomoc, w sklepach nie są w stanie powiedzieć nic na temat tego węża, bo numer średnio zgadza się z opisem czy wyglądem.
Zastanawiam się czy mogę go zastąpić jakimkolwiek zbliżonym kształtem i średnicą lub ewentualnie silikonowym odpowiednikiem.

Audi 80 B4 1Z. rocznik 1994, bez klimy.

Numer na wężu: 8a0819371S


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 wrz 2016, 16:02

st4choo pisze:tego "króćca"
to nie króciec tylko jakiś podgrzewacz płyny pewnie bo trzy świece widać ;-) he o dziwo w etce figuruje to jako króciec ;-)
A co do węża to możesz śmiało jakiś inny poszukać byle tam ci pasował no i wytrzymywał ciśnienie 1 bar i styczność z płynem chłodzącym i olejem.

No zobacz dlaczego ten przewód rozsadziło bo sam z siebie się nie rozleciał, musiało być w układzie zbyt duże ciśnienie płynu.

st4choo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2014, 20:09
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Post autor: st4choo » 06 wrz 2016, 16:21

Po wyglądzie węża można też stwierdzić że trochę jego kres już nastał. Ale ostatnio zmienialiśmy płyn chłodniczy więc mógł mieć trochę za dużo ciśnienia i też swoje zrobiło.
Czekam na wąż "zamiennik" na doróbkę :)

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 07 wrz 2016, 21:02

Od razu proponuję założyć opaski sciskowe, ale w miarę możliwości nie skrecane na śrubokręt, bo te węże szybko potrafią pekac.
Sam ostatnio toczylem batalię chyba ze wszystkimi wezami wodnymi...

st4choo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2014, 20:09
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Post autor: st4choo » 08 wrz 2016, 11:50

Wężu dosztukowany z nieco dłuższego, spasowany odpowiednio.
Być może wcześniej dostała za dużo płynu przy wlewaniu i też by dało taki efekt?

dzięki za pomoc. do zamknięcia.

nie wiem w ogóle czy ten wąż co pękł był fabryczny, ale fakt jest że go nie idzie dostać i trzeba przerabiać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 wrz 2016, 14:06

st4choo, tam nie nalejesz za dużo bo i tak korkiem powinno wysadzić, jak sprawny korek. A duże ciśnienie może być przez korek właśnie, nie sprawny termostat, dostające się spaliny, czasem przez zapowietrzony układ chłodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl