Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 1Z] Pęknięty wąż wodny

ODPOWIEDZ
st4choo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2014, 20:09
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

[B4 1Z] Pęknięty wąż wodny

Post autor: st4choo » 06 wrz 2016, 15:00

Przytrafiła mi się akcja z migającą kontrolką płynu chłodniczego na desce, całe szczęście niedaleko od domu. Wywaliło mi cały płyn, po oględzinach zauważyłem przyczynę. Pęknięty wąż gumowy, który idzie do króćca w bloku silnika z tyłu. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że szukając po numerze na wężu niestety nie mogę znaleźć żadnego. Już daje fotki dla jasności.

Wąż od boku leci do tego "króćca" z trzema przewodami i potem leci do nagrzewnicy.

Piszę o pomoc, w sklepach nie są w stanie powiedzieć nic na temat tego węża, bo numer średnio zgadza się z opisem czy wyglądem.
Zastanawiam się czy mogę go zastąpić jakimkolwiek zbliżonym kształtem i średnicą lub ewentualnie silikonowym odpowiednikiem.

Audi 80 B4 1Z. rocznik 1994, bez klimy.

Numer na wężu: 8a0819371S


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 wrz 2016, 16:02

st4choo pisze:tego "króćca"
to nie króciec tylko jakiś podgrzewacz płyny pewnie bo trzy świece widać ;-) he o dziwo w etce figuruje to jako króciec ;-)
A co do węża to możesz śmiało jakiś inny poszukać byle tam ci pasował no i wytrzymywał ciśnienie 1 bar i styczność z płynem chłodzącym i olejem.

No zobacz dlaczego ten przewód rozsadziło bo sam z siebie się nie rozleciał, musiało być w układzie zbyt duże ciśnienie płynu.

st4choo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2014, 20:09
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Post autor: st4choo » 06 wrz 2016, 16:21

Po wyglądzie węża można też stwierdzić że trochę jego kres już nastał. Ale ostatnio zmienialiśmy płyn chłodniczy więc mógł mieć trochę za dużo ciśnienia i też swoje zrobiło.
Czekam na wąż "zamiennik" na doróbkę :)

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 07 wrz 2016, 21:02

Od razu proponuję założyć opaski sciskowe, ale w miarę możliwości nie skrecane na śrubokręt, bo te węże szybko potrafią pekac.
Sam ostatnio toczylem batalię chyba ze wszystkimi wezami wodnymi...

st4choo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2014, 20:09
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Post autor: st4choo » 08 wrz 2016, 11:50

Wężu dosztukowany z nieco dłuższego, spasowany odpowiednio.
Być może wcześniej dostała za dużo płynu przy wlewaniu i też by dało taki efekt?

dzięki za pomoc. do zamknięcia.

nie wiem w ogóle czy ten wąż co pękł był fabryczny, ale fakt jest że go nie idzie dostać i trzeba przerabiać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 wrz 2016, 14:06

st4choo, tam nie nalejesz za dużo bo i tak korkiem powinno wysadzić, jak sprawny korek. A duże ciśnienie może być przez korek właśnie, nie sprawny termostat, dostające się spaliny, czasem przez zapowietrzony układ chłodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl