[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 23:42
- Lokalizacja: wielun
- Rastaman25
- Forum Audi 80
- Posty: 290
- Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
- Lokalizacja: Brzesko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 23:42
- Lokalizacja: wielun
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przy takiej zmianie musisz wsadzić blaszkę spod czujnika halla na wałku, bo AEB ma jedno wycięcie a AWT już ma 4.
I AEB nie ma elektronicznie sterowanego DV tylko idzie od razu wężyk z kolektora, w AWT jest do tego elektrozawór oraz zasobnik podciśnienia.
Nie pamiętam czy AWT ma "odkurzacz" (pompę powietrza wtłaczanego do wydechu) oraz pompkę wykrywania nieszczelności układu paliwowego ale to ekologiczne bajery, które można wyrzucić nawet na sterowniku od AWT.
I AEB nie ma elektronicznie sterowanego DV tylko idzie od razu wężyk z kolektora, w AWT jest do tego elektrozawór oraz zasobnik podciśnienia.
Nie pamiętam czy AWT ma "odkurzacz" (pompę powietrza wtłaczanego do wydechu) oraz pompkę wykrywania nieszczelności układu paliwowego ale to ekologiczne bajery, które można wyrzucić nawet na sterowniku od AWT.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Panowie mam mega mętlik w głowie bo każdy dookoła mówi co innego. Tak wiem to ma być moja decyzja, ale jednak chciałbym się Was poradzić
Mam Coupe 2.3 NG w ośce i tu zaczyna się mój dylemat.
1. Zmienić wtrysk na elektroniczny?
2. Swapować na 1.8T AEB?
Zalety pierwszej opcji to mniej roboty i pozostaje cudowny dźwięk R5.
Z kolei SWAP na 1.8T to od ch*ja roboty, ale więcej mocy na starcie.
W moim przypadku koszty w obu przypadkach są na tym samym poziomie bo mogę mieć passata/A4 z 1.8T AEB za 1000zł.
Liczę na Was!
Mam Coupe 2.3 NG w ośce i tu zaczyna się mój dylemat.
1. Zmienić wtrysk na elektroniczny?
2. Swapować na 1.8T AEB?
Zalety pierwszej opcji to mniej roboty i pozostaje cudowny dźwięk R5.
Z kolei SWAP na 1.8T to od ch*ja roboty, ale więcej mocy na starcie.
W moim przypadku koszty w obu przypadkach są na tym samym poziomie bo mogę mieć passata/A4 z 1.8T AEB za 1000zł.
Liczę na Was!
Witam, no więc właśnie.. - to ma być Twoja decyzja - napisz (przede wszystkim sobie), co Cie denerwuje, czego oczekujesz od silnika, jakie moce Cię interesują. Jaki masz problem z NG?
Osobiście miałem ABT, zmieniłem na AEB z powodu częstych problemów z odpowiednią pracą silnika.. nie wszystko mogłem / umiałem zrobić sam, przy tym mechanicy sami niby wiedzieli, niby nie wiedzieli.. najprościej zawsze jest kupować nowe części i wymieniać do skutku - gorzej kiedy ten nie nadchodzi....
Mogę powiedzieć tyle.. - puki co.. 1.8T nie zrobiło na mnie większego wrażenia - fakt odpycha się wiele lepiej niż 90km ABT, jednak bez szału... ale ok - da się tym normalnie, przyzwoicie jeździć oraz bezpieczniej wyprzedzać - czytaj szybciej. Sama kultura pracy silnika bardzo mi się spodobała.
Nie wiem jakie są możliwości NG, ale montaż wtrysku to ciekawa opcja, tym bardziej jeżeli interesuje Ciebie gaz.
Wracając do tematu - to że kupisz w miarę tanio silnik, to wiesz.. - mało istotne, najwięcej wychodzi podczas składania.. - koszty! No i co to za silnik za 1000pln? Jeżeli masz jakieś dojście to ok, jeżeli to cena od handlarza to bym się bał... - bo niska.
W zależności od tego jakie graty posiadasz - rury, kolanka, gumy, obejmy, etc.. przygotuj się na to żeby mieć jakieś 2K na boku na części, które wychodzą w trakcie...
// edit:
Ja chciałem zapytać szanownych kolegów jaką skrzynie polecacie do 1.8T....?
Moja skrzynia jest dość krótka.. - w mieście nawet ok, powiedzmy że się sprawdza, jednak na trasie jest MEGA porażka - 5 bieg przy 2,200 obr/min = 80km/h!
Chciałbym mieć przy takich obrotach 120km/h, czy jest jakaś skrzynia która mnie uszczęśliwi, czy trzeba samemu rozbierać i kombinować ze skrzynią a dokładniej 5 biegiem?
Osobiście miałem ABT, zmieniłem na AEB z powodu częstych problemów z odpowiednią pracą silnika.. nie wszystko mogłem / umiałem zrobić sam, przy tym mechanicy sami niby wiedzieli, niby nie wiedzieli.. najprościej zawsze jest kupować nowe części i wymieniać do skutku - gorzej kiedy ten nie nadchodzi....
Mogę powiedzieć tyle.. - puki co.. 1.8T nie zrobiło na mnie większego wrażenia - fakt odpycha się wiele lepiej niż 90km ABT, jednak bez szału... ale ok - da się tym normalnie, przyzwoicie jeździć oraz bezpieczniej wyprzedzać - czytaj szybciej. Sama kultura pracy silnika bardzo mi się spodobała.
Nie wiem jakie są możliwości NG, ale montaż wtrysku to ciekawa opcja, tym bardziej jeżeli interesuje Ciebie gaz.
Wracając do tematu - to że kupisz w miarę tanio silnik, to wiesz.. - mało istotne, najwięcej wychodzi podczas składania.. - koszty! No i co to za silnik za 1000pln? Jeżeli masz jakieś dojście to ok, jeżeli to cena od handlarza to bym się bał... - bo niska.
W zależności od tego jakie graty posiadasz - rury, kolanka, gumy, obejmy, etc.. przygotuj się na to żeby mieć jakieś 2K na boku na części, które wychodzą w trakcie...
// edit:
Ja chciałem zapytać szanownych kolegów jaką skrzynie polecacie do 1.8T....?
Moja skrzynia jest dość krótka.. - w mieście nawet ok, powiedzmy że się sprawdza, jednak na trasie jest MEGA porażka - 5 bieg przy 2,200 obr/min = 80km/h!
Chciałbym mieć przy takich obrotach 120km/h, czy jest jakaś skrzynia która mnie uszczęśliwi, czy trzeba samemu rozbierać i kombinować ze skrzynią a dokładniej 5 biegiem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Bo 1.8 bez czipa to słabo jedzie. Nawet zrobić takiego aby miał większe doładowanie do 4000-4500RP a później opadało aby nie zamęczyć turbiny. Widziałem takiego czipa, który ładował 1,2 bara do 4-4,5kRPM a później 0,8 to zapieprzał nieźle.panda86 pisze:puki co.. 1.8T nie zrobiło na mnie większego wrażenia - fakt odpycha się wiele lepiej niż 90km ABT
Co do skrzyni to jakbyś chciał dłuższą z innych większych silników to byś musiał wsadzić inne półosie z przegubami i prawdopodobnie też zwrotnice.
Chyba i tak masz dłuższą (CCE/CGT) skrzynei występującą w ABT, bo krótsza by miała 70km/h przy 2200 na 5 biegu.
Witam . "czerwono – zielony – podłączyć z wykorzystaniem przekaźnika od podgrzewacza albo innego uniwersalnego przekaźnika aby mieć zasilanie do: N75 zaworu regulacji ciśnienia doładowania, N80 elektrozaworu z węglem aktywnym, Z19 grzałka sondy lambda, G70 przepływomierz. Przekaźnik ten podłączony w taki sposób że będzie pracował równolegle z przekaźnikiem pompy paliwa
:idea: Wiec ten kabel podłączasz pod przekaźnik podgrzewacza (w przypadku ABT w innym podłączasz uniwersalny przekaźnik o początku, oznaczenia styków po / będą takie same). Tylko zostawiasz podłączenie 2/30 (czerwony gruby) do L30 w skrzynce bezpieczników, 6/85 czerwono-niebieski podłączasz oczkiem do masy w podstawie słupka nadwozia, 4/86 zielono-czarny podłączasz do skrzynki bezpieczników do grubego styku O (tutaj pojawia się plus z przekaźnika pompy paliwa gdy pracuje), 8/87 czerwono-biały podłączasz przez bezpiecznik 20A (musisz zdobyć podstawkę pod niego albo może zostanie któraś z dodatkowych wolna w skrzynce bezpieczników) i bezpieczników tego bezpiecznika podłączasz do kabla czerwono-zielonego z kostki T6z. Schemat do tego:
http://img32.imageshack.u...eb1redgreen.jpg " Mialby ten schemat z tego linku ? Bo link niestety wygasł Dodam jescze ze w żółtej kostce zamiast żołtego kabla mam kabel bodajżę czerwony czy to może byc sygnał spalania ? (AEB 1995r.)
:idea: Wiec ten kabel podłączasz pod przekaźnik podgrzewacza (w przypadku ABT w innym podłączasz uniwersalny przekaźnik o początku, oznaczenia styków po / będą takie same). Tylko zostawiasz podłączenie 2/30 (czerwony gruby) do L30 w skrzynce bezpieczników, 6/85 czerwono-niebieski podłączasz oczkiem do masy w podstawie słupka nadwozia, 4/86 zielono-czarny podłączasz do skrzynki bezpieczników do grubego styku O (tutaj pojawia się plus z przekaźnika pompy paliwa gdy pracuje), 8/87 czerwono-biały podłączasz przez bezpiecznik 20A (musisz zdobyć podstawkę pod niego albo może zostanie któraś z dodatkowych wolna w skrzynce bezpieczników) i bezpieczników tego bezpiecznika podłączasz do kabla czerwono-zielonego z kostki T6z. Schemat do tego:
http://img32.imageshack.u...eb1redgreen.jpg " Mialby ten schemat z tego linku ? Bo link niestety wygasł Dodam jescze ze w żółtej kostce zamiast żołtego kabla mam kabel bodajżę czerwony czy to może byc sygnał spalania ? (AEB 1995r.)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ten schemat masz w prawym dolnym rogu tutaj: https://audi80.pl/download.htm?id=13035Kamilloo pisze:Mialby ten schemat z tego linku ?
to musisz skrzynie od V6 bo a4 ACK coś tak ma koło tego, widać, że Twoja skrzynia ma dluższe przełożenia niż ori z AEBpanda86 pisze:Witam, no więc właśnie.. - to ma być Twoja decyzja - napisz (przede wszystkim sobie), co Cie denerwuje, czego oczekujesz od silnika, jakie moce Cię interesują. Jaki masz problem z NG?
Osobiście miałem ABT, zmieniłem na AEB z powodu częstych problemów z odpowiednią pracą silnika.. nie wszystko mogłem / umiałem zrobić sam, przy tym mechanicy sami niby wiedzieli, niby nie wiedzieli.. najprościej zawsze jest kupować nowe części i wymieniać do skutku - gorzej kiedy ten nie nadchodzi....
Mogę powiedzieć tyle.. - puki co.. 1.8T nie zrobiło na mnie większego wrażenia - fakt odpycha się wiele lepiej niż 90km ABT, jednak bez szału... ale ok - da się tym normalnie, przyzwoicie jeździć oraz bezpieczniej wyprzedzać - czytaj szybciej. Sama kultura pracy silnika bardzo mi się spodobała.
Nie wiem jakie są możliwości NG, ale montaż wtrysku to ciekawa opcja, tym bardziej jeżeli interesuje Ciebie gaz.
Wracając do tematu - to że kupisz w miarę tanio silnik, to wiesz.. - mało istotne, najwięcej wychodzi podczas składania.. - koszty! No i co to za silnik za 1000pln? Jeżeli masz jakieś dojście to ok, jeżeli to cena od handlarza to bym się bał... - bo niska.
W zależności od tego jakie graty posiadasz - rury, kolanka, gumy, obejmy, etc.. przygotuj się na to żeby mieć jakieś 2K na boku na części, które wychodzą w trakcie...
// edit:
Ja chciałem zapytać szanownych kolegów jaką skrzynie polecacie do 1.8T....?
Moja skrzynia jest dość krótka.. - w mieście nawet ok, powiedzmy że się sprawdza, jednak na trasie jest MEGA porażka - 5 bieg przy 2,200 obr/min = 80km/h!
Chciałbym mieć przy takich obrotach 120km/h, czy jest jakaś skrzynia która mnie uszczęśliwi, czy trzeba samemu rozbierać i kombinować ze skrzynią a dokładniej 5 biegiem?