Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Problem z instalacją elektryczną.

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

[B4 1Z] Problem z instalacją elektryczną.

Post autor: pier » 13 wrz 2016, 20:00

Witam.
Mam problem z instalacją elektryczną silnika w moim aucie. Usterka nasila się szczególnie w upalne dni.
Posprawdzałbym sam tylko nie wiem od czego zacząć.
Są może jakieś typowe nefralgiczne punkty które sprawdzić w pierwszej kolejności? Może jakieś punkty masowe?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2016, 20:23

pier pisze:Mam problem z instalacją elektryczną silnika w moim aucie. Usterka nasila się szczególnie w upalne dni.
Tośmy się dowiedzieli jaką masz usterkę bezradny_ żadnych "newralgicznych punktów " to auto nie ma do sprawdzenia .Napisz konkretnie co się dzieje , bo po takim "opisie" ,to nawet jasnowidz nie byłby w stanie pomóc

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 13 wrz 2016, 21:00

A no problem jest z szarpaniem.
I już od razu piszę że to nie nastawnik, był sprawdzany, odłączanie czujnika prędkości nic nie daje.
Ostatnio nawet ECU zmieniłem.
Sprawdzone chyba wszystko.
Miałem już wymieniać przewody paliwowe bo objaw jest taki jakby zaciągał powietrze.
Ale zauważyłem że podczas jazdy na tempomacie ten nagle potrafi się wyłączyć bez szarpnięcia. Oczywiście jeśli jadę na tempomacie i szarpnie to od razu ten się wyłącza.
Nie wiem ale mi to wygląda na jakiś problem z instalacją.
Diagnoza na komputerze nie wiele wyjaśnia jest tylko jakiś błąd zacisku alternatora czy jakoś tak. Ale tam nic złego nie widać.
Dodam że szarpnięcia są bardzo gwałtowne i mocne.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2016, 21:07

pier pisze:Diagnoza na komputerze nie wiele wyjaśnia jest tylko jakiś błąd zacisku alternatora czy jakoś tak. Ale tam nic złego nie widać.
Dodam że szarpnięcia są bardzo gwałtowne i mocne.
Kiepskich masz panie diagnostów,zostaw tą instalację w spokoju ...objaw tak charakterystyczny , że bardziej być nie może ...i nie potrzebna tu żadna diagnostyka komputerowa ...wtrysk sterujący masz do wymiany na 100%

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 13 wrz 2016, 21:28

Ale wtrysk sterujący był podmieniany i nic to nie dawało.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2016, 21:32

Gwałtowne ,pojedyncze szarpnięcia ,jedno lub kilka pod rząd ,wystepujące zwykle na wyższych obrotach ,to nic innego tylko fiksujacy wtrysk sterujacy
pier pisze:wtrysk sterujący był podmieniany i nic to nie dawało.
Jesteś pewien że sterujacy był z auta w którym nie działy się takie rzeczy ?

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 13 wrz 2016, 21:35

No kurcze jest opcja że był niesprawny bo to tylko używka.
Ja tam się nie znam skoro Twierdzisz że to typowy objaw to pewnie trzeba jeszcze spróbować.
Piszesz że na wyższych obrotach ale on potrafi szarpać i przy powolnej jeździe i niskich obrotach.
No i stwierdzam że objaw coraz bardziej się nasila.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2016, 21:43

pier pisze:No kurcze jest opcja że był niesprawny bo to tylko używka.
Jak z dlugim kablem z 80 tki ,to niestety ale większość z nich cierpi na tą "przypadłość"
pier pisze:Piszesz że na wyższych obrotach ale on potrafi szarpać i przy powolnej jeździe i niskich obrotach.
No i stwierdzam że objaw coraz bardziej się nasila.
Zwykle szapniecia są w wyższych partiach obrotów ,powyżej 2 tys ...ale jak to bywa zdarzają sie wyjątki...w kazdym bądż razie na nastawnik to nie wygląda,bo ten nigdy nie szarpie gwałtownie i pojedynczo ,tylko zwykle "telepie " miedzy 1800 a 2200 obr na 5 i 4 biegu ,albo przy mocno juz brudnym "przebiera " obrotami na jalowym
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2016, 21:51 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 13 wrz 2016, 21:49

Czyli jak zakładać to z krótkim kabelkiem?

A może Masz taki wtrysk sprawny?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2016, 21:56

pier pisze:A może Masz taki wtrysk sprawny?
nie mam
pier pisze:Czyli jak zakładać to z krótkim kabelkiem?
też nie ma gwarancji ,bo równolatki vw tdi ,też miały z krótkim kablekiem ...szukaj z jakiegoś mlodszego auta 98 -99 ...a sterujacy sprawdż sobie testem "młoteczkowym " ...niezawodny test ;-) Sprawdż sobie jeszcze wtyczkę nastawnika ...podczas pracy na jałowym ,poruszaj intensywnie wtyczką ...widziałem już i takie cuda że przy ruszaniu wtyczką gubił styk i szarpał podobnie jak sterujący

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 14 wrz 2016, 08:52

Zrobiłem test "młoteczkowy". Nic absolutnie żadnej reakcji na pukanie we wtryskiwacz.
Ruszałem, trzęsłem, telepałem, ciągnąłem za kable wtyczki przy silniku i też żadnej reakcji, żadnego szarpnięcia lub wachnięcia obrotów.

I co dalej?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 wrz 2016, 12:47

pier pisze:Zrobiłem test "młoteczkowy". Nic absolutnie żadnej reakcji na pukanie we wtryskiwacz.
Ruszałem, trzęsłem, telepałem, ciągnąłem za kable wtyczki przy silniku i też żadnej reakcji, żadnego szarpnięcia lub wachnięcia obrotów.

I co dalej?
Hmm...musiał bym zobaczyć to szarpanie na żywo ...jak do tej pory jeszcze mnie żadne "szarpania " nie pokonały ,to i w tym przypadku nie bedzie wyjątku ;-)

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 14 wrz 2016, 15:26

MUNIOR pisze:
pier pisze:Zrobiłem test "młoteczkowy". Nic absolutnie żadnej reakcji na pukanie we wtryskiwacz.
Ruszałem, trzęsłem, telepałem, ciągnąłem za kable wtyczki przy silniku i też żadnej reakcji, żadnego szarpnięcia lub wachnięcia obrotów.

I co dalej?
Hmm...musiał bym zobaczyć to szarpanie na żywo ...jak do tej pory jeszcze mnie żadne "szarpania " nie pokonały ,to i w tym przypadku nie bedzie wyjątku ;-)
Kolega pewnie daleko nie ma, więc szybko wtedy da się rozwikłać problem ;-)

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 14 wrz 2016, 20:07

Od siebie dodam że "test młoteczkowy" nie zawsze się sprawdza a wiem po swoich wtryskach, sterujący miał takie testy że <niedowiarek> i nic... na jałowym chodził bez najmniejszych zastrzeżeń i dosłownie żaden młotek mu nie był straszny :-P podczas jazdy szczególnie w czasie przyspieszania potrafił tak szarpnąć silnikiem że czasami bałem się czy rozrząd nie przeskoczył, żadne testy ani vag nie pomogły. Wymieniłem wtryski na AFN'y i jak ręką odjął okok

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 wrz 2016, 20:20

M4teusz pisze:Od siebie dodam że "test młoteczkowy" nie zawsze się sprawdza
Zgadza sie ,ja nigdy go nie robiłem ,bo szarpanie sterującego jest tak charakterystyczne ,że mnie nie potrzeba żadnych dodatkowych testów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl