[B4 1Z] Problem z instalacją elektryczną.
[B4 1Z] Problem z instalacją elektryczną.
Witam.
Mam problem z instalacją elektryczną silnika w moim aucie. Usterka nasila się szczególnie w upalne dni.
Posprawdzałbym sam tylko nie wiem od czego zacząć.
Są może jakieś typowe nefralgiczne punkty które sprawdzić w pierwszej kolejności? Może jakieś punkty masowe?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Mam problem z instalacją elektryczną silnika w moim aucie. Usterka nasila się szczególnie w upalne dni.
Posprawdzałbym sam tylko nie wiem od czego zacząć.
Są może jakieś typowe nefralgiczne punkty które sprawdzić w pierwszej kolejności? Może jakieś punkty masowe?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tośmy się dowiedzieli jaką masz usterkę żadnych "newralgicznych punktów " to auto nie ma do sprawdzenia .Napisz konkretnie co się dzieje , bo po takim "opisie" ,to nawet jasnowidz nie byłby w stanie pomócpier pisze:Mam problem z instalacją elektryczną silnika w moim aucie. Usterka nasila się szczególnie w upalne dni.
A no problem jest z szarpaniem.
I już od razu piszę że to nie nastawnik, był sprawdzany, odłączanie czujnika prędkości nic nie daje.
Ostatnio nawet ECU zmieniłem.
Sprawdzone chyba wszystko.
Miałem już wymieniać przewody paliwowe bo objaw jest taki jakby zaciągał powietrze.
Ale zauważyłem że podczas jazdy na tempomacie ten nagle potrafi się wyłączyć bez szarpnięcia. Oczywiście jeśli jadę na tempomacie i szarpnie to od razu ten się wyłącza.
Nie wiem ale mi to wygląda na jakiś problem z instalacją.
Diagnoza na komputerze nie wiele wyjaśnia jest tylko jakiś błąd zacisku alternatora czy jakoś tak. Ale tam nic złego nie widać.
Dodam że szarpnięcia są bardzo gwałtowne i mocne.
I już od razu piszę że to nie nastawnik, był sprawdzany, odłączanie czujnika prędkości nic nie daje.
Ostatnio nawet ECU zmieniłem.
Sprawdzone chyba wszystko.
Miałem już wymieniać przewody paliwowe bo objaw jest taki jakby zaciągał powietrze.
Ale zauważyłem że podczas jazdy na tempomacie ten nagle potrafi się wyłączyć bez szarpnięcia. Oczywiście jeśli jadę na tempomacie i szarpnie to od razu ten się wyłącza.
Nie wiem ale mi to wygląda na jakiś problem z instalacją.
Diagnoza na komputerze nie wiele wyjaśnia jest tylko jakiś błąd zacisku alternatora czy jakoś tak. Ale tam nic złego nie widać.
Dodam że szarpnięcia są bardzo gwałtowne i mocne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kiepskich masz panie diagnostów,zostaw tą instalację w spokoju ...objaw tak charakterystyczny , że bardziej być nie może ...i nie potrzebna tu żadna diagnostyka komputerowa ...wtrysk sterujący masz do wymiany na 100%pier pisze:Diagnoza na komputerze nie wiele wyjaśnia jest tylko jakiś błąd zacisku alternatora czy jakoś tak. Ale tam nic złego nie widać.
Dodam że szarpnięcia są bardzo gwałtowne i mocne.
No kurcze jest opcja że był niesprawny bo to tylko używka.
Ja tam się nie znam skoro Twierdzisz że to typowy objaw to pewnie trzeba jeszcze spróbować.
Piszesz że na wyższych obrotach ale on potrafi szarpać i przy powolnej jeździe i niskich obrotach.
No i stwierdzam że objaw coraz bardziej się nasila.
Ja tam się nie znam skoro Twierdzisz że to typowy objaw to pewnie trzeba jeszcze spróbować.
Piszesz że na wyższych obrotach ale on potrafi szarpać i przy powolnej jeździe i niskich obrotach.
No i stwierdzam że objaw coraz bardziej się nasila.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak z dlugim kablem z 80 tki ,to niestety ale większość z nich cierpi na tą "przypadłość"pier pisze:No kurcze jest opcja że był niesprawny bo to tylko używka.
Zwykle szapniecia są w wyższych partiach obrotów ,powyżej 2 tys ...ale jak to bywa zdarzają sie wyjątki...w kazdym bądż razie na nastawnik to nie wygląda,bo ten nigdy nie szarpie gwałtownie i pojedynczo ,tylko zwykle "telepie " miedzy 1800 a 2200 obr na 5 i 4 biegu ,albo przy mocno juz brudnym "przebiera " obrotami na jalowympier pisze:Piszesz że na wyższych obrotach ale on potrafi szarpać i przy powolnej jeździe i niskich obrotach.
No i stwierdzam że objaw coraz bardziej się nasila.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2016, 21:51 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
nie mampier pisze:A może Masz taki wtrysk sprawny?
też nie ma gwarancji ,bo równolatki vw tdi ,też miały z krótkim kablekiem ...szukaj z jakiegoś mlodszego auta 98 -99 ...a sterujacy sprawdż sobie testem "młoteczkowym " ...niezawodny test Sprawdż sobie jeszcze wtyczkę nastawnika ...podczas pracy na jałowym ,poruszaj intensywnie wtyczką ...widziałem już i takie cuda że przy ruszaniu wtyczką gubił styk i szarpał podobnie jak sterującypier pisze:Czyli jak zakładać to z krótkim kabelkiem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hmm...musiał bym zobaczyć to szarpanie na żywo ...jak do tej pory jeszcze mnie żadne "szarpania " nie pokonały ,to i w tym przypadku nie bedzie wyjątkupier pisze:Zrobiłem test "młoteczkowy". Nic absolutnie żadnej reakcji na pukanie we wtryskiwacz.
Ruszałem, trzęsłem, telepałem, ciągnąłem za kable wtyczki przy silniku i też żadnej reakcji, żadnego szarpnięcia lub wachnięcia obrotów.
I co dalej?
Kolega pewnie daleko nie ma, więc szybko wtedy da się rozwikłać problemMUNIOR pisze:Hmm...musiał bym zobaczyć to szarpanie na żywo ...jak do tej pory jeszcze mnie żadne "szarpania " nie pokonały ,to i w tym przypadku nie bedzie wyjątkupier pisze:Zrobiłem test "młoteczkowy". Nic absolutnie żadnej reakcji na pukanie we wtryskiwacz.
Ruszałem, trzęsłem, telepałem, ciągnąłem za kable wtyczki przy silniku i też żadnej reakcji, żadnego szarpnięcia lub wachnięcia obrotów.
I co dalej?
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
Od siebie dodam że "test młoteczkowy" nie zawsze się sprawdza a wiem po swoich wtryskach, sterujący miał takie testy że i nic... na jałowym chodził bez najmniejszych zastrzeżeń i dosłownie żaden młotek mu nie był straszny podczas jazdy szczególnie w czasie przyspieszania potrafił tak szarpnąć silnikiem że czasami bałem się czy rozrząd nie przeskoczył, żadne testy ani vag nie pomogły. Wymieniłem wtryski na AFN'y i jak ręką odjął