Witajcie,
Potrzebuję Waszej opinii, bo nie wiem czy mechanik nie chce mnie naciąć.
Przy maksymalnym skręcie kół czułem i słyszałem stukanie. W którymś momencie jadąc prosto stuknęło i koło się skręciło. Namierzyłem pod maską, że drążek kierowniczy spadł ze śruby maglownicy, z takiego grubego ringu pokrytego gumą. Chciałem odkręcić końcówkę drążka i go wyjąć żeby wbić ten ring i z powrotem założyć. Niestety w miejscu łączenia kolumny z końcówką drążka śruba zaczęła kręcić się razem z nakrętką i nie idzie tego odkręcić. Pozostał mechanik, więc laweta, zajrzał pod maskę i mówi, że coś się złamało. Jak odkręcałem nakrętkę i zdejmowałem oring z maglownicy nie było żadnych pozostałości ułamanych, w ogóle nic złamanego tam nie widzę. Na innych fotkach w necie widziałem, że jest prostokątne żelastwo na tych dwóch śrubach co drążki, ale u mnie tego nie było po ostatniej naprawie u innego dziada.
Na pytanie co się złamało powiedział, że cośtam w maglownicy, nie pamiętam niestety.
Pytanie do Was mam takie, czy na zdjęciach widać co się złamało?
Dlaczego to g%#$ spadło, przecież przy dużej prędkości to masakra by była?
[B4 2.3 NG] spadł drążek kierowniczy
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
no śrubę to ja odkręciłem, bo ten koniec drążka przeszedł przez nią, nawet zdziwiłem się że nic tego nie zabezpiecza poza tym oringiem, zresztą widać jak drugi drążek jest założony
mówisz że to w ogóle powinno inaczej być zamocowane? możesz podesłać jakiś link do zdjęcia gdzie widać poprawne położenie?
mówisz że to w ogóle powinno inaczej być zamocowane? możesz podesłać jakiś link do zdjęcia gdzie widać poprawne położenie?
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Tu masz kolego foty poglądowe jak to ma być złożone http://images64.fotosik.pl/720/61fb391d5caa2b3f.jpg
https://audi80.pl/files/thumbs/t_sio ... cy_297.jpg
Wtedy nawet jak coś się przypadkiem odkręci to i tam ma co trzymać.
https://audi80.pl/files/thumbs/t_sio ... cy_297.jpg
Wtedy nawet jak coś się przypadkiem odkręci to i tam ma co trzymać.
pomogło kolego, spunktowałem, dla pewności to fotki też B4 z 2.3, tak?
a z drugiej strony odradzam warsztat Lipki na ul. Wałbrzyskiej w Warszawie, oni mi to tak założyli i drogo skasowali
teraz inny magik twierdzi że coś połamane, znacie w Warszawie lub nieopodal Wawy jakiegoś mechanika, który nie jest burakiem?
a z drugiej strony odradzam warsztat Lipki na ul. Wałbrzyskiej w Warszawie, oni mi to tak założyli i drogo skasowali
teraz inny magik twierdzi że coś połamane, znacie w Warszawie lub nieopodal Wawy jakiegoś mechanika, który nie jest burakiem?
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Fotki są z B3 i B4, ale to nie ma znaczenia bo to identycznie (z małą dokładką w V6) jest rozwiązane, chyba nawet w B2 bedzie tak samo.
A co te majstry ci tam majstrowali w aucie?
A po co ci kolego mechanik? Kup dobry zestaw kluczy (tańsze niż mechaniki) i z pomocą forum sam wszystko ogarniesz
Tu masz jeszcze schemat z ETKI http://www.jimellisaudiparts.com/images ... 419150.jpg
A jeśli już naprawdę będziesz potrzebował speca to jest czarekj
A co te majstry ci tam majstrowali w aucie?
A po co ci kolego mechanik? Kup dobry zestaw kluczy (tańsze niż mechaniki) i z pomocą forum sam wszystko ogarniesz
Tu masz jeszcze schemat z ETKI http://www.jimellisaudiparts.com/images ... 419150.jpg
A jeśli już naprawdę będziesz potrzebował speca to jest czarekj
schemacik zacny, prosty i klarowny, te buraki wymieniali całe drążki, bo ponoć się rozleciały i osłonę maglownicy i jak widać na zdjęciu założyli nieprawidłowo
chętnie bym sam pogrzebał, ale żeby dostać się do maglownicy trzeba na kanał, od góry jak widać trudno się dostać, a co gorsza, probowałem sam odkręcić końcówkę drążka i śruba zaczęła kręcić się razem z nakrętką, więc trzeba też ścinać
chętnie bym sam pogrzebał, ale żeby dostać się do maglownicy trzeba na kanał, od góry jak widać trudno się dostać, a co gorsza, probowałem sam odkręcić końcówkę drążka i śruba zaczęła kręcić się razem z nakrętką, więc trzeba też ścinać
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Do tego kolego kanał niepotrzebny. Pod akumulatorem masz lufcik i poprzez niego masz dostęp i do maglownicy i do rozrusznika. Więc zrób jak trzeba, bo jak tak zostawisz to może ci drążek uderzać przy skręcaniu o tę blachę w otworze przelotowym i ją odginać. A jak już poprawisz to koniecznie sprawdź zbieżność.