Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] spadł drążek kierowniczy

ODPOWIEDZ
Pfunk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2014, 00:29
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.3 NG] spadł drążek kierowniczy

Post autor: Pfunk » 01 lis 2016, 13:11

Witajcie,

Potrzebuję Waszej opinii, bo nie wiem czy mechanik nie chce mnie naciąć.

Przy maksymalnym skręcie kół czułem i słyszałem stukanie. W którymś momencie jadąc prosto stuknęło i koło się skręciło. Namierzyłem pod maską, że drążek kierowniczy spadł ze śruby maglownicy, z takiego grubego ringu pokrytego gumą. Chciałem odkręcić końcówkę drążka i go wyjąć żeby wbić ten ring i z powrotem założyć. Niestety w miejscu łączenia kolumny z końcówką drążka śruba zaczęła kręcić się razem z nakrętką i nie idzie tego odkręcić. Pozostał mechanik, więc laweta, zajrzał pod maskę i mówi, że coś się złamało. Jak odkręcałem nakrętkę i zdejmowałem oring z maglownicy nie było żadnych pozostałości ułamanych, w ogóle nic złamanego tam nie widzę. Na innych fotkach w necie widziałem, że jest prostokątne żelastwo na tych dwóch śrubach co drążki, ale u mnie tego nie było po ostatniej naprawie u innego dziada.

Na pytanie co się złamało powiedział, że cośtam w maglownicy, nie pamiętam niestety.
Pytanie do Was mam takie, czy na zdjęciach widać co się złamało?
Dlaczego to g%#$ spadło, przecież przy dużej prędkości to masakra by była?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 01 lis 2016, 15:17

Już ci mówię kolego. Nic nie złamało się tylko odkręciła ci się nakrętka. A tak wogóle to drążki powinny być w środku, pomiędzy tym mocowaniem do maglownicy a taką blachą z tymi śrubami. Jak tak zrobisz to na zbieżność.

Pfunk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2014, 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pfunk » 01 lis 2016, 17:52

no śrubę to ja odkręciłem, bo ten koniec drążka przeszedł przez nią, nawet zdziwiłem się że nic tego nie zabezpiecza poza tym oringiem, zresztą widać jak drugi drążek jest założony
mówisz że to w ogóle powinno inaczej być zamocowane? możesz podesłać jakiś link do zdjęcia gdzie widać poprawne położenie?

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 01 lis 2016, 19:21

Tu masz kolego foty poglądowe jak to ma być złożone http://images64.fotosik.pl/720/61fb391d5caa2b3f.jpg
https://audi80.pl/files/thumbs/t_sio ... cy_297.jpg
Wtedy nawet jak coś się przypadkiem odkręci to i tam ma co trzymać.

Pfunk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2014, 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pfunk » 01 lis 2016, 19:44

pomogło kolego, spunktowałem, dla pewności to fotki też B4 z 2.3, tak?

a z drugiej strony odradzam warsztat Lipki na ul. Wałbrzyskiej w Warszawie, oni mi to tak założyli i drogo skasowali

teraz inny magik twierdzi że coś połamane, znacie w Warszawie lub nieopodal Wawy jakiegoś mechanika, który nie jest burakiem?

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 01 lis 2016, 21:18

Fotki są z B3 i B4, ale to nie ma znaczenia bo to identycznie (z małą dokładką w V6) jest rozwiązane, chyba nawet w B2 bedzie tak samo.
A co te majstry ci tam majstrowali w aucie?
A po co ci kolego mechanik? Kup dobry zestaw kluczy (tańsze niż mechaniki) i z pomocą forum sam wszystko ogarniesz okok
Tu masz jeszcze schemat z ETKI http://www.jimellisaudiparts.com/images ... 419150.jpg
A jeśli już naprawdę będziesz potrzebował speca to jest czarekj

Pfunk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2014, 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pfunk » 01 lis 2016, 23:16

schemacik zacny, prosty i klarowny, te buraki wymieniali całe drążki, bo ponoć się rozleciały i osłonę maglownicy i jak widać na zdjęciu założyli nieprawidłowo
chętnie bym sam pogrzebał, ale żeby dostać się do maglownicy trzeba na kanał, od góry jak widać trudno się dostać, a co gorsza, probowałem sam odkręcić końcówkę drążka i śruba zaczęła kręcić się razem z nakrętką, więc trzeba też ścinać

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 02 lis 2016, 00:05

Do tego kolego kanał niepotrzebny. Pod akumulatorem masz lufcik i poprzez niego masz dostęp i do maglownicy i do rozrusznika. Więc zrób jak trzeba, bo jak tak zostawisz to może ci drążek uderzać przy skręcaniu o tę blachę w otworze przelotowym i ją odginać. A jak już poprawisz to koniecznie sprawdź zbieżność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl