[ABT/ABK] Nudny swap z ABT na ABK...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Nic... to wszystko co tam było. Żadnych skrzyneczek, pentelek z pastylkami sklejonymi, tylko to co na zdjęciu. Więc immo w tym aucie nie istniało tak?
[ Dodano: 2016-11-05, 16:41 ]
Wlasnie przed chwilą nadeszła wielka chwila odpalenia abk ... Przekręcam zapłon wszystko ok, przekręcam w pozycje - rozrusznik i cisza... Po paru chwilach wykminiłem ze w miejscu przekaźnika 204 (skrzynka bezpiecznikòw z abk) ktòra zamontowałem razem z cała wiązką , oryginalnie w ABT w miejscu tego przekaźnika była ori zworka na pniach 36 i 38 którą wpiąłem ze skrzynki z ABT do obecnie zamontowanej w samochodzie. Problem ustąpił - rozrusznik ruszył wszystko jest ok. Kręcę, kręcę i nic. Stanęło na tym, że brak iskry. Kiedys tam było w dawcy odcięcie zapłonu na cewce (szły tam 2 dodatkowe kable na oba bolce z cewki ) - wywaliłem to gdy swapowałem abk. Teraz są tam jedynie 2 kable wychodzące z modułu i idą na cewkę tak jak chyba ma byc ori. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie tej iskry mam szukać ? Pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-11-05, 16:41 ]
Wlasnie przed chwilą nadeszła wielka chwila odpalenia abk ... Przekręcam zapłon wszystko ok, przekręcam w pozycje - rozrusznik i cisza... Po paru chwilach wykminiłem ze w miejscu przekaźnika 204 (skrzynka bezpiecznikòw z abk) ktòra zamontowałem razem z cała wiązką , oryginalnie w ABT w miejscu tego przekaźnika była ori zworka na pniach 36 i 38 którą wpiąłem ze skrzynki z ABT do obecnie zamontowanej w samochodzie. Problem ustąpił - rozrusznik ruszył wszystko jest ok. Kręcę, kręcę i nic. Stanęło na tym, że brak iskry. Kiedys tam było w dawcy odcięcie zapłonu na cewce (szły tam 2 dodatkowe kable na oba bolce z cewki ) - wywaliłem to gdy swapowałem abk. Teraz są tam jedynie 2 kable wychodzące z modułu i idą na cewkę tak jak chyba ma byc ori. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie tej iskry mam szukać ? Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A nie było tam instalacji LPG?Filip 2.0 8v pisze:Kiedys tam było w dawcy odcięcie zapłonu na cewce (szły tam 2 dodatkowe kable na oba bolce z cewki )
Pompka paliwa startuje po włączeniu zapłonu oraz przy kręceniu rozrusznikiem?
Tutaj masz poradnik gdzie szukać przyczyny nieodpalania: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
W dawcy ABK gazu nie było. Teraz chcę uruchomić samochód na PB, sprawdzić czy wszystko ok i wpiąć w tą dziewiczą wiązkę bingo S$ i BLOSA ale to już najmniejszy problem .... Pompa paliwa startuje i dobija ciśnienie, brak iskry. Jedyne różnice jakie zaobserwowałem patrząc na skrzynkę bezpieczników z ABK i ABT to to że skrzynka z ABT ma zworkę na pinie 10 i 13 a w ABK jest tam znów przekażnik 204. Ale chyba to ma nie wiele wspólnego. Jedyne po swapie co mi jeszcze zostało luzem to malutkie żółte gniazdo z bezpiecznikiem 30A które montuje się w okół skrzynki w okolicy bezpieczników Moteur i jeszcze 3 innych. To gniazdko ma gruby czerwony kabel, pewnie na plusa pod skrzynką i chyba zielono czerwony z małą wtyczką na mały pin. Z jego położenia wynika że to albo od fotela elektrycznego albo od jego podgrzewania, ale ani tej ani tej funkcji w aucie nie było więc nie montowałem tego gniazda w aucie. W każdym razie brak iskry nie jest z tym powiązany... chyba.
PS dziękuje za podesłanie poradnika, jest całkiem fajny. Tylko ja raczej szukam przyczyny usterki w moim przekładaniu instalacji przy swapie lub różnicy w obu instalacjach elektrycznych ABK i ABT, po spięciu wszystkiego w kupę ( zero przeróbek wszystko spiąłem na kostkach i pasowało) miałem wyobrażenie że będzie p&p. Oba samochody przed rozkręceniem działały wzorowo więc usterka jakiegoś podzespołu musiałaby być strasznym pechem. Przypomnę jeszcze, że wiązka silnika oraz wiązka klimatyzacji razem z całą skrzynka bezpieczników została przełożona w całości z dawcy. W budzie biorcy ABT zostało mi raptem kilka kolorowych kostek od reszty urządzeń w aucie, które wpiąłem w odpowiednie dla nich miejsca z dołu skrzynki.
PS 2 pomimo że kręciłem rozrusznikiem jakieś 5 razy to po wyjęciu świeć były suche. A pompa po przekręceniu na zapłon podaje paliwo bo to słychać i węże tez puchną ( mam wersje silnika z gumowymi przewodami paliwowymi) Ale czy podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo idzie tego już nie wiem... Sprawdzę przy najbliższej okazji.
PS dziękuje za podesłanie poradnika, jest całkiem fajny. Tylko ja raczej szukam przyczyny usterki w moim przekładaniu instalacji przy swapie lub różnicy w obu instalacjach elektrycznych ABK i ABT, po spięciu wszystkiego w kupę ( zero przeróbek wszystko spiąłem na kostkach i pasowało) miałem wyobrażenie że będzie p&p. Oba samochody przed rozkręceniem działały wzorowo więc usterka jakiegoś podzespołu musiałaby być strasznym pechem. Przypomnę jeszcze, że wiązka silnika oraz wiązka klimatyzacji razem z całą skrzynka bezpieczników została przełożona w całości z dawcy. W budzie biorcy ABT zostało mi raptem kilka kolorowych kostek od reszty urządzeń w aucie, które wpiąłem w odpowiednie dla nich miejsca z dołu skrzynki.
PS 2 pomimo że kręciłem rozrusznikiem jakieś 5 razy to po wyjęciu świeć były suche. A pompa po przekręceniu na zapłon podaje paliwo bo to słychać i węże tez puchną ( mam wersje silnika z gumowymi przewodami paliwowymi) Ale czy podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo idzie tego już nie wiem... Sprawdzę przy najbliższej okazji.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2016, 19:36 przez Filip 2.0 8v, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
maciek889 pisze:Sprawdź czy masz plus po zapłonie na zacisku 15 cewki.
Dziś rano przed pracą szybko macha w górę, zapłon włączony i patrze czy jest ten plus na bolcu 15. Tak jest. Mało tego na drugim zacisku też jest 12v po stacyjce. Coś tu jest chyba nie tak... Bez zapłonu brak napięcia i tu i tu. Na wtyczce do modułu obok cewki są kable 1,2,3. 1 czarna tam pojawia się napięcie po zapłonie. Coś jednak zepsułem....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tak ma być, cewka dostaje minus tylko gdy generowana jest iskra. Jakbyś nie miał plusa na drugim zacisku to już można by było się martwić.Filip 2.0 8v pisze:Mało tego na drugim zacisku też jest 12v po stacyjce. Coś tu jest chyba nie tak... Bez zapłonu brak napięcia i tu i tu.
Zobacz czy jeszcze masz masę na tej wtyczce 3 pinowej chyba na 3 cim pinie (przewód brązowy z paskiem innego koloru).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
No więc tak. Są kable 1, 2, i 3. Jedynka czarny dwójka zielono biały cienki i trojka brąz gruby. Na wył silniku na 1 i 3 jest masa. ( probówkę miałem podpiętą pod plusową klemę i żaróweczka świeci). Przy włączonym zapłonie na 1 czyli na czarnym kablu z masy robi się 12v a na brązowym 3 jest cały czas masa nie zależnie od pozycji stacyjki.
PS mierzone na odłączonej wtyczce od modułu.
PS mierzone na odłączonej wtyczce od modułu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ok to raczej dobrze pomierzyłeś.
Pompka paliwa i wtryskiwacze startują? Jeśli nie to sprawdź zasilanie na wtyczce czujnika halla w aparacie zapłonowym. Też powinieneś mieć na 1 i plus i minus a na śrokowym 12V przy mierzeniu miernikiem. Najlepiej wtyczkę halla całą przemierz miernikiem.
Możesz też zrobić test z podawaniem masy na środkowy pin wtyczki czujnika halla, wtedy powinna wystartować pompka paliwa, wtryskiwacze i iskra.
Pompka paliwa i wtryskiwacze startują? Jeśli nie to sprawdź zasilanie na wtyczce czujnika halla w aparacie zapłonowym. Też powinieneś mieć na 1 i plus i minus a na śrokowym 12V przy mierzeniu miernikiem. Najlepiej wtyczkę halla całą przemierz miernikiem.
Możesz też zrobić test z podawaniem masy na środkowy pin wtyczki czujnika halla, wtedy powinna wystartować pompka paliwa, wtryskiwacze i iskra.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Pompa startuje bo słychać i czuć po wężach, ale jak dlugo i bezskutecznie kręciłem i zaraz potem wykręciłem świece to były suche...
[ Dodano: 2016-11-15, 15:15 ]
Wracam po dłuższej przerwie. Mianowicie pomierzyłem wtyczkę przy aparacie. Znow analogicznie 1 brązowo żółty, 2 fioletowy i 3 fioletowo biały. Na wyłączonym zapłonie wszędzie jest masa, natomiast na włączonym zapłonie na kablu 3 pojawia się napięcie 10,6 v przy sprawnym aku. Probówka słabo na nim świeci.
[ Dodano: 2016-11-15, 15:15 ]
Wracam po dłuższej przerwie. Mianowicie pomierzyłem wtyczkę przy aparacie. Znow analogicznie 1 brązowo żółty, 2 fioletowy i 3 fioletowo biały. Na wyłączonym zapłonie wszędzie jest masa, natomiast na włączonym zapłonie na kablu 3 pojawia się napięcie 10,6 v przy sprawnym aku. Probówka słabo na nim świeci.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A sprawdzałeś 2gi względem masy przy zdjętej wtyczce?
Na 3cim powinno być 12V mniejsze napięcie widziałem tylko gdy nie dochodzi zasilanie z przekaźnika 30.
Sprawdź na podłączone wtyczce ECU czy masz zasilanie na 23 i 19 (na jednym z tych bo jeden jest od starszej wersji wtrysku a drugi był w nowszej tylko nie wiem który jest od której.
Na 3cim powinno być 12V mniejsze napięcie widziałem tylko gdy nie dochodzi zasilanie z przekaźnika 30.
Sprawdź na podłączone wtyczce ECU czy masz zasilanie na 23 i 19 (na jednym z tych bo jeden jest od starszej wersji wtrysku a drugi był w nowszej tylko nie wiem który jest od której.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdzaj na zapłonie bo inaczej nie ma sensu. Właśnie chodzi czy na środkowym masz plus.Filip 2.0 8v pisze:Tam wszędzie jest masa chyba że zapłon włączę to na fioletowo białym 10,6v.
Tak, tylko na podłączonej wtyczce do kompa, bo musi on wystartować. Więc sobie natnij kabel albo kawałkiem drutu wepnij się od tyłu kostki.Filip 2.0 8v pisze:Rozumiem ze mam mierzyć bezpiśrednio kable wychodzące z kompa nr19 i ten drugi nr tak ?
Pod maską masz podłączony brązowy kabel do masy na głowicy obok alternatora?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Plus na włączonym zapłonie i minus bez zapłonu pojawia się na kablu 3 to fioletowo biały cienki, skrajnie lewy. Na środkowym grubym fioletowym jest cały czas tylko masa. Zaraz zobaczę czy mam masę na głowicy.
Tak, mam masę na głowicy, lecz tam jest jeden cienki kabelek brązowy z czerwonym paskiem, w wiązce z ABT przed swapem były tam aż 4 szt i to wszyskie grubsze a w wiązce abk idzie jeden cienki kabelek. Ogólnie punkt masowy łączący budę z silnikiem i minusową klemą jednocześnie, jest tylko jeden przykręcany śrubą m 8 na gorze na dzwonie skrzyni. Więcej chyba fabryka nie przewidziała chyba że coś przeoczyłem...
Tak, mam masę na głowicy, lecz tam jest jeden cienki kabelek brązowy z czerwonym paskiem, w wiązce z ABT przed swapem były tam aż 4 szt i to wszyskie grubsze a w wiązce abk idzie jeden cienki kabelek. Ogólnie punkt masowy łączący budę z silnikiem i minusową klemą jednocześnie, jest tylko jeden przykręcany śrubą m 8 na gorze na dzwonie skrzyni. Więcej chyba fabryka nie przewidziała chyba że coś przeoczyłem...