[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pewnie z AAZ bo ma wyjście na turbo w podobnym miejscy. Albo z 1Z tylko zamiast przepływomierza przykręcić flansze-adapter od filtra stożkowego: http://maister.pl/wp-content/uploads/20 ... C08570.jpg pewnie druga opcja byłaby lepsza bo wylot byłby trochę cofnięty do tyłu.Bronek27 pisze: jest z ropniaka audi 80
obydwie sa od TDI 90km z tym ze ta z lewej wersja PIERBURG a 2ga BOSCH (chodzi o nastawnik)
a calkiem przyziemnie i bardziej profesjonalnie, ta z prawej ktora cie piguu interesuje jest z TDi 90km przed 93rokiem, sory ale zmeczony jestem i nie chce mi sie teraz numeru szukac, fote rzuce jutro
PS. tu wiecej fot http://s286.photobucket.com/user/daveak ... t=3&page=1
PS2. chcesz to podjedz to se przymierzysz
a calkiem przyziemnie i bardziej profesjonalnie, ta z prawej ktora cie piguu interesuje jest z TDi 90km przed 93rokiem, sory ale zmeczony jestem i nie chce mi sie teraz numeru szukac, fote rzuce jutro
PS. tu wiecej fot http://s286.photobucket.com/user/daveak ... t=3&page=1
PS2. chcesz to podjedz to se przymierzysz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lis 2016, 10:19
Witam panowie sprawa wyglada tak ze od zawsze marzy mi sie szybkie coupe z dostepnoscia s2 wiadomo... wiec wpadlem na pomysl swapa 1.8 t i teraz pytanie ktory silnik z jakiego samochodu wybrac zeby najlepiej to pasowalo mam zamiar kupic calego dawce i chcial bym zeby jak najwiecej czesci mi spasowalo najbardziej przemawia do mnie 1.8 BAM w audi tt tym bardziej ze anglika moge wyrwac juz za 6tys ale silnik montowany jest poprzecznie czy to nie bedzie problem? a co z 2.0 tfsi probowal to ktos montowac?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przy starszych 1.8T na starym bloku (gdzieś do 2000 roku i tylko podłużne) praktycznie nie ma przerabiania/dorabiania łap przy montażu po silniku R4 i R5 (tylko jedną łapę z 80tkowego r4 trzeba wziąć jak mnie pamięć nie myli).
I jak chcesz krzesać duże moce to bierz wersje bez pompy powietrza, bo głowice od tych wersji mają mniejsze mniejsze kanały wydechowe.
A poprzeczne silniki trochę części trzeba zamienić. Miska olejowa inna bo nie ma wcięcia na ławę, z miską pewnie pójdzie też inny smok pompy oleju. Turbo jest inne w wersji poprzecznej, bo ma w inne strony wyjścia/wejścia ustawione.
Nie wiadomo czy mocowanie osprzętu nie trzeba będzie zmieniać, bo poprzeczne mają kompresor klimy po stronie kolektora ssącego i przez to pompę wspomagania bardzo odsuniętą w bok silnika (więc może zaprzeć się o podłużnicę).
I jak chcesz krzesać duże moce to bierz wersje bez pompy powietrza, bo głowice od tych wersji mają mniejsze mniejsze kanały wydechowe.
A poprzeczne silniki trochę części trzeba zamienić. Miska olejowa inna bo nie ma wcięcia na ławę, z miską pewnie pójdzie też inny smok pompy oleju. Turbo jest inne w wersji poprzecznej, bo ma w inne strony wyjścia/wejścia ustawione.
Nie wiadomo czy mocowanie osprzętu nie trzeba będzie zmieniać, bo poprzeczne mają kompresor klimy po stronie kolektora ssącego i przez to pompę wspomagania bardzo odsuniętą w bok silnika (więc może zaprzeć się o podłużnicę).