[B3 2.3 20V 7A] SWAP na 2.2T AAN
Cześć.
Prace stanęły na sprawdzeniu stanu silnika, żeby nie wywalać z przegrody na razie 7A bezsensownie.
I na razie niestety będzie siedziało 7A, nie wiem czy ma sens go turbić bo większość rzeczy mam i trochę mnie kusi. tamten silnik z S4 na razie zostaje pod znakiem zapytania.trochę jest przy nim roboty. przejechał trochę km i to w środku widać. Żeby wsadzić i polatać trochę to bezsensu...na razie liczę ile by kosztowało doprowadzenie go do tip top jak ma generować więcej niż serię.
Także podjarany byłem jak pięty Araba A wyszło jak wyszło i myślę nawet nad sprzedażą tego egzemplarza i zakupie innego lub 1.8T ehh. wszystko się rozchodzi o kasę, wiadomo.
czytałem gdzieś na forum, że jeden kolega robił generalkę (spawanie głowicy, tulejowanie cylindrów, nie wiem czy ruszał wał. Musiałbym go rozebrać do wału,, zobrazować wał, dać nowe panweki (pytanie czy nominał czy nad wymiar) zregenerować głowicę, a przynajmniej trochę spawania co widzę proste nie jest i wiązałoby się raczej ze sporymi kosztami, docierania zaworów, etc.
możecie mi opisać jak to wygląda?
- koszt spawania głowicy o ile jest sens? są niewielkie pęknięcia przy zawór-gwint, ale niestety jest co robić.
-wstawienie nowych tulei
- ew szlif wału?
coś kolega pisał o obróbce głowicy tulejowaniu o ile jest sens ? może po prostu nad wymiar tłoki?
także myślówę mam ostrą
Prace stanęły na sprawdzeniu stanu silnika, żeby nie wywalać z przegrody na razie 7A bezsensownie.
I na razie niestety będzie siedziało 7A, nie wiem czy ma sens go turbić bo większość rzeczy mam i trochę mnie kusi. tamten silnik z S4 na razie zostaje pod znakiem zapytania.trochę jest przy nim roboty. przejechał trochę km i to w środku widać. Żeby wsadzić i polatać trochę to bezsensu...na razie liczę ile by kosztowało doprowadzenie go do tip top jak ma generować więcej niż serię.
Także podjarany byłem jak pięty Araba A wyszło jak wyszło i myślę nawet nad sprzedażą tego egzemplarza i zakupie innego lub 1.8T ehh. wszystko się rozchodzi o kasę, wiadomo.
czytałem gdzieś na forum, że jeden kolega robił generalkę (spawanie głowicy, tulejowanie cylindrów, nie wiem czy ruszał wał. Musiałbym go rozebrać do wału,, zobrazować wał, dać nowe panweki (pytanie czy nominał czy nad wymiar) zregenerować głowicę, a przynajmniej trochę spawania co widzę proste nie jest i wiązałoby się raczej ze sporymi kosztami, docierania zaworów, etc.
możecie mi opisać jak to wygląda?
- koszt spawania głowicy o ile jest sens? są niewielkie pęknięcia przy zawór-gwint, ale niestety jest co robić.
-wstawienie nowych tulei
- ew szlif wału?
coś kolega pisał o obróbce głowicy tulejowaniu o ile jest sens ? może po prostu nad wymiar tłoki?
także myślówę mam ostrą
Wał przerzuć z 7A, głowice tak samo - kwestia dorobienia tylko 3 otworów do kolektora wodnego a zamiast halla z przodu dasz sygnał ze starego aparatu. Dobrze zatulejowany blok też będzie działał
Nie baw się w spawanie głowicy bo nie ma to najmniejszego sensu. Rozbierz do zera i daj do porządnego warsztatu to ci pomierzą i powiedzą czy jest sens leczenia czy szukania innych gratów
Nie poddawaj się bo warto mieć 5cyl z turbinką
Nie baw się w spawanie głowicy bo nie ma to najmniejszego sensu. Rozbierz do zera i daj do porządnego warsztatu to ci pomierzą i powiedzą czy jest sens leczenia czy szukania innych gratów
Nie poddawaj się bo warto mieć 5cyl z turbinką
KolczyK, z tym wirusem w mózgu to vice versa bo też mam powiedzmy okazje kupna AANa (już wyjętego)
Też mam mieszane uczucia co do stanu itd wiadomo to loteria...
Obecnie mam właśnie 1.8T+ i śmiga bardzo dobrze ale jak wspomniał GR235I3K, 5cyl 20VT = melodia a marzenia są po to by je realizować bądź chociaż dążyć do tego
Pytania:
- czy z podpięciem wiązki AAN w B3Q jest dużo kombinacji? (sam podpiąłem 1.8T) Co dokładnie muszę mieć by niczego nie brakowało, by odpalić? Czy ecu AAN miały immo?
Pozdrawiam
Też mam mieszane uczucia co do stanu itd wiadomo to loteria...
Obecnie mam właśnie 1.8T+ i śmiga bardzo dobrze ale jak wspomniał GR235I3K, 5cyl 20VT = melodia a marzenia są po to by je realizować bądź chociaż dążyć do tego
Pytania:
- czy z podpięciem wiązki AAN w B3Q jest dużo kombinacji? (sam podpiąłem 1.8T) Co dokładnie muszę mieć by niczego nie brakowało, by odpalić? Czy ecu AAN miały immo?
Pozdrawiam
Z aparatem jest problem, gdy chodzi o rozdzielanie iskry z jednej cewki poprzez palec na kopułkę i kazdy cylinder z osobna. Problem w precyzji i jakości doskwiera przy większych mocach
Ja wsadziłem aparat (7A/3B) tylko jako generator impulsu dla halla. Dużo łatwiejsze dojście w przypadku awarii i dużo tańsze niż oryginalny hall z AAN'a który siedzi pod kółkiem wałka rozrządu
Dodatkowo montaż współczesnych tańszych cewek zamiast oryginalnych z AAN i masz zapłon z głowy
Ja wsadziłem aparat (7A/3B) tylko jako generator impulsu dla halla. Dużo łatwiejsze dojście w przypadku awarii i dużo tańsze niż oryginalny hall z AAN'a który siedzi pod kółkiem wałka rozrządu
Dodatkowo montaż współczesnych tańszych cewek zamiast oryginalnych z AAN i masz zapłon z głowy
Ów AAN który mnie interesuje jest wyjęty i po LPG boje się, że jak mieszanka szła uboga to głowica może być "trafiona" domyślam się że to loteria ale jak każdy chce kupić jak najlepiej
W tym motorze są już cewki i nie ma aparatu. Pozostaje kwestia wiązki, łapy, chłodnice chce umieścić z przodu - ponoć temat do zrobienia. Aha i jest już K26 podwieszona.
Ponaglam pytanie co z immo?
W tym motorze są już cewki i nie ma aparatu. Pozostaje kwestia wiązki, łapy, chłodnice chce umieścić z przodu - ponoć temat do zrobienia. Aha i jest już K26 podwieszona.
Ponaglam pytanie co z immo?
Tutaj masz numery kompów:
551AA to 100% bez immoAAN Motronic ECU Part Numbers:
551A early UrS4 with pseudo dizzy and 8k boost chip
551AA UrS4 non-immo, Europe and America
551B UrS4 same as 551AA, but auto
551C UrS6 incorporates all software updates from RS2, different codebase, more diagnostics
551D UrS6 same as 551C but auto (see photos at the end of this post)
551E UrS6 has a small tweak to fuel on cold start
551F UrS6 same as 551E but auto.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21009.phtml
http://12v.org/urs/AANEngineHarnessPassengerSideV2.pdf chyba to samo co z linku wyżej tylko w PDFie.
W załączniku schemat "fabryczny" tylko musiałem podzielić na 3 części bo jest ograniczenie załącznika do 250k na forum. A nie mogłem znaleźć tego w internecie żeby podrzucić linka.
http://12v.org/urs/AANEngineHarnessPassengerSideV2.pdf chyba to samo co z linku wyżej tylko w PDFie.
W załączniku schemat "fabryczny" tylko musiałem podzielić na 3 części bo jest ograniczenie załącznika do 250k na forum. A nie mogłem znaleźć tego w internecie żeby podrzucić linka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 gru 2016, 01:19
Panowie, czas zabrać sie za sprzęgło by dobrze przenosiło moc na koła w mojej B3Q z 2.2T
Zakupiłem sprzęgło z 7A by zastąpić je dwumasowym-seryjnym w AANie. Plan jest taki by wzmocnić docisk, obić tarcze na nowo, odelżyć koło, wyrównać powierzchnie. Pytanie czy zamach z 7A podejdzie P&P do AANa chodzi o punkty położenia dla czujników..?
[ Dodano: 2017-10-08, 21:08 ]
Z tego co się przyglądałem na te 2 koła to jeden punkt w dwumasie odpowiada temu kołeczkowi w 7a:
Nie wiem tylko czego tyczą sie te punkty w dwumasowym kole przy AAN, nie zczytuje ich żaden czujnik...:
[ Dodano: 2018-05-15, 20:26 ]
maciek889, pytanie czy po przekręceniu zapłonu pompa powinna załaczyć sie na 2-3 sekundy czy podczas kręcenia..? Wydaje mi się, że powinna dobić ciśnienie na listwe... tu jednak nic się nie dzieje. Może immo blokuje ( przed przekręceniem zapłonu jest masa na pinie nr. 3 a po zapłonie przechodzi na "+" ) nr. ECU: 4A0 907 551 AA.
Nie wiem co jest grane, jeśli na krótko dam mase to przekaźnik pompy to startuje
Zakupiłem sprzęgło z 7A by zastąpić je dwumasowym-seryjnym w AANie. Plan jest taki by wzmocnić docisk, obić tarcze na nowo, odelżyć koło, wyrównać powierzchnie. Pytanie czy zamach z 7A podejdzie P&P do AANa chodzi o punkty położenia dla czujników..?
[ Dodano: 2017-10-08, 21:08 ]
Z tego co się przyglądałem na te 2 koła to jeden punkt w dwumasie odpowiada temu kołeczkowi w 7a:
Nie wiem tylko czego tyczą sie te punkty w dwumasowym kole przy AAN, nie zczytuje ich żaden czujnik...:
[ Dodano: 2018-05-15, 20:26 ]
maciek889, pytanie czy po przekręceniu zapłonu pompa powinna załaczyć sie na 2-3 sekundy czy podczas kręcenia..? Wydaje mi się, że powinna dobić ciśnienie na listwe... tu jednak nic się nie dzieje. Może immo blokuje ( przed przekręceniem zapłonu jest masa na pinie nr. 3 a po zapłonie przechodzi na "+" ) nr. ECU: 4A0 907 551 AA.
Nie wiem co jest grane, jeśli na krótko dam mase to przekaźnik pompy to startuje