Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 20V 7A] SWAP na 2.2T AAN

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 11 lis 2016, 17:44

KolczyK, Dzieje się coś w temacie jestem ciekawy jak poradziłeś sobie z odpaleniem itd.. Miałbym pare pytań do Ciebie ;-)

Awatar użytkownika
KolczyK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2015, 23:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » 15 lis 2016, 15:00

Cześć.

Prace stanęły na sprawdzeniu stanu silnika, żeby nie wywalać z przegrody na razie 7A bezsensownie.

I na razie niestety będzie siedziało 7A, nie wiem czy ma sens go turbić bo większość rzeczy mam i trochę mnie kusi. tamten silnik z S4 na razie zostaje pod znakiem zapytania.trochę jest przy nim roboty. przejechał trochę km i to w środku widać. Żeby wsadzić i polatać trochę to bezsensu...na razie liczę ile by kosztowało doprowadzenie go do tip top jak ma generować więcej niż serię.

Także podjarany byłem jak pięty Araba :-) A wyszło jak wyszło i myślę nawet nad sprzedażą tego egzemplarza i zakupie innego lub 1.8T ehh. wszystko się rozchodzi o kasę, wiadomo.

czytałem gdzieś na forum, że jeden kolega robił generalkę (spawanie głowicy, tulejowanie cylindrów, nie wiem czy ruszał wał. Musiałbym go rozebrać do wału,, zobrazować wał, dać nowe panweki (pytanie czy nominał czy nad wymiar) zregenerować głowicę, a przynajmniej trochę spawania co widzę proste nie jest i wiązałoby się raczej ze sporymi kosztami, docierania zaworów, etc.


możecie mi opisać jak to wygląda?

- koszt spawania głowicy o ile jest sens? są niewielkie pęknięcia przy zawór-gwint, ale niestety jest co robić.
-wstawienie nowych tulei
- ew szlif wału?
coś kolega pisał o obróbce głowicy tulejowaniu o ile jest sens ? może po prostu nad wymiar tłoki?


także myślówę mam ostrą :)

Awatar użytkownika
GR235I3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:40
Lokalizacja: SUWAŁKI

Post autor: GR235I3K » 15 lis 2016, 17:12

Wał przerzuć z 7A, głowice tak samo - kwestia dorobienia tylko 3 otworów do kolektora wodnego a zamiast halla z przodu dasz sygnał ze starego aparatu. Dobrze zatulejowany blok też będzie działał ;-)

Nie baw się w spawanie głowicy bo nie ma to najmniejszego sensu. Rozbierz do zera i daj do porządnego warsztatu to ci pomierzą i powiedzą czy jest sens leczenia czy szukania innych gratów ;-)

Nie poddawaj się bo warto mieć 5cyl z turbinką :D

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 15 lis 2016, 20:09

KolczyK, z tym wirusem w mózgu to vice versa bo też mam powiedzmy okazje kupna AANa (już wyjętego) mysli_
Też mam mieszane uczucia co do stanu itd wiadomo to loteria...
Obecnie mam właśnie 1.8T+ i śmiga bardzo dobrze ale jak wspomniał GR235I3K, 5cyl 20VT = melodia muza_ a marzenia są po to by je realizować bądź chociaż dążyć do tego :-)
Pytania:
- czy z podpięciem wiązki AAN w B3Q jest dużo kombinacji? (sam podpiąłem 1.8T) Co dokładnie muszę mieć by niczego nie brakowało, by odpalić? Czy ecu AAN miały immo?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GR235I3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:40
Lokalizacja: SUWAŁKI

Post autor: GR235I3K » 15 lis 2016, 22:52

Wiązka od C4 ma innego typu wtyczki, ale jak umiesz czytać i myśleć to ogarniesz bez problemu ;-) Jest bardzo dużo materiałów na necie

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 16 lis 2016, 22:32

GR235I3K, podejmę sie wyzwania :-) a co do silnika 3B siedzącego już w 80 Coupe, ten aparat zapłonowy jest aż tak problematyczny że większość z niego rezygnuje? Iść lepiej w AANa czy 3B?

Awatar użytkownika
GR235I3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:40
Lokalizacja: SUWAŁKI

Post autor: GR235I3K » 16 lis 2016, 23:42

Z aparatem jest problem, gdy chodzi o rozdzielanie iskry z jednej cewki poprzez palec na kopułkę i kazdy cylinder z osobna. Problem w precyzji i jakości doskwiera przy większych mocach ;-)

Ja wsadziłem aparat (7A/3B) tylko jako generator impulsu dla halla. Dużo łatwiejsze dojście w przypadku awarii i dużo tańsze niż oryginalny hall z AAN'a który siedzi pod kółkiem wałka rozrządu

Dodatkowo montaż współczesnych tańszych cewek zamiast oryginalnych z AAN i masz zapłon z głowy :-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 lis 2016, 07:16

Zdecydowanie też jestem za konwersją na aan, mam tak i póki co same plusy. Aparat oczywiście został.

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 17 lis 2016, 19:09

Ów AAN który mnie interesuje jest wyjęty i po LPG :/ boje się, że jak mieszanka szła uboga to głowica może być "trafiona" domyślam się że to loteria ale jak każdy chce kupić jak najlepiej :-)
W tym motorze są już cewki i nie ma aparatu. Pozostaje kwestia wiązki, łapy, chłodnice chce umieścić z przodu - ponoć temat do zrobienia. Aha i jest już K26 podwieszona.
Ponaglam pytanie co z immo?

Awatar użytkownika
GR235I3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:40
Lokalizacja: SUWAŁKI

Post autor: GR235I3K » 18 lis 2016, 08:17

Tutaj masz numery kompów:
AAN Motronic ECU Part Numbers:
551A early UrS4 with pseudo dizzy and 8k boost chip
551AA UrS4 non-immo, Europe and America
551B UrS4 same as 551AA, but auto
551C UrS6 incorporates all software updates from RS2, different codebase, more diagnostics
551D UrS6 same as 551C but auto (see photos at the end of this post)
551E UrS6 has a small tweak to fuel on cold start
551F UrS6 same as 551E but auto.
551AA to 100% bez immo

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 19 lis 2016, 12:12

GR235I3K, dzięki za info piwoa80
Przydał by mi się jeszcze schemat wiązki silnika - a jeszcze lepiej rozpiska poszczególnych pinów kostek, znacznie ułatwi sprawę. Szukałem po @ ale nie zanlazłem... Pewnie są ale trzeba sie rejestrować na forum... Może ktoś pomoże ;-)

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 lis 2016, 14:49

http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21009.phtml
http://12v.org/urs/AANEngineHarnessPassengerSideV2.pdf chyba to samo co z linku wyżej tylko w PDFie.

W załączniku schemat "fabryczny" tylko musiałem podzielić na 3 części bo jest ograniczenie załącznika do 250k na forum. A nie mogłem znaleźć tego w internecie żeby podrzucić linka.

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 17 sty 2017, 14:19

maciek889, dzięki baaardzo bede miał lekturę na długie noce muza_

[ Dodano: 2017-01-17, 14:19 ]
2.2T zakupione i trafiło się wzorowo bo po sprawdzonym przebiegu 134tys kwadr

Bombelson87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 16 gru 2016, 01:19

Post autor: Bombelson87 » 17 sie 2017, 21:42

Jeśli to nie tajemnica, jaki koszt takiego swapa? Może byc na pw

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 15 maja 2018, 20:26

Panowie, czas zabrać sie za sprzęgło by dobrze przenosiło moc na koła w mojej B3Q z 2.2T
Zakupiłem sprzęgło z 7A by zastąpić je dwumasowym-seryjnym w AANie. Plan jest taki by wzmocnić docisk, obić tarcze na nowo, odelżyć koło, wyrównać powierzchnie. Pytanie czy zamach z 7A podejdzie P&P do AANa chodzi o punkty położenia dla czujników..?

[ Dodano: 2017-10-08, 21:08 ]
Z tego co się przyglądałem na te 2 koła to jeden punkt w dwumasie odpowiada temu kołeczkowi w 7a:
Obrazek
Obrazek
Nie wiem tylko czego tyczą sie te punkty w dwumasowym kole przy AAN, nie zczytuje ich żaden czujnik...:
Obrazek

[ Dodano: 2018-05-15, 20:26 ]
maciek889, pytanie czy po przekręceniu zapłonu pompa powinna załaczyć sie na 2-3 sekundy czy podczas kręcenia..? Wydaje mi się, że powinna dobić ciśnienie na listwe... tu jednak nic się nie dzieje. Może immo blokuje ( przed przekręceniem zapłonu jest masa na pinie nr. 3 a po zapłonie przechodzi na "+" ) nr. ECU: 4A0 907 551 AA.
Nie wiem co jest grane, jeśli na krótko dam mase to przekaźnik pompy to startuje bezradny_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl