Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK]Stuki zaworowe:(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Gregor1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Gregor1984 » 25 gru 2007, 00:32

niestety nie mierzyłem ale po swietach na pewno sie za to gruntownie zabiore bo zaczynam sie martwic. Pomierzę ciśnienie we wszystkich mozliwych punktach i napisze. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 25 gru 2007, 12:38

właśnie, czarekj ma racje z tymi dźwiękami to jest róznie. u szwgra stukanie też miało sie okazać szklankami do wymiany a okazały się sworznie tłokowe...

Awatar użytkownika
Audifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 26 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Audifan » 26 gru 2007, 20:32

Wiem że sie wcinam w temat ale ja mam podobnie tyle że u mnie słychac zawory przy 4700 obr/min klekocze jak diesel. Dodam że mam instalacje LPG... :-|

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 28 gru 2007, 10:25

Audifan pisze:Wiem że sie wcinam w temat ale ja mam podobnie tyle że u mnie słychac zawory przy 4700 obr/min klekocze jak diesel. Dodam że mam instalacje LPG... :-|
-a na benzynie są takie same objawy?
-jeśli nie to wina może leżeć w złym składzie mieszanki-regulacja LPG powinna pomóc

Awatar użytkownika
Audifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 26 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Audifan » 28 gru 2007, 10:29

a nie sprawdzałem... muszę spróbować...

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 28 gru 2007, 10:50

To sprawdź sobie jeszcze jak zapłon masz ustawiony

Yorik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2007, 01:06

Post autor: Yorik » 03 sty 2008, 19:08

Drodzy Panowie!
Jeżeli po wymianie części (remoncie) głowicy stuki nieustały, pozostaje tylko jedna przyczyna. Mianowicie audi stosowało dwa rodzaje popychaczy 50 i 70 gram.
W zależności od rocznika. Charakteryzują się one czasem napełniania olejem, siłą tłumienia (niwelowania) luzu zaworowego. Założenie niewłaściwych objawia się takimi stukami, jakby w ogóle oleju nie miały (być może troszkę przesadziłem).
Proponuję pobuszować w fachowej literaturze i dokładnie dowiedzieć się do jakiego silnika jakie popychacze

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 03 sty 2008, 21:26

O widzisz to ciekawa informacja ! Nie omieszkam sprawdzic bo juz mam dostyc tego klekotania. <mur>

Yorik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2007, 01:06

Post autor: Yorik » 03 sty 2008, 21:35

O ile dobrze pamietam, to różnią się one (popychacze) wysokością ok. 0,15 mm.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 sty 2008, 22:01

Yorik pisze:O ile dobrze pamietam, to różnią się one (popychacze) wysokością ok. 0,15 mm.
:shock:
Czy możesz coś bliżej na ten temat. Bo to bardzo intrygujące. W jakich rocznikach, silnikach itd. Please <czapa>

Yorik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2007, 01:06

Post autor: Yorik » 03 sty 2008, 22:08

Zaraz znajdę, tylko musze przekopać kompa, poniewarz ostatnio musiałem przeinstalowac sys. i mam trochę bałaganu. Jak macie jeszcze z pół godziny to ok. ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 sty 2008, 22:23

Nie no aż tak to nam się nie spieszy :-) , z góry dzięki.

boroś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 sty 2008, 21:38
Lokalizacja: grojec / małopolska

Post autor: boroś » 03 sty 2008, 23:24

na temat stuków z okolic głowicy można by było wiele pisać ale najpierw bym sprawdził stan oleju w silniku. jak silnik ma duży przebieg to olej nie może być na minimum.

Awatar użytkownika
Audifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 26 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Audifan » 04 sty 2008, 15:53

Raczej nie będzie to olej... ja mam 144 500 km więc to raczej nie to, leje pół syntetyk. A jak dostanie po pupie powyżej 5000rpm też klekoczą zawory na benzynie.

boroś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 sty 2008, 21:38
Lokalizacja: grojec / małopolska

Post autor: boroś » 04 sty 2008, 18:26

ale poziom oleju warto sprawdzić bo miałem taki przypadek ze jak było mało to stukało. miałem jeszcze taki przypadek (ale w golfie) ze był luz na wałku rozrządu ale przy twoim przebiegu jest to mało prawdopodobne. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl