[B3 1.8 PM] LPG problem?
[B3 1.8 PM] LPG problem?
Witam serdecznie. W mojej audi jest problem z instalacją LPG. Gdy silnik zimny odpalany na benzynie po chwili pracuje nie równo, śmierdzi benzyną w spalinach (pewnie go zalewa). Czujnik do ECU (niebieski) wymieniony, bez zmian. Sonda na nagrzanym silniku (benzyna) wg miernika pracuje w zakresie 0.5-0.93 V. Na gazie pracuje równo ale po dodaniu gazu i opadnięciu obrotów to obroty spadną do około 650 i z powrotem są na 950. Spalanie w cyklu mieszanym na LPG to 13L a benzyny chyba więcej. Zaopatrzyłem się w kabelek usb do lpg pod sterownik voila + i programik pod dos. Drodzy Państwo jak to wszystko ogarnąć? Tzn jak odpalić ten programik VOILA PLUS pod dosem? Czy mógłby ktoś wysłać mi na qterek18@wp.pl schemat instalacji lpg II generacji z Voila plus do audi 80? Chciałbym sprawdzić czy wszystko jest dobrze podłączone. Dodam że te auto mam od nie dawna i chciałbym ogarnąć cały ten bałagan.
Zapomniałem dopisać 3 ważne rzeczy:
1. jest to motor PM monowtrysk (moja druga audi)
2. wymieniona podstawa monowtrysku
3. po ściągnięciu klemy z akumulatora na godzinę i odpaleniu na zimnym pracuje ok do momentu przełączeniu na gaz. Wygląda to tak jakby ECU łapał błędy. Błędów nie błyskałem.
4. Sonda wymieniona w tamtym roku.
Zapomniałem dopisać 3 ważne rzeczy:
1. jest to motor PM monowtrysk (moja druga audi)
2. wymieniona podstawa monowtrysku
3. po ściągnięciu klemy z akumulatora na godzinę i odpaleniu na zimnym pracuje ok do momentu przełączeniu na gaz. Wygląda to tak jakby ECU łapał błędy. Błędów nie błyskałem.
4. Sonda wymieniona w tamtym roku.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2016, 15:18 przez qterek18, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4671
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Odłącz akumulator na 15 minut, bo może od jazdy na gazie zgubiło adaptacje benzyny. Później przejedź na benzynie z 15 km i sprawdź napięcie sondy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Akumulator odłączyłem na ponad godzinę. Dzisiaj pierwszy rozruch i było ok. Silnik pracował równo. Sonda na zimnym wg miernika 0.93V. Powyżej 50st. (licznik) sonda bardzo ładnie oscylowała w przedziale 0.07-0.88V. Ani razu nie zatrzymała się na chwile. Silnik żwawo reagował na dodanie gazu. Silnik pracował do momentu włączenia wentylatora drugi raz. Cały czas benzyna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4671
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To jeśli pracował dobrze na benzynie to przyczyna pierwszego problemu jest wiadoma. Co do instalacji lpg to regulacja może pomóc ale nie musi jeśli parownik ma już nalatane dużo kilometrów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Po zapytaniu wujka googla o Voila plus otrzymujesz mnóstwo ciekawych/pomocnych linków .
https://www.google.pl/search?q=VOILA+PL ... e&ie=UTF-8
https://www.google.pl/search?q=VOILA+PL ... e&ie=UTF-8
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11727
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
qterek18, ty poczytaj tu a nie na forum seata tam troszkę inne silniki znaczy osprzęt był montowany z tego co wiem.
Po za tym jak pomogło odłączenie aku to nie szukaj dziury w całym tylko masz taki sam problem jak większość posiadaczy PM/ABT. I tematów jest o tym sporo i są opisane rozwiązania.
Po za tym jak pomogło odłączenie aku to nie szukaj dziury w całym tylko masz taki sam problem jak większość posiadaczy PM/ABT. I tematów jest o tym sporo i są opisane rozwiązania.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4671
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz program i kabel to zobacz w programie jaką emulacje masz ustawioną (do monowtrysku najlepiej dać masa) oraz jak zachowuje się napięcie TPS (powinno być od poniżej 1V do jakichś 4-5Vm dokładnie nie powiem bo pisze z pamięci). W PM TPS jest podwójny tylko napięcie jednego będzie zawsze trochę wyższe od drugiego.
Zresztą niektórym monterom nie chce się nawet podłączać TPSu. Do gazu I generacji się nie podłącza (bo nie ma gdzie) i też jeździ.
Emulacje możesz sprawdzić też miernikiem tylko musisz sprawdzić napięcie na szarym przewodzie sterownika LPG podczas gdy silnik pracuje na gazie.
Masz w ogóle silniczek na wężu od gazu?
Zresztą niektórym monterom nie chce się nawet podłączać TPSu. Do gazu I generacji się nie podłącza (bo nie ma gdzie) i też jeździ.
Emulacje możesz sprawdzić też miernikiem tylko musisz sprawdzić napięcie na szarym przewodzie sterownika LPG podczas gdy silnik pracuje na gazie.
Masz w ogóle silniczek na wężu od gazu?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga