[B3 1.8 PM] LPG problem?
[B3 1.8 PM] LPG problem?
Witam serdecznie. W mojej audi jest problem z instalacją LPG. Gdy silnik zimny odpalany na benzynie po chwili pracuje nie równo, śmierdzi benzyną w spalinach (pewnie go zalewa). Czujnik do ECU (niebieski) wymieniony, bez zmian. Sonda na nagrzanym silniku (benzyna) wg miernika pracuje w zakresie 0.5-0.93 V. Na gazie pracuje równo ale po dodaniu gazu i opadnięciu obrotów to obroty spadną do około 650 i z powrotem są na 950. Spalanie w cyklu mieszanym na LPG to 13L a benzyny chyba więcej. Zaopatrzyłem się w kabelek usb do lpg pod sterownik voila + i programik pod dos. Drodzy Państwo jak to wszystko ogarnąć? Tzn jak odpalić ten programik VOILA PLUS pod dosem? Czy mógłby ktoś wysłać mi na qterek18@wp.pl schemat instalacji lpg II generacji z Voila plus do audi 80? Chciałbym sprawdzić czy wszystko jest dobrze podłączone. Dodam że te auto mam od nie dawna i chciałbym ogarnąć cały ten bałagan.
Zapomniałem dopisać 3 ważne rzeczy:
1. jest to motor PM monowtrysk (moja druga audi)
2. wymieniona podstawa monowtrysku
3. po ściągnięciu klemy z akumulatora na godzinę i odpaleniu na zimnym pracuje ok do momentu przełączeniu na gaz. Wygląda to tak jakby ECU łapał błędy. Błędów nie błyskałem.
4. Sonda wymieniona w tamtym roku.
Zapomniałem dopisać 3 ważne rzeczy:
1. jest to motor PM monowtrysk (moja druga audi)
2. wymieniona podstawa monowtrysku
3. po ściągnięciu klemy z akumulatora na godzinę i odpaleniu na zimnym pracuje ok do momentu przełączeniu na gaz. Wygląda to tak jakby ECU łapał błędy. Błędów nie błyskałem.
4. Sonda wymieniona w tamtym roku.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2016, 15:18 przez qterek18, łącznie zmieniany 2 razy.
Akumulator odłączyłem na ponad godzinę. Dzisiaj pierwszy rozruch i było ok. Silnik pracował równo. Sonda na zimnym wg miernika 0.93V. Powyżej 50st. (licznik) sonda bardzo ładnie oscylowała w przedziale 0.07-0.88V. Ani razu nie zatrzymała się na chwile. Silnik żwawo reagował na dodanie gazu. Silnik pracował do momentu włączenia wentylatora drugi raz. Cały czas benzyna.
Po zapytaniu wujka googla o Voila plus otrzymujesz mnóstwo ciekawych/pomocnych linków .
https://www.google.pl/search?q=VOILA+PL ... e&ie=UTF-8
https://www.google.pl/search?q=VOILA+PL ... e&ie=UTF-8
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz program i kabel to zobacz w programie jaką emulacje masz ustawioną (do monowtrysku najlepiej dać masa) oraz jak zachowuje się napięcie TPS (powinno być od poniżej 1V do jakichś 4-5Vm dokładnie nie powiem bo pisze z pamięci). W PM TPS jest podwójny tylko napięcie jednego będzie zawsze trochę wyższe od drugiego.
Zresztą niektórym monterom nie chce się nawet podłączać TPSu. Do gazu I generacji się nie podłącza (bo nie ma gdzie) i też jeździ.
Emulacje możesz sprawdzić też miernikiem tylko musisz sprawdzić napięcie na szarym przewodzie sterownika LPG podczas gdy silnik pracuje na gazie.
Masz w ogóle silniczek na wężu od gazu?
Zresztą niektórym monterom nie chce się nawet podłączać TPSu. Do gazu I generacji się nie podłącza (bo nie ma gdzie) i też jeździ.
Emulacje możesz sprawdzić też miernikiem tylko musisz sprawdzić napięcie na szarym przewodzie sterownika LPG podczas gdy silnik pracuje na gazie.
Masz w ogóle silniczek na wężu od gazu?