Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] znów sama przestawiła się kierownica

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] znów sama przestawiła się kierownica

Post autor: hudy » 27 gru 2016, 20:06

Mam poważny problem z układem kierowniczym. Problem polega na tym że samoczynnie przestawia sie kierownica. Miesiąc temu żona wróciła z pracy i zauważyłem że kierownica jest przechylona w lewo. Pomyślałem że gdzieś uderzyła i geometria sie przestawiła. Podjechałem na diagnostykę by ustawić geometrię. Facet sprawdził zawieszenie i stwierdził bym wymienił jeszcze poduszki amortyzatora bo są wybite. Wymieniłem poduszki oraz przy okazji końcówki drążków kierowniczych. Po ustawieniu zbieżności na drugi dzień stwierdziłam że kierownica jest lekko przechylona w prawo. Pomyślałem że może facet źle ją ustawił a że tylko lekko była przechylona więc to olałem. Tym bardziej że samochód jechał prosto. Po przejechaniu 700km wsiadam dziś do samochodu a tu kierownica znów prosto lub nawet bardzo delikatnie przechylona w lewo. Samochód jedzie prosto. Kierownica sama nie ma prawa sie przestawić wiec od razu za klucze i sprawdzam co jest luźne:
- śruby rzymskie przy końcówkach drążków zakręcone
- śruby na sworzniach wahaczy zakręcone
- drążki kierownicze przy maglownicy zakręcone
- śruby kolumny kierowniczej zakręcone
- śruby na ławie zakręcone
- kierownica na wieloklinie nie ma szans sie przestawić
- kierownica nawet podczas mocnego hamowania sie nie przestawia

Kierownica przestawiła się o tyle samo i w tym samym kierunku co poprzednio i nie wpłynęło to na jazdę, samochód nie ściąga.

Nie mam pojęcia co jest nie tak. Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają...

[ Dodano: 2016-12-27, 20:06 ]
Witam ponownie. Widzę że wiele osób zerknęło na mój temat ale nikt nic nie pisze. Kierownica jakiś czas temu przestawiła mi się lekko w lewo. Po jakimś czasie wrócił znów na prosto.
Zrobiłem tak 1500km i wczoraj znów sie przestawiła lekko w lewo. Stało sie to w momencie gdy siostrzeniec wyjechał i wjechał z powrotem do garażu. Wiem że wjeżdżał na max skręconych kołach w prawo. zauważyłem również że przestawia się za każdym razem mniej więcej o tyle samo. Ktoś ma jakiś pomysł gdy może sie przestawiać.

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 27 gru 2016, 20:22

Dziwny jest problem bo raz w jedna raz w druga kierownica jest przestawiona a auta nie ściąga... Chyba, że jest to niewielka różnica na lewo i prawo to może być coś z zawieszeniem gdzie nie dojdziesz od razu co to jest z wnętrza auta. Sanie sprawdzone?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 gru 2016, 20:37

Tak różnica jest niewielka bo przestawia się lekko w lewo a po jakimś czasie wraca z powrotem na wprost. Samochodu nie ściąga. Puszczam kierownicę i samochód jedzie prosto czy to przed przestawieniem kierownicy czy po.
Wszystkie punkty w zawieszeniu gdzie może sie kierownica przestawić sprawdziłem i dokręciłem na max śruby. Pozostaje do sprawdzenia odcinek między kierownicą a maglem ale wydaje mi sie że tam nie ma co sie przestawić.
Byłem u trzech speców od geometrii i każdy załamuje ręce. Nie widzą gdzie może być problem.

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 27 gru 2016, 21:28

Ciężki temat.
U mnie jakiś czas temu było tak, żeby jechać prosto to musiałem trzymać lekko przechylona kiere w prawo.
Bo jak trzymałem prosto, to sciagalo mnie w lewo..
Zawieszenie ok, robione wiosna całe, geometria też ok.
Podejrzewam że mogły koła być nie wyważone i może dlatego.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 gru 2016, 08:20

A może tuleje stabilizatora są tak wybite i mają takie luzy, że stabilizator się przesuwa?
Hmmm. bezradny_

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 28 gru 2016, 08:35

A nie stuka Ci nić w przednim zawieszeniu? Prowadzi się pewnie?
Mi również sama się przestawiła kierownica, zrobiłem zbieżność drugi raz i tego samego dnia na mieście jakąś studzienkę zaliczyłem przy skręconych kołach i prawdopodobnie wtedy.
Ale u mnie jest mega duży luz na poduszkach amortyzatorów. Auto jest strasznie niepewne w prowadzeniu, lubi myszkowć. Jutro wymieniam poduchy, ustawię jeszcze raz zbieżność i zobaczymy jaki będzie efekt. Polecę też by chłopaki rzucili okiem te sanki skoro już będą go mieć w górze.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 gru 2016, 09:53

Z przodu puka na nierównościach jak w każdej osiemdziesiątce. Wahacze, sworznie, końcówki drążków, łączniki stabilizatora i poduchy amorków mam nowe. Pierwszy raz kierownica się przestawiła przed wymianą poduszek amortyzatora a teraz przestawiła się jakieś 2tys km po wymianie. Co ciekawe przestawia się zawsze w tą samą stronę i o tyle samo.
Teraz przestawiła się właśnie podczas wjazdu do garażu na skręconych kołach. Przed garażem mam 10-15cm próg i siostrzeniec najechał na niego na skręconych kołach. Wtedy coś się przestawiło.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 gru 2016, 09:55

A tuleje stabilizatora też nowe??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 gru 2016, 10:54

Tulejki są nowe jednak w jednej obejmie mam uszkodzony gwint i śruba trzyma tak sobie. Ale nie wiem czy przez stabilizator mogła by się przestawić kierownica.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2016, 11:56

Dawid1995 pisze:A tuleje stabilizatora też nowe??
ale jak na mój gust to one nic do tego nie mają najwyżej będą stukać

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 gru 2016, 12:52

PieterB pisze:ale jak na mój gust to one nic do tego nie mają najwyżej będą stukać
A gdyby były tak wybite , że drążek będzie się przesuwał?

No skoro wszystko już wymienił to nic więcej nie ma :-D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2016, 13:04

Dawid1995 pisze:PieterB napisał/a:
ale jak na mój gust to one nic do tego nie mają najwyżej będą stukać

A gdyby były tak wybite , że drążek będzie się przesuwał?
gdyby nawet, chodź nie widziałem takiego przypadku, no to co? Do problemów hudego z przestawianiem się kierownicy nic nie ma, takie moje zdanie.

Jak dla mnie to sprawdził bym połączenia kierownicy z kolumna czy gdzieś na frezach się lekko nie przesuwa może któryś wyrobiony i ma delikatny luz.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 gru 2016, 13:31

PieterB pisze:Jak dla mnie to sprawdził bym połączenia kierownicy z kolumna czy gdzieś na frezach się lekko nie przesuwa może któryś wyrobiony i ma delikatny luz.
Wiesz jak ten luz przekładałby się na prowadzenie pojazdu w zakresie prędkości ponad 100 km/h?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2016, 14:11

Dawid1995 pisze:ieterB napisał/a:
Jak dla mnie to sprawdził bym połączenia kierownicy z kolumna czy gdzieś na frezach się lekko nie przesuwa może któryś wyrobiony i ma delikatny luz.

Wiesz jak ten luz przekładałby się na prowadzenie pojazdu w zakresie prędkości ponad 100 km/h?
wiedzę że nie zrozumiałeś mnie. Nie chodzi mi o to że ma luz jak diabli i tam wsio lata jak żyd po pustym sklepie. Wystarczy że nie będzie dość mocno skręcone i przy max skręcie ktoś dość mocno pociągnie kierę i przesunięcie gotowe. Zresztą sam napisał że,
hudy pisze:Teraz przestawiła się właśnie podczas wjazdu do garażu na skręconych kołach. Przed garażem mam 10-15cm próg i siostrzeniec najechał na niego na skręconych kołach. Wtedy coś się przestawiło.
To oczywiście tylko teoria i być może w praktyce okaże się coś innego, bo osobiście nie miałem takiego przypadku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 gru 2016, 22:26

Pisałem ci hudy wymień ten holerny gumowy łącznik kolumny już dawno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl