Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 1Z] znów sama przestawiła się kierownica

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] znów sama przestawiła się kierownica

Post autor: hudy » 27 gru 2016, 20:06

Mam poważny problem z układem kierowniczym. Problem polega na tym że samoczynnie przestawia sie kierownica. Miesiąc temu żona wróciła z pracy i zauważyłem że kierownica jest przechylona w lewo. Pomyślałem że gdzieś uderzyła i geometria sie przestawiła. Podjechałem na diagnostykę by ustawić geometrię. Facet sprawdził zawieszenie i stwierdził bym wymienił jeszcze poduszki amortyzatora bo są wybite. Wymieniłem poduszki oraz przy okazji końcówki drążków kierowniczych. Po ustawieniu zbieżności na drugi dzień stwierdziłam że kierownica jest lekko przechylona w prawo. Pomyślałem że może facet źle ją ustawił a że tylko lekko była przechylona więc to olałem. Tym bardziej że samochód jechał prosto. Po przejechaniu 700km wsiadam dziś do samochodu a tu kierownica znów prosto lub nawet bardzo delikatnie przechylona w lewo. Samochód jedzie prosto. Kierownica sama nie ma prawa sie przestawić wiec od razu za klucze i sprawdzam co jest luźne:
- śruby rzymskie przy końcówkach drążków zakręcone
- śruby na sworzniach wahaczy zakręcone
- drążki kierownicze przy maglownicy zakręcone
- śruby kolumny kierowniczej zakręcone
- śruby na ławie zakręcone
- kierownica na wieloklinie nie ma szans sie przestawić
- kierownica nawet podczas mocnego hamowania sie nie przestawia

Kierownica przestawiła się o tyle samo i w tym samym kierunku co poprzednio i nie wpłynęło to na jazdę, samochód nie ściąga.

Nie mam pojęcia co jest nie tak. Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają...

[ Dodano: 2016-12-27, 20:06 ]
Witam ponownie. Widzę że wiele osób zerknęło na mój temat ale nikt nic nie pisze. Kierownica jakiś czas temu przestawiła mi się lekko w lewo. Po jakimś czasie wrócił znów na prosto.
Zrobiłem tak 1500km i wczoraj znów sie przestawiła lekko w lewo. Stało sie to w momencie gdy siostrzeniec wyjechał i wjechał z powrotem do garażu. Wiem że wjeżdżał na max skręconych kołach w prawo. zauważyłem również że przestawia się za każdym razem mniej więcej o tyle samo. Ktoś ma jakiś pomysł gdy może sie przestawiać.

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 27 gru 2016, 20:22

Dziwny jest problem bo raz w jedna raz w druga kierownica jest przestawiona a auta nie ściąga... Chyba, że jest to niewielka różnica na lewo i prawo to może być coś z zawieszeniem gdzie nie dojdziesz od razu co to jest z wnętrza auta. Sanie sprawdzone?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 gru 2016, 20:37

Tak różnica jest niewielka bo przestawia się lekko w lewo a po jakimś czasie wraca z powrotem na wprost. Samochodu nie ściąga. Puszczam kierownicę i samochód jedzie prosto czy to przed przestawieniem kierownicy czy po.
Wszystkie punkty w zawieszeniu gdzie może sie kierownica przestawić sprawdziłem i dokręciłem na max śruby. Pozostaje do sprawdzenia odcinek między kierownicą a maglem ale wydaje mi sie że tam nie ma co sie przestawić.
Byłem u trzech speców od geometrii i każdy załamuje ręce. Nie widzą gdzie może być problem.

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 27 gru 2016, 21:28

Ciężki temat.
U mnie jakiś czas temu było tak, żeby jechać prosto to musiałem trzymać lekko przechylona kiere w prawo.
Bo jak trzymałem prosto, to sciagalo mnie w lewo..
Zawieszenie ok, robione wiosna całe, geometria też ok.
Podejrzewam że mogły koła być nie wyważone i może dlatego.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 gru 2016, 08:20

A może tuleje stabilizatora są tak wybite i mają takie luzy, że stabilizator się przesuwa?
Hmmm. bezradny_

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 28 gru 2016, 08:35

A nie stuka Ci nić w przednim zawieszeniu? Prowadzi się pewnie?
Mi również sama się przestawiła kierownica, zrobiłem zbieżność drugi raz i tego samego dnia na mieście jakąś studzienkę zaliczyłem przy skręconych kołach i prawdopodobnie wtedy.
Ale u mnie jest mega duży luz na poduszkach amortyzatorów. Auto jest strasznie niepewne w prowadzeniu, lubi myszkowć. Jutro wymieniam poduchy, ustawię jeszcze raz zbieżność i zobaczymy jaki będzie efekt. Polecę też by chłopaki rzucili okiem te sanki skoro już będą go mieć w górze.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 gru 2016, 09:53

Z przodu puka na nierównościach jak w każdej osiemdziesiątce. Wahacze, sworznie, końcówki drążków, łączniki stabilizatora i poduchy amorków mam nowe. Pierwszy raz kierownica się przestawiła przed wymianą poduszek amortyzatora a teraz przestawiła się jakieś 2tys km po wymianie. Co ciekawe przestawia się zawsze w tą samą stronę i o tyle samo.
Teraz przestawiła się właśnie podczas wjazdu do garażu na skręconych kołach. Przed garażem mam 10-15cm próg i siostrzeniec najechał na niego na skręconych kołach. Wtedy coś się przestawiło.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 gru 2016, 09:55

A tuleje stabilizatora też nowe??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 gru 2016, 10:54

Tulejki są nowe jednak w jednej obejmie mam uszkodzony gwint i śruba trzyma tak sobie. Ale nie wiem czy przez stabilizator mogła by się przestawić kierownica.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2016, 11:56

Dawid1995 pisze:A tuleje stabilizatora też nowe??
ale jak na mój gust to one nic do tego nie mają najwyżej będą stukać

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 gru 2016, 12:52

PieterB pisze:ale jak na mój gust to one nic do tego nie mają najwyżej będą stukać
A gdyby były tak wybite , że drążek będzie się przesuwał?

No skoro wszystko już wymienił to nic więcej nie ma :-D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2016, 13:04

Dawid1995 pisze:PieterB napisał/a:
ale jak na mój gust to one nic do tego nie mają najwyżej będą stukać

A gdyby były tak wybite , że drążek będzie się przesuwał?
gdyby nawet, chodź nie widziałem takiego przypadku, no to co? Do problemów hudego z przestawianiem się kierownicy nic nie ma, takie moje zdanie.

Jak dla mnie to sprawdził bym połączenia kierownicy z kolumna czy gdzieś na frezach się lekko nie przesuwa może któryś wyrobiony i ma delikatny luz.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 gru 2016, 13:31

PieterB pisze:Jak dla mnie to sprawdził bym połączenia kierownicy z kolumna czy gdzieś na frezach się lekko nie przesuwa może któryś wyrobiony i ma delikatny luz.
Wiesz jak ten luz przekładałby się na prowadzenie pojazdu w zakresie prędkości ponad 100 km/h?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2016, 14:11

Dawid1995 pisze:ieterB napisał/a:
Jak dla mnie to sprawdził bym połączenia kierownicy z kolumna czy gdzieś na frezach się lekko nie przesuwa może któryś wyrobiony i ma delikatny luz.

Wiesz jak ten luz przekładałby się na prowadzenie pojazdu w zakresie prędkości ponad 100 km/h?
wiedzę że nie zrozumiałeś mnie. Nie chodzi mi o to że ma luz jak diabli i tam wsio lata jak żyd po pustym sklepie. Wystarczy że nie będzie dość mocno skręcone i przy max skręcie ktoś dość mocno pociągnie kierę i przesunięcie gotowe. Zresztą sam napisał że,
hudy pisze:Teraz przestawiła się właśnie podczas wjazdu do garażu na skręconych kołach. Przed garażem mam 10-15cm próg i siostrzeniec najechał na niego na skręconych kołach. Wtedy coś się przestawiło.
To oczywiście tylko teoria i być może w praktyce okaże się coś innego, bo osobiście nie miałem takiego przypadku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8426
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 gru 2016, 22:26

Pisałem ci hudy wymień ten holerny gumowy łącznik kolumny już dawno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl