[B4 1.9 1Z] znów sama przestawiła się kierownica
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z] znów sama przestawiła się kierownica
Mam poważny problem z układem kierowniczym. Problem polega na tym że samoczynnie przestawia sie kierownica. Miesiąc temu żona wróciła z pracy i zauważyłem że kierownica jest przechylona w lewo. Pomyślałem że gdzieś uderzyła i geometria sie przestawiła. Podjechałem na diagnostykę by ustawić geometrię. Facet sprawdził zawieszenie i stwierdził bym wymienił jeszcze poduszki amortyzatora bo są wybite. Wymieniłem poduszki oraz przy okazji końcówki drążków kierowniczych. Po ustawieniu zbieżności na drugi dzień stwierdziłam że kierownica jest lekko przechylona w prawo. Pomyślałem że może facet źle ją ustawił a że tylko lekko była przechylona więc to olałem. Tym bardziej że samochód jechał prosto. Po przejechaniu 700km wsiadam dziś do samochodu a tu kierownica znów prosto lub nawet bardzo delikatnie przechylona w lewo. Samochód jedzie prosto. Kierownica sama nie ma prawa sie przestawić wiec od razu za klucze i sprawdzam co jest luźne:
- śruby rzymskie przy końcówkach drążków zakręcone
- śruby na sworzniach wahaczy zakręcone
- drążki kierownicze przy maglownicy zakręcone
- śruby kolumny kierowniczej zakręcone
- śruby na ławie zakręcone
- kierownica na wieloklinie nie ma szans sie przestawić
- kierownica nawet podczas mocnego hamowania sie nie przestawia
Kierownica przestawiła się o tyle samo i w tym samym kierunku co poprzednio i nie wpłynęło to na jazdę, samochód nie ściąga.
Nie mam pojęcia co jest nie tak. Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają...
[ Dodano: 2016-12-27, 20:06 ]
Witam ponownie. Widzę że wiele osób zerknęło na mój temat ale nikt nic nie pisze. Kierownica jakiś czas temu przestawiła mi się lekko w lewo. Po jakimś czasie wrócił znów na prosto.
Zrobiłem tak 1500km i wczoraj znów sie przestawiła lekko w lewo. Stało sie to w momencie gdy siostrzeniec wyjechał i wjechał z powrotem do garażu. Wiem że wjeżdżał na max skręconych kołach w prawo. zauważyłem również że przestawia się za każdym razem mniej więcej o tyle samo. Ktoś ma jakiś pomysł gdy może sie przestawiać.
- śruby rzymskie przy końcówkach drążków zakręcone
- śruby na sworzniach wahaczy zakręcone
- drążki kierownicze przy maglownicy zakręcone
- śruby kolumny kierowniczej zakręcone
- śruby na ławie zakręcone
- kierownica na wieloklinie nie ma szans sie przestawić
- kierownica nawet podczas mocnego hamowania sie nie przestawia
Kierownica przestawiła się o tyle samo i w tym samym kierunku co poprzednio i nie wpłynęło to na jazdę, samochód nie ściąga.
Nie mam pojęcia co jest nie tak. Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają...
[ Dodano: 2016-12-27, 20:06 ]
Witam ponownie. Widzę że wiele osób zerknęło na mój temat ale nikt nic nie pisze. Kierownica jakiś czas temu przestawiła mi się lekko w lewo. Po jakimś czasie wrócił znów na prosto.
Zrobiłem tak 1500km i wczoraj znów sie przestawiła lekko w lewo. Stało sie to w momencie gdy siostrzeniec wyjechał i wjechał z powrotem do garażu. Wiem że wjeżdżał na max skręconych kołach w prawo. zauważyłem również że przestawia się za każdym razem mniej więcej o tyle samo. Ktoś ma jakiś pomysł gdy może sie przestawiać.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tak różnica jest niewielka bo przestawia się lekko w lewo a po jakimś czasie wraca z powrotem na wprost. Samochodu nie ściąga. Puszczam kierownicę i samochód jedzie prosto czy to przed przestawieniem kierownicy czy po.
Wszystkie punkty w zawieszeniu gdzie może sie kierownica przestawić sprawdziłem i dokręciłem na max śruby. Pozostaje do sprawdzenia odcinek między kierownicą a maglem ale wydaje mi sie że tam nie ma co sie przestawić.
Byłem u trzech speców od geometrii i każdy załamuje ręce. Nie widzą gdzie może być problem.
Wszystkie punkty w zawieszeniu gdzie może sie kierownica przestawić sprawdziłem i dokręciłem na max śruby. Pozostaje do sprawdzenia odcinek między kierownicą a maglem ale wydaje mi sie że tam nie ma co sie przestawić.
Byłem u trzech speców od geometrii i każdy załamuje ręce. Nie widzą gdzie może być problem.
A nie stuka Ci nić w przednim zawieszeniu? Prowadzi się pewnie?
Mi również sama się przestawiła kierownica, zrobiłem zbieżność drugi raz i tego samego dnia na mieście jakąś studzienkę zaliczyłem przy skręconych kołach i prawdopodobnie wtedy.
Ale u mnie jest mega duży luz na poduszkach amortyzatorów. Auto jest strasznie niepewne w prowadzeniu, lubi myszkowć. Jutro wymieniam poduchy, ustawię jeszcze raz zbieżność i zobaczymy jaki będzie efekt. Polecę też by chłopaki rzucili okiem te sanki skoro już będą go mieć w górze.
Mi również sama się przestawiła kierownica, zrobiłem zbieżność drugi raz i tego samego dnia na mieście jakąś studzienkę zaliczyłem przy skręconych kołach i prawdopodobnie wtedy.
Ale u mnie jest mega duży luz na poduszkach amortyzatorów. Auto jest strasznie niepewne w prowadzeniu, lubi myszkowć. Jutro wymieniam poduchy, ustawię jeszcze raz zbieżność i zobaczymy jaki będzie efekt. Polecę też by chłopaki rzucili okiem te sanki skoro już będą go mieć w górze.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Z przodu puka na nierównościach jak w każdej osiemdziesiątce. Wahacze, sworznie, końcówki drążków, łączniki stabilizatora i poduchy amorków mam nowe. Pierwszy raz kierownica się przestawiła przed wymianą poduszek amortyzatora a teraz przestawiła się jakieś 2tys km po wymianie. Co ciekawe przestawia się zawsze w tą samą stronę i o tyle samo.
Teraz przestawiła się właśnie podczas wjazdu do garażu na skręconych kołach. Przed garażem mam 10-15cm próg i siostrzeniec najechał na niego na skręconych kołach. Wtedy coś się przestawiło.
Teraz przestawiła się właśnie podczas wjazdu do garażu na skręconych kołach. Przed garażem mam 10-15cm próg i siostrzeniec najechał na niego na skręconych kołach. Wtedy coś się przestawiło.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
gdyby nawet, chodź nie widziałem takiego przypadku, no to co? Do problemów hudego z przestawianiem się kierownicy nic nie ma, takie moje zdanie.Dawid1995 pisze:PieterB napisał/a:
ale jak na mój gust to one nic do tego nie mają najwyżej będą stukać
A gdyby były tak wybite , że drążek będzie się przesuwał?
Jak dla mnie to sprawdził bym połączenia kierownicy z kolumna czy gdzieś na frezach się lekko nie przesuwa może któryś wyrobiony i ma delikatny luz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wiedzę że nie zrozumiałeś mnie. Nie chodzi mi o to że ma luz jak diabli i tam wsio lata jak żyd po pustym sklepie. Wystarczy że nie będzie dość mocno skręcone i przy max skręcie ktoś dość mocno pociągnie kierę i przesunięcie gotowe. Zresztą sam napisał że,Dawid1995 pisze:ieterB napisał/a:
Jak dla mnie to sprawdził bym połączenia kierownicy z kolumna czy gdzieś na frezach się lekko nie przesuwa może któryś wyrobiony i ma delikatny luz.
Wiesz jak ten luz przekładałby się na prowadzenie pojazdu w zakresie prędkości ponad 100 km/h?
To oczywiście tylko teoria i być może w praktyce okaże się coś innego, bo osobiście nie miałem takiego przypadku.hudy pisze:Teraz przestawiła się właśnie podczas wjazdu do garażu na skręconych kołach. Przed garażem mam 10-15cm próg i siostrzeniec najechał na niego na skręconych kołach. Wtedy coś się przestawiło.