[ABT/ABK] Nudny swap z ABT na ABK...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Mierzone na 1 wtrysku na zapłonie i podczas kręcenia rozrusznikiem. Brak masy i brak zasilania na wtryskach. Nic zero. Na kostce na listwie też mierzyłem ale to w sumie to samo bo to tam się tylko sygnał tylko rozdziela.
Tak W ogóle to pod czerwonym plastikiem MOTEUR mam wpięty tylko 1 bezpiecznik z 2, jedno gniazdo jest puste. To jest gniazdo bezpiecznika wtrysku? Kiedyś wspominałem że zostało mi po swapie jedno żółte gniazdko z bezpiecznikiem 30A. Tylko za cholerę nie mogę sobie przypomnieć gdzie ono było wpięte . Może jakiś schemacik zasilania wtrysku?
Tak W ogóle to pod czerwonym plastikiem MOTEUR mam wpięty tylko 1 bezpiecznik z 2, jedno gniazdo jest puste. To jest gniazdo bezpiecznika wtrysku? Kiedyś wspominałem że zostało mi po swapie jedno żółte gniazdko z bezpiecznikiem 30A. Tylko za cholerę nie mogę sobie przypomnieć gdzie ono było wpięte . Może jakiś schemacik zasilania wtrysku?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Możliwe że to ten bezpiecznik, wsadź tam jakiś (do wtryskiwaczy jest 15A) i zobacz czy pojawi się na nim zasilanie podczas pracy pompy paliwa.
A ta dwupinowa kostka (zaznaczona numerem 2 na schemacie) o której wcześniej mówiłem to ta przy listwie wtryskowej (przy akumulatorze) gdzie się rozdzielają dwa kable na poszczególne wtryskiwacze.
Numerem 1 zaznaczyłem połączenie między skrzynką (pin O) a bezpiecznikiem zasilającym wtryskiwacze, więcej połączeń od zasilania wtrysków w skrzynce nie ma.
Tylko dziwne że nie masz ani zasilania ani sygnału ale to może tylko źle mierzyłeś.
A ta dwupinowa kostka (zaznaczona numerem 2 na schemacie) o której wcześniej mówiłem to ta przy listwie wtryskowej (przy akumulatorze) gdzie się rozdzielają dwa kable na poszczególne wtryskiwacze.
Numerem 1 zaznaczyłem połączenie między skrzynką (pin O) a bezpiecznikiem zasilającym wtryskiwacze, więcej połączeń od zasilania wtrysków w skrzynce nie ma.
Tylko dziwne że nie masz ani zasilania ani sygnału ale to może tylko źle mierzyłeś.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Problem rozwiązany ! Zasilanie wtrysków znalazłem poprzez wsadzenie bezpiecznika 15A w gniazdo MOTEUR które znajduje się obok skrzynki z bezp. Nie wiedzieć czemu cały czas wydawało mi się że ma tam być tylko 1 bezpiecznik wsadzony do jednego z dwóch gniazd. W akcie desperacji, przed ciągnięciem nowych kabli od przekaźnika pompy paliwa i ECU pod maskę włożyłem tam drugi bezpiecznik i samochód ożył.
Najbardziej cieszy mnie fakt, że posiadam digifanta 94 rok bez immo bo tu miałem największe wątpliwości co do dalszych poszukiwań usterki.
Bardzo dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc w uruchomieniu mojego auta. Pozdrawiam serdecznie.
PS maciek889 masz u mnie 4pak. To ty uruchomiłeś mój samochód moimi rękami
Najbardziej cieszy mnie fakt, że posiadam digifanta 94 rok bez immo bo tu miałem największe wątpliwości co do dalszych poszukiwań usterki.
Bardzo dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc w uruchomieniu mojego auta. Pozdrawiam serdecznie.
PS maciek889 masz u mnie 4pak. To ty uruchomiłeś mój samochód moimi rękami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Desperacja ma różne oblicza. Czy to coś złego, chcąc posłuchać większej liczby mądrzejszych od siebie osób?
[ Dodano: 2016-12-03, 21:02 ]
To znowu ja nie chcąc zakładać nowego tematu, z powikłań po swapowych nie wiem dlaczego przestał działać mi prędkościomierz. Wszystkie tematy są o awariach samych liczników a wiem, że mam 2 sprawne zegary (znów jakiś bubel w kablach). Z tego co udało mi się ustalić to z impulsatora na skrzyni wychodzą 2 kable. Brązowy i już nie pamiętam brązowo-czerwony czy jakoś tak. Czy z czujnika te kable idą przez skrzynkę bezp. czy bezpośrednio do licznika ? Ten z czerwonym paskiem wiem że idzie pod sam licznik ale to drugie (brązowy) to zasilanie czy masa tego impulsatora?
[ Dodano: 2016-12-03, 21:02 ]
To znowu ja nie chcąc zakładać nowego tematu, z powikłań po swapowych nie wiem dlaczego przestał działać mi prędkościomierz. Wszystkie tematy są o awariach samych liczników a wiem, że mam 2 sprawne zegary (znów jakiś bubel w kablach). Z tego co udało mi się ustalić to z impulsatora na skrzyni wychodzą 2 kable. Brązowy i już nie pamiętam brązowo-czerwony czy jakoś tak. Czy z czujnika te kable idą przez skrzynkę bezp. czy bezpośrednio do licznika ? Ten z czerwonym paskiem wiem że idzie pod sam licznik ale to drugie (brązowy) to zasilanie czy masa tego impulsatora?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Witam ponownie.... tak to jeszcze nie koniec pomimo że auto przeparkowuję tylko z miejsca na miejsce i jeździ o własnych siłach to nadal nie rozwiązałem problemu prędkościomierza który po swapie nie działa ( we wtyczce impulsatora przy skrzyni jest 6V między pinami) a dziwne jest to, że oba auta maiły wszystko sprawne w zegarach i jak U4N tak VDO nie pokazuje prędkości. Na dodatek po 5 sekundach od włączenia silnika obrotomierz zaczyna świrować, po czym spada do zera i za każdym razem kontrolka oleju sie świeci. Czujniki oleju nowe, ciśnienie 1,2 bar przy gorącym silniku na wolnych i 4.5bar na 3.5tys. Czasami obrotek się załączy to kontrolka gaśnie... Gdzie szukać? Zimne luty?
PS założyłem alternator starego typu z abt do abk gdzie był już ten zaokrąglony po obudowie. Ale czy to ma jakieś znaczenie?
PS założyłem alternator starego typu z abt do abk gdzie był już ten zaokrąglony po obudowie. Ale czy to ma jakieś znaczenie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Jak mam to sprawdzić? Czy syganał wychodzi czy wchodzi do niego? Tak bardziej łopatologicznie poproszęmaciek889 pisze:Zobacz czy sygnał obrotów ci nie znika z licznika. Bo kontrolka będzie się zapalać jeśli licznik nie będzie widział obrotów a czujniki będą dawać informacje że jest ciśnienie oleju.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z łatwych do użycia rzeczy to możesz użyć diody LED (z rezystorem 12V) i po podłączeniu pod sygnał obrotów (zielono-niebieski albo niebiesko zielony kabel w żółtej kostce oraz kostce MC).
Po odpaleniu silnika powinna migać i migać z większą częstotliwością po zwiększeniu obrotów.
Lepiej nie używaj do tego celu żarówki.
Po odpaleniu silnika powinna migać i migać z większą częstotliwością po zwiększeniu obrotów.
Lepiej nie używaj do tego celu żarówki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Możesz do masy albo plusa tak czy tak powinno działać. W ABK sygnał obrotów generuje ECU na osobnym wyjściu, ilość impulsów na obrót wału jest taka sama jak idzie na cewkę.
Licznik nie powinien wpływać na ten impuls, chyba może np. obrotomierz zwiera go z masą i przez to też nie idzie na mini-checka.
Licznik nie powinien wpływać na ten impuls, chyba może np. obrotomierz zwiera go z masą i przez to też nie idzie na mini-checka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Witam ponownie z placu boju najdłuższego swapa ever. Muszę się wam znów pożalić bo przy ostatnim problemie z licznikiem, okazało się że lampka ciśnienia oleju świeci nie bez powodu.
Do rzeczy. Po wymianie 2x oleju ( płukałem silnik czystym olejem 10w40) bo stary był bardzo brudny, ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach spada do zera. Na wys. obrotach max 3.8 może 4 bary. Więc jak to w większości przypadków pomyślałem że to panewy na korbach. wykręcam - faktycznie każda w połowie ruda (wszystkie górne). Zmierzyłem wał - mominał w ładnym stanie, więc do auta poszły nówki sztuki panewki. Kontrolnie odkręciłem 1 szt stopy wału żeby zobaczyć na główne i była w bdb stanie więc nie sprawdzałem reszty ( może błąd ). Pompę rozkręciłem, przedmuchałem smok - nic strasznego tam nie było. Po złożeniu zero rezultatu. dalej zerowe ciśnienie na biegu jałowym.
Chętnie posłucham jakiś rad lub wskazówek co dalej robić. Ja myślę coraz częściej nad tymi dwoma panewkami na wałku napędzającymi aparat zapłonowy bądź faktycznie pompa ojeju??....
Do rzeczy. Po wymianie 2x oleju ( płukałem silnik czystym olejem 10w40) bo stary był bardzo brudny, ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach spada do zera. Na wys. obrotach max 3.8 może 4 bary. Więc jak to w większości przypadków pomyślałem że to panewy na korbach. wykręcam - faktycznie każda w połowie ruda (wszystkie górne). Zmierzyłem wał - mominał w ładnym stanie, więc do auta poszły nówki sztuki panewki. Kontrolnie odkręciłem 1 szt stopy wału żeby zobaczyć na główne i była w bdb stanie więc nie sprawdzałem reszty ( może błąd ). Pompę rozkręciłem, przedmuchałem smok - nic strasznego tam nie było. Po złożeniu zero rezultatu. dalej zerowe ciśnienie na biegu jałowym.
Chętnie posłucham jakiś rad lub wskazówek co dalej robić. Ja myślę coraz częściej nad tymi dwoma panewkami na wałku napędzającymi aparat zapłonowy bądź faktycznie pompa ojeju??....