Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] dlaczego sekwencja (nowy na forum)

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
lewy1109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 sty 2017, 18:42
Lokalizacja: Piła

[B4 2.0 ABK] dlaczego sekwencja (nowy na forum)

Post autor: lewy1109 » 16 sty 2017, 19:46

Witam, jako ze jestem nowym użytkownikiem owego forum, no i w sumie posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABK mam pytanie co do rodzaju gazu.
Wujek, znajomy mechanik mówią mi o tym żebym wziął zwykły najprostszy gaz, z tego co wyczytuje na forum co do rodzaju gazu i silnika to tylko polecacie sekwencje ale dlaczego ? Tego nie rozumiem i do końca nie jestem przekonany co do sekwencji. Kiedyś mój wujek był rownież posiadaczem Audi 80 2.0 115km o silniku ABK i włożył do niego zwykły najzwyklejszy gaz i czy jamie rownież to zrobić, to mnie interesuje.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, 19:53 przez lewy1109, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sty 2017, 19:52

lewy1109, załóż a się przekonasz dlaczego nie ;-) a wujek to miał fart lub dbał o auto.
Do większości aut na pełnym wtrysku nie zakłada się zwykłego gazu.
A popatrz na ceny dobrych przepływek - wiesz dlaczego w takiej cenie są? bo zostały rozwalone przez zwykły gaz.

lewy1109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 sty 2017, 18:42
Lokalizacja: Piła

Post autor: lewy1109 » 16 sty 2017, 20:04

Wiesz, dbał nie dbał to było jakieś 5 lat temu a samochód nadal jedzi po jego rejonie bo widzi sam ten samochód który sprzedał. Jako nowy użytkownik Audi 80 chciałbym wiedzieć dlaczego sekwencja a nie zwykly gaz znac plusy i minusy sekwencji i zwykłej naprostrzej instalacji. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sty 2017, 20:13

lewy1109, ok, skoro wujek zachwala zwykły gaz - to ja nie widzę problemu.
Radzę tylko poczytać tematy na forum dotyczące abk a zobaczysz że połowa z nich to są właśnie problemy spowodowane zwykłym gazem.
A powiem więcej nawet gówniana czytaj najtańsza sekwencja do tego silnika też nie jest wskazana.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 sty 2017, 20:19

W ABK jest jeszcze dodatkowe ryzyko że może się zepsuć przekaźnik 30 co też spowoduje wystrzały. Jak będziesz montował gaz to od razu go wymień albo popraw w nim luty.

A tak przy zwykłym gazie trzeba się pilnować aby:
- nie odpalać zimnego silnika na gazie bo może strzelić
- nie próbować wyjeżdżać gazu do zera gdy już samochód nie chce jechać bo może strzelić
- zmieniać na czas elementu układu zapłonowego i modlić się aby nowo zakupione kable nie były gorsze od starych zużytych bo może strzelić
- unikać bardzo bardzo gwałtownego dodawania gazu na obrotów biegu jałowego bo może strzelić
- regularnie jeździć na regulacje gazu bo inaczej może strzelić

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 16 sty 2017, 21:48

lewy1109 pisze:Audi 80 B4 2.0 ABK mam pytanie co do rodzaju gazu.
Wujek, znajomy mechanik mówią mi o tym żebym wziął zwykły najprostszy gaz
szanujący się warsztat nawet nie założy do takiego auta generacji I i II, aby nie mieć problemu z reklamacjami

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 17 sty 2017, 13:27

Podjedź do tematu z rozsądkiem.

Zalety 1 i 2 genracji gazu - tańsza w montażu i tylko to...


Zalety sekwencji:
- prostsze serwisowanie
- skuteczniejsze wykorzystanie paliwa
- mniejsze zużycie gazu poprzez dokłądniejsze wysterowanie
- wtrysk ciśnieniowy zdecydowanie lepiej wpływa na żywotność silnika
- bezproblemowa i prawie nie zauważalna obsługa (działa automatycznie)

To tak z grubsza. Jak ktoś nie liznął nowych generacji LPG to będzie się upierał przy starych a obecnie już mało kto je montuje bo się nie opłaca.

Awatar użytkownika
hoplita
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 05 lut 2017, 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hoplita » 06 lut 2017, 02:05

Instalacja gazowa 1 lub 2 generacji daje spalanie gazu większe o 20-25% w stosunku do benzyny.
Możesz się spodziewać strzałów pod maską. Pewnie przez to coś się popsuje.
Gaz w 1 i 2 generacji nie jest podawany równomiernie na wszystkie cylindry, przez co jedne są bardziej obciążone drugie mniej.

Kultura jazdy na instalacji gazowej 1 lub 2 generacji pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Dawka gazy bardzo mocno zależy od pory roku. Praktycznie przy zmianie pory roku zima/wiosna ciepło/przymrozki musisz zrobić regulację instalacji.

Jedyny plus jaki ma instalacja gazowa 2 generacji to niższa cena montażu.
Montaż instalacji gazowej 1 generacji jest nielegalny ( teoretycznie) do samochodów wyposażonych we wtryskiwacze benzynowe.

Instalacja gazowa sekwencyjna ma spalanie o 10-15% wyższe niż benzyny.
Jak podzespoły są dobrze dobrane do silnika, montaż instalacji lpg dobrze zrobiony, regulacja gazu dobrze zrobiona to praktycznie nie czujesz różnicy w jeździe między benzyną a gazem.
Najważniejszy jest dobór wtryskiwaczy gazowych i nie skąpienie na nich jak ostatni dziad.
Dobre wtryskiwacze wcale nie muszą być drogie.
http://lpgmasters.pl/wtryskiwacze-valtek-czerwone-cz-2/

Montaż instalacji lpg Warszawa, Piła czy Suwałki kosztuje podobne pieniądze. Są oczywiście jakieś różnice cenowe ale na poziomie 200-300zł.
Jak trafisz na kogoś kto oferuje montaż lpg zdecydowanie poniżej ceny rynkowej to wiedz " że coś się dzieje" :).
Sam przeglądałem ceny w paru miastach nawet odległych ode mnie jak Mława. Tak czy owak zdrowy rozsądek podpowiada żeby nie łapać dziwnych okazji a cennik instalacji lpg Warszawa, Mława, Piła będzie bardzo zbliżony jeżeli ma to być porządny montaż i porządna regulacja.
Jakie znaczenie maja wtryski gazowe możesz zobaczyć na zdjęciach

Podstawowa zasada cieszenia sie tanią jazdą na gazie to nie oszczędzanie na montażu a po montażu :).

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lut 2017, 08:33

hoplita pisze:Montaż instalacji gazowej 1 generacji jest nielegalny ( teoretycznie) do samochodów wyposażonych we wtryskiwacze benzynowe.
Chyba w samochodach z katalizatorem i sondą lambda. Bo w latach 80tych występowały silniki z mechanicznym albo elektronicznym wtryskiem bez sondy i katalizatora.
Do tego były też gaźniki jak Pierburg 2EE z katalizatorem i sondą lambda, które wymagały II generacji.

Co do ilości spalanego paliwa to też kwestia dyskusyjna, bo w instalacji na śrubie da się ustawić ubogą mieszankę a sekwencje trzeba zawsze regulować tak aby sonda "falowała".

Awatar użytkownika
hoplita
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 05 lut 2017, 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hoplita » 06 lut 2017, 11:33

Jak chcesz jeździć na ubogiej mieszance to życzę powodzenia.
Rozumiem że wiesz czym sie takie pomysły kończą?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lut 2017, 12:24

Nikt nie wspomniał najważniejszego a to bardzo ważne, przy 1,2 gen mamy do czynienia z martwym ECU sterownikiem silnika co właśnie najbardziej przekłada się na problemy przy tych generacjach. Przy IV gen czyli sekwencji obie instalacje współpracują jest zachowane pełne działanie sterownika Pb.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lut 2017, 15:18

hoplita pisze:Jak chcesz jeździć na ubogiej mieszance to życzę powodzenia.
Ja tak nie jeżdżę, przytaczam tylko argumenty zwolenników "śruby".

Widziałem wiele samochodów, które jeździły praktycznie cały czas na AFR 16-18:1 nawet na WOT (specjalnie sprawdzałem sondą szerokopasmową wtykaną w wydech), bo właściciele sami tak skręcali, bo nie potrafią jeździć ekonomicznie i dławienie dawki paliwa stosują zamiast powstrzymania się od deptania gazu do podłogi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lut 2017, 19:09

hoplita pisze:Instalacja gazowa sekwencyjna ma spalanie o 10-15% wyższe niż benzyny.
A tak z ciekawości jeszcze to chyba te 10% to trochę przesadziłeś bo Energia opałowa jest na poziomie 20% wiec żeby było 1:1 to musi łyknąć co najmniej 20% więcej LPG by było to samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl