[B4 2.0 ABK] dlaczego sekwencja (nowy na forum)
[B4 2.0 ABK] dlaczego sekwencja (nowy na forum)
Witam, jako ze jestem nowym użytkownikiem owego forum, no i w sumie posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABK mam pytanie co do rodzaju gazu.
Wujek, znajomy mechanik mówią mi o tym żebym wziął zwykły najprostszy gaz, z tego co wyczytuje na forum co do rodzaju gazu i silnika to tylko polecacie sekwencje ale dlaczego ? Tego nie rozumiem i do końca nie jestem przekonany co do sekwencji. Kiedyś mój wujek był rownież posiadaczem Audi 80 2.0 115km o silniku ABK i włożył do niego zwykły najzwyklejszy gaz i czy jamie rownież to zrobić, to mnie interesuje.
Wujek, znajomy mechanik mówią mi o tym żebym wziął zwykły najprostszy gaz, z tego co wyczytuje na forum co do rodzaju gazu i silnika to tylko polecacie sekwencje ale dlaczego ? Tego nie rozumiem i do końca nie jestem przekonany co do sekwencji. Kiedyś mój wujek był rownież posiadaczem Audi 80 2.0 115km o silniku ABK i włożył do niego zwykły najzwyklejszy gaz i czy jamie rownież to zrobić, to mnie interesuje.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, 19:53 przez lewy1109, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
lewy1109, ok, skoro wujek zachwala zwykły gaz - to ja nie widzę problemu.
Radzę tylko poczytać tematy na forum dotyczące abk a zobaczysz że połowa z nich to są właśnie problemy spowodowane zwykłym gazem.
A powiem więcej nawet gówniana czytaj najtańsza sekwencja do tego silnika też nie jest wskazana.
Radzę tylko poczytać tematy na forum dotyczące abk a zobaczysz że połowa z nich to są właśnie problemy spowodowane zwykłym gazem.
A powiem więcej nawet gówniana czytaj najtańsza sekwencja do tego silnika też nie jest wskazana.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W ABK jest jeszcze dodatkowe ryzyko że może się zepsuć przekaźnik 30 co też spowoduje wystrzały. Jak będziesz montował gaz to od razu go wymień albo popraw w nim luty.
A tak przy zwykłym gazie trzeba się pilnować aby:
- nie odpalać zimnego silnika na gazie bo może strzelić
- nie próbować wyjeżdżać gazu do zera gdy już samochód nie chce jechać bo może strzelić
- zmieniać na czas elementu układu zapłonowego i modlić się aby nowo zakupione kable nie były gorsze od starych zużytych bo może strzelić
- unikać bardzo bardzo gwałtownego dodawania gazu na obrotów biegu jałowego bo może strzelić
- regularnie jeździć na regulacje gazu bo inaczej może strzelić
A tak przy zwykłym gazie trzeba się pilnować aby:
- nie odpalać zimnego silnika na gazie bo może strzelić
- nie próbować wyjeżdżać gazu do zera gdy już samochód nie chce jechać bo może strzelić
- zmieniać na czas elementu układu zapłonowego i modlić się aby nowo zakupione kable nie były gorsze od starych zużytych bo może strzelić
- unikać bardzo bardzo gwałtownego dodawania gazu na obrotów biegu jałowego bo może strzelić
- regularnie jeździć na regulacje gazu bo inaczej może strzelić
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Podjedź do tematu z rozsądkiem.
Zalety 1 i 2 genracji gazu - tańsza w montażu i tylko to...
Zalety sekwencji:
- prostsze serwisowanie
- skuteczniejsze wykorzystanie paliwa
- mniejsze zużycie gazu poprzez dokłądniejsze wysterowanie
- wtrysk ciśnieniowy zdecydowanie lepiej wpływa na żywotność silnika
- bezproblemowa i prawie nie zauważalna obsługa (działa automatycznie)
To tak z grubsza. Jak ktoś nie liznął nowych generacji LPG to będzie się upierał przy starych a obecnie już mało kto je montuje bo się nie opłaca.
Zalety 1 i 2 genracji gazu - tańsza w montażu i tylko to...
Zalety sekwencji:
- prostsze serwisowanie
- skuteczniejsze wykorzystanie paliwa
- mniejsze zużycie gazu poprzez dokłądniejsze wysterowanie
- wtrysk ciśnieniowy zdecydowanie lepiej wpływa na żywotność silnika
- bezproblemowa i prawie nie zauważalna obsługa (działa automatycznie)
To tak z grubsza. Jak ktoś nie liznął nowych generacji LPG to będzie się upierał przy starych a obecnie już mało kto je montuje bo się nie opłaca.
Instalacja gazowa 1 lub 2 generacji daje spalanie gazu większe o 20-25% w stosunku do benzyny.
Możesz się spodziewać strzałów pod maską. Pewnie przez to coś się popsuje.
Gaz w 1 i 2 generacji nie jest podawany równomiernie na wszystkie cylindry, przez co jedne są bardziej obciążone drugie mniej.
Kultura jazdy na instalacji gazowej 1 lub 2 generacji pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Dawka gazy bardzo mocno zależy od pory roku. Praktycznie przy zmianie pory roku zima/wiosna ciepło/przymrozki musisz zrobić regulację instalacji.
Jedyny plus jaki ma instalacja gazowa 2 generacji to niższa cena montażu.
Montaż instalacji gazowej 1 generacji jest nielegalny ( teoretycznie) do samochodów wyposażonych we wtryskiwacze benzynowe.
Instalacja gazowa sekwencyjna ma spalanie o 10-15% wyższe niż benzyny.
Jak podzespoły są dobrze dobrane do silnika, montaż instalacji lpg dobrze zrobiony, regulacja gazu dobrze zrobiona to praktycznie nie czujesz różnicy w jeździe między benzyną a gazem.
Najważniejszy jest dobór wtryskiwaczy gazowych i nie skąpienie na nich jak ostatni dziad.
Dobre wtryskiwacze wcale nie muszą być drogie.
http://lpgmasters.pl/wtryskiwacze-valtek-czerwone-cz-2/
Montaż instalacji lpg Warszawa, Piła czy Suwałki kosztuje podobne pieniądze. Są oczywiście jakieś różnice cenowe ale na poziomie 200-300zł.
Jak trafisz na kogoś kto oferuje montaż lpg zdecydowanie poniżej ceny rynkowej to wiedz " że coś się dzieje" .
Sam przeglądałem ceny w paru miastach nawet odległych ode mnie jak Mława. Tak czy owak zdrowy rozsądek podpowiada żeby nie łapać dziwnych okazji a cennik instalacji lpg Warszawa, Mława, Piła będzie bardzo zbliżony jeżeli ma to być porządny montaż i porządna regulacja.
Jakie znaczenie maja wtryski gazowe możesz zobaczyć na zdjęciach
Podstawowa zasada cieszenia sie tanią jazdą na gazie to nie oszczędzanie na montażu a po montażu .
Możesz się spodziewać strzałów pod maską. Pewnie przez to coś się popsuje.
Gaz w 1 i 2 generacji nie jest podawany równomiernie na wszystkie cylindry, przez co jedne są bardziej obciążone drugie mniej.
Kultura jazdy na instalacji gazowej 1 lub 2 generacji pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Dawka gazy bardzo mocno zależy od pory roku. Praktycznie przy zmianie pory roku zima/wiosna ciepło/przymrozki musisz zrobić regulację instalacji.
Jedyny plus jaki ma instalacja gazowa 2 generacji to niższa cena montażu.
Montaż instalacji gazowej 1 generacji jest nielegalny ( teoretycznie) do samochodów wyposażonych we wtryskiwacze benzynowe.
Instalacja gazowa sekwencyjna ma spalanie o 10-15% wyższe niż benzyny.
Jak podzespoły są dobrze dobrane do silnika, montaż instalacji lpg dobrze zrobiony, regulacja gazu dobrze zrobiona to praktycznie nie czujesz różnicy w jeździe między benzyną a gazem.
Najważniejszy jest dobór wtryskiwaczy gazowych i nie skąpienie na nich jak ostatni dziad.
Dobre wtryskiwacze wcale nie muszą być drogie.
http://lpgmasters.pl/wtryskiwacze-valtek-czerwone-cz-2/
Montaż instalacji lpg Warszawa, Piła czy Suwałki kosztuje podobne pieniądze. Są oczywiście jakieś różnice cenowe ale na poziomie 200-300zł.
Jak trafisz na kogoś kto oferuje montaż lpg zdecydowanie poniżej ceny rynkowej to wiedz " że coś się dzieje" .
Sam przeglądałem ceny w paru miastach nawet odległych ode mnie jak Mława. Tak czy owak zdrowy rozsądek podpowiada żeby nie łapać dziwnych okazji a cennik instalacji lpg Warszawa, Mława, Piła będzie bardzo zbliżony jeżeli ma to być porządny montaż i porządna regulacja.
Jakie znaczenie maja wtryski gazowe możesz zobaczyć na zdjęciach
Podstawowa zasada cieszenia sie tanią jazdą na gazie to nie oszczędzanie na montażu a po montażu .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba w samochodach z katalizatorem i sondą lambda. Bo w latach 80tych występowały silniki z mechanicznym albo elektronicznym wtryskiem bez sondy i katalizatora.hoplita pisze:Montaż instalacji gazowej 1 generacji jest nielegalny ( teoretycznie) do samochodów wyposażonych we wtryskiwacze benzynowe.
Do tego były też gaźniki jak Pierburg 2EE z katalizatorem i sondą lambda, które wymagały II generacji.
Co do ilości spalanego paliwa to też kwestia dyskusyjna, bo w instalacji na śrubie da się ustawić ubogą mieszankę a sekwencje trzeba zawsze regulować tak aby sonda "falowała".
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ja tak nie jeżdżę, przytaczam tylko argumenty zwolenników "śruby".hoplita pisze:Jak chcesz jeździć na ubogiej mieszance to życzę powodzenia.
Widziałem wiele samochodów, które jeździły praktycznie cały czas na AFR 16-18:1 nawet na WOT (specjalnie sprawdzałem sondą szerokopasmową wtykaną w wydech), bo właściciele sami tak skręcali, bo nie potrafią jeździć ekonomicznie i dławienie dawki paliwa stosują zamiast powstrzymania się od deptania gazu do podłogi.