[B4 2.0 ABK] dlaczego sekwencja (nowy na forum)
[B4 2.0 ABK] dlaczego sekwencja (nowy na forum)
Witam, jako ze jestem nowym użytkownikiem owego forum, no i w sumie posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABK mam pytanie co do rodzaju gazu.
Wujek, znajomy mechanik mówią mi o tym żebym wziął zwykły najprostszy gaz, z tego co wyczytuje na forum co do rodzaju gazu i silnika to tylko polecacie sekwencje ale dlaczego ? Tego nie rozumiem i do końca nie jestem przekonany co do sekwencji. Kiedyś mój wujek był rownież posiadaczem Audi 80 2.0 115km o silniku ABK i włożył do niego zwykły najzwyklejszy gaz i czy jamie rownież to zrobić, to mnie interesuje.
Wujek, znajomy mechanik mówią mi o tym żebym wziął zwykły najprostszy gaz, z tego co wyczytuje na forum co do rodzaju gazu i silnika to tylko polecacie sekwencje ale dlaczego ? Tego nie rozumiem i do końca nie jestem przekonany co do sekwencji. Kiedyś mój wujek był rownież posiadaczem Audi 80 2.0 115km o silniku ABK i włożył do niego zwykły najzwyklejszy gaz i czy jamie rownież to zrobić, to mnie interesuje.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, 19:53 przez lewy1109, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 80 B4 2.0 ABK !! no i gitara )
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
lewy1109, załóż a się przekonasz dlaczego nie a wujek to miał fart lub dbał o auto.
Do większości aut na pełnym wtrysku nie zakłada się zwykłego gazu.
A popatrz na ceny dobrych przepływek - wiesz dlaczego w takiej cenie są? bo zostały rozwalone przez zwykły gaz.
Do większości aut na pełnym wtrysku nie zakłada się zwykłego gazu.
A popatrz na ceny dobrych przepływek - wiesz dlaczego w takiej cenie są? bo zostały rozwalone przez zwykły gaz.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
Wiesz, dbał nie dbał to było jakieś 5 lat temu a samochód nadal jedzi po jego rejonie bo widzi sam ten samochód który sprzedał. Jako nowy użytkownik Audi 80 chciałbym wiedzieć dlaczego sekwencja a nie zwykly gaz znac plusy i minusy sekwencji i zwykłej naprostrzej instalacji. Pozdrawiam
Audi 80 B4 2.0 ABK !! no i gitara )
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
lewy1109, ok, skoro wujek zachwala zwykły gaz - to ja nie widzę problemu.
Radzę tylko poczytać tematy na forum dotyczące abk a zobaczysz że połowa z nich to są właśnie problemy spowodowane zwykłym gazem.
A powiem więcej nawet gówniana czytaj najtańsza sekwencja do tego silnika też nie jest wskazana.
Radzę tylko poczytać tematy na forum dotyczące abk a zobaczysz że połowa z nich to są właśnie problemy spowodowane zwykłym gazem.
A powiem więcej nawet gówniana czytaj najtańsza sekwencja do tego silnika też nie jest wskazana.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W ABK jest jeszcze dodatkowe ryzyko że może się zepsuć przekaźnik 30 co też spowoduje wystrzały. Jak będziesz montował gaz to od razu go wymień albo popraw w nim luty.
A tak przy zwykłym gazie trzeba się pilnować aby:
- nie odpalać zimnego silnika na gazie bo może strzelić
- nie próbować wyjeżdżać gazu do zera gdy już samochód nie chce jechać bo może strzelić
- zmieniać na czas elementu układu zapłonowego i modlić się aby nowo zakupione kable nie były gorsze od starych zużytych bo może strzelić
- unikać bardzo bardzo gwałtownego dodawania gazu na obrotów biegu jałowego bo może strzelić
- regularnie jeździć na regulacje gazu bo inaczej może strzelić
A tak przy zwykłym gazie trzeba się pilnować aby:
- nie odpalać zimnego silnika na gazie bo może strzelić
- nie próbować wyjeżdżać gazu do zera gdy już samochód nie chce jechać bo może strzelić
- zmieniać na czas elementu układu zapłonowego i modlić się aby nowo zakupione kable nie były gorsze od starych zużytych bo może strzelić
- unikać bardzo bardzo gwałtownego dodawania gazu na obrotów biegu jałowego bo może strzelić
- regularnie jeździć na regulacje gazu bo inaczej może strzelić
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Podjedź do tematu z rozsądkiem.
Zalety 1 i 2 genracji gazu - tańsza w montażu i tylko to...
Zalety sekwencji:
- prostsze serwisowanie
- skuteczniejsze wykorzystanie paliwa
- mniejsze zużycie gazu poprzez dokłądniejsze wysterowanie
- wtrysk ciśnieniowy zdecydowanie lepiej wpływa na żywotność silnika
- bezproblemowa i prawie nie zauważalna obsługa (działa automatycznie)
To tak z grubsza. Jak ktoś nie liznął nowych generacji LPG to będzie się upierał przy starych a obecnie już mało kto je montuje bo się nie opłaca.
Zalety 1 i 2 genracji gazu - tańsza w montażu i tylko to...
Zalety sekwencji:
- prostsze serwisowanie
- skuteczniejsze wykorzystanie paliwa
- mniejsze zużycie gazu poprzez dokłądniejsze wysterowanie
- wtrysk ciśnieniowy zdecydowanie lepiej wpływa na żywotność silnika
- bezproblemowa i prawie nie zauważalna obsługa (działa automatycznie)
To tak z grubsza. Jak ktoś nie liznął nowych generacji LPG to będzie się upierał przy starych a obecnie już mało kto je montuje bo się nie opłaca.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Instalacja gazowa 1 lub 2 generacji daje spalanie gazu większe o 20-25% w stosunku do benzyny.
Możesz się spodziewać strzałów pod maską. Pewnie przez to coś się popsuje.
Gaz w 1 i 2 generacji nie jest podawany równomiernie na wszystkie cylindry, przez co jedne są bardziej obciążone drugie mniej.
Kultura jazdy na instalacji gazowej 1 lub 2 generacji pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Dawka gazy bardzo mocno zależy od pory roku. Praktycznie przy zmianie pory roku zima/wiosna ciepło/przymrozki musisz zrobić regulację instalacji.
Jedyny plus jaki ma instalacja gazowa 2 generacji to niższa cena montażu.
Montaż instalacji gazowej 1 generacji jest nielegalny ( teoretycznie) do samochodów wyposażonych we wtryskiwacze benzynowe.
Instalacja gazowa sekwencyjna ma spalanie o 10-15% wyższe niż benzyny.
Jak podzespoły są dobrze dobrane do silnika, montaż instalacji lpg dobrze zrobiony, regulacja gazu dobrze zrobiona to praktycznie nie czujesz różnicy w jeździe między benzyną a gazem.
Najważniejszy jest dobór wtryskiwaczy gazowych i nie skąpienie na nich jak ostatni dziad.
Dobre wtryskiwacze wcale nie muszą być drogie.
http://lpgmasters.pl/wtryskiwacze-valtek-czerwone-cz-2/
Montaż instalacji lpg Warszawa, Piła czy Suwałki kosztuje podobne pieniądze. Są oczywiście jakieś różnice cenowe ale na poziomie 200-300zł.
Jak trafisz na kogoś kto oferuje montaż lpg zdecydowanie poniżej ceny rynkowej to wiedz " że coś się dzieje" .
Sam przeglądałem ceny w paru miastach nawet odległych ode mnie jak Mława. Tak czy owak zdrowy rozsądek podpowiada żeby nie łapać dziwnych okazji a cennik instalacji lpg Warszawa, Mława, Piła będzie bardzo zbliżony jeżeli ma to być porządny montaż i porządna regulacja.
Jakie znaczenie maja wtryski gazowe możesz zobaczyć na zdjęciach
Podstawowa zasada cieszenia sie tanią jazdą na gazie to nie oszczędzanie na montażu a po montażu .
Możesz się spodziewać strzałów pod maską. Pewnie przez to coś się popsuje.
Gaz w 1 i 2 generacji nie jest podawany równomiernie na wszystkie cylindry, przez co jedne są bardziej obciążone drugie mniej.
Kultura jazdy na instalacji gazowej 1 lub 2 generacji pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Dawka gazy bardzo mocno zależy od pory roku. Praktycznie przy zmianie pory roku zima/wiosna ciepło/przymrozki musisz zrobić regulację instalacji.
Jedyny plus jaki ma instalacja gazowa 2 generacji to niższa cena montażu.
Montaż instalacji gazowej 1 generacji jest nielegalny ( teoretycznie) do samochodów wyposażonych we wtryskiwacze benzynowe.
Instalacja gazowa sekwencyjna ma spalanie o 10-15% wyższe niż benzyny.
Jak podzespoły są dobrze dobrane do silnika, montaż instalacji lpg dobrze zrobiony, regulacja gazu dobrze zrobiona to praktycznie nie czujesz różnicy w jeździe między benzyną a gazem.
Najważniejszy jest dobór wtryskiwaczy gazowych i nie skąpienie na nich jak ostatni dziad.
Dobre wtryskiwacze wcale nie muszą być drogie.
http://lpgmasters.pl/wtryskiwacze-valtek-czerwone-cz-2/
Montaż instalacji lpg Warszawa, Piła czy Suwałki kosztuje podobne pieniądze. Są oczywiście jakieś różnice cenowe ale na poziomie 200-300zł.
Jak trafisz na kogoś kto oferuje montaż lpg zdecydowanie poniżej ceny rynkowej to wiedz " że coś się dzieje" .
Sam przeglądałem ceny w paru miastach nawet odległych ode mnie jak Mława. Tak czy owak zdrowy rozsądek podpowiada żeby nie łapać dziwnych okazji a cennik instalacji lpg Warszawa, Mława, Piła będzie bardzo zbliżony jeżeli ma to być porządny montaż i porządna regulacja.
Jakie znaczenie maja wtryski gazowe możesz zobaczyć na zdjęciach
Podstawowa zasada cieszenia sie tanią jazdą na gazie to nie oszczędzanie na montażu a po montażu .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba w samochodach z katalizatorem i sondą lambda. Bo w latach 80tych występowały silniki z mechanicznym albo elektronicznym wtryskiem bez sondy i katalizatora.hoplita pisze:Montaż instalacji gazowej 1 generacji jest nielegalny ( teoretycznie) do samochodów wyposażonych we wtryskiwacze benzynowe.
Do tego były też gaźniki jak Pierburg 2EE z katalizatorem i sondą lambda, które wymagały II generacji.
Co do ilości spalanego paliwa to też kwestia dyskusyjna, bo w instalacji na śrubie da się ustawić ubogą mieszankę a sekwencje trzeba zawsze regulować tak aby sonda "falowała".
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ja tak nie jeżdżę, przytaczam tylko argumenty zwolenników "śruby".hoplita pisze:Jak chcesz jeździć na ubogiej mieszance to życzę powodzenia.
Widziałem wiele samochodów, które jeździły praktycznie cały czas na AFR 16-18:1 nawet na WOT (specjalnie sprawdzałem sondą szerokopasmową wtykaną w wydech), bo właściciele sami tak skręcali, bo nie potrafią jeździć ekonomicznie i dławienie dawki paliwa stosują zamiast powstrzymania się od deptania gazu do podłogi.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga