Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] muli na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 sty 2017, 19:50

jak ktoś wie o co chodzi to wżyciu mu nie pożyczy przepływki do abk z taką instalacją - wiadomo dlaczego ;-)
Nie musi podłączać gazu. A przełożenie górnej części filtra powietrza razem z przepływomierzem to chwila.

A napięcie przy 3000 obrotów powinno być 2V. Ale też to może być zwodnicze, bo jeśli silnik dostaje za dużo albo za mało paliwa to napięcie wyjdzie wyższe dla danych obrotów.

Napiecie sprawdza się na pinie 2 (podłączonej) kostki przepływomierza względem minusa.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sty 2017, 19:56

maciek889 pisze:A napięcie przy 3000 obrotów powinno być 2V. Ale też to może być zwodnicze, bo jeśli silnik dostaje za dużo albo za mało paliwa to napięcie wyjdzie wyższe dla danych obrotów.
dlatego napisałem wcześniej by zapiąć vag'a. Chwila moment i wsio wiadomo.

A zaryzykuję i powiem więcej kolejna chwila u mnie i chodzi jak ta lala okok

Karorrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:19
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Karorrr » 17 sty 2017, 19:48

Dobra, wyjaśniło się, to niestety przepływka, wyszło przez vag'a..
Zdjąłem go, obejrzałem, i ta klapka w środku z jednej strony ociera a z drugiej szpara zostaje na 2mm max.
Nie da się tego uratować ? :/
I na co zwrócić uwagę przy kupnie nowego - tylko żeby ta klapka w środku nie ocierała ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 sty 2017, 20:46

Karorrr pisze:Nie da się tego uratować ? :/
Gdzieś był patent ze szlifowaniem papierem ściernym. Pokłada się papier ścierny między miejsce, które zahacza i macha klapką aby ją spiłować w tym miejscu.

Zobacz czy dolny dekiel przepływomierza nie odpadł.

Karorrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:19
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Karorrr » 17 sty 2017, 22:15

Dolny dekiel tzn ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sty 2017, 08:40

Karorrr pisze:Dobra, wyjaśniło się, to niestety przepływka, wyszło przez vag'a..
no to miałeś wystrzał a o tym nic nie wspomniałeś, pytanie dlaczego bo raczej nie przez przepływomierz. Radziłbym sprawdzić co to spowodowało bo założysz 2 i jak walnie znowu to kolejne 200-400 zł pójdą w kosz a może się to stać zaraz po założeniu.
Karorrr pisze:Dolny dekiel tzn ?
odkręć przepływkę od obudowy i zobacz jak wygląda od spodu, no prościej się tego nie da wytłumaczyć.

Karorrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:19
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Karorrr » 18 sty 2017, 20:25

No tego to ja nie wiem bo auto mam od miesiąca a poprzedni właściciel nic nie mówił o tym, zresztą, na szczerość dziś nie można liczyć..
Aha, dodam jeszcze że przeczytałem uważnie temat o wystrzałach gazu no i w moim ABK wszystko jest ok, świece, kable WN, kopułka, palec, zapłon ustawiony dobrze, wszystkie rury dolotowe są szczelne więc zostaje tylko regulacja, założe stary, do mechanika się doczłapie, na miejscu wrzuci nowy, wyreguluje i powinno być ok nie ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 sty 2017, 21:09

Karorrr pisze:poprzedni właściciel nic nie mówił o tym, zresztą, na szczerość dziś nie można liczyć..
Może sam nie wiedział, zwykle w samochodzie z lpg jeśli silnik odpala na benzynie i jest w stanie pochodzić kilka chwil przed przełączeniem na gaz to nikt sobie nie zawraca głowy.

Karorrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:19
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Karorrr » 18 sty 2017, 23:03

Nie moge napisać nowego posta w dziale kupię więc wrzucam tu, miałby może ktoś taką przeplywke za jakieś normalne pieniądze ? Lub pomóc załatwić taką bo widzę że ciezki temat u mnie w regionie a przez neta zamawiać to tak średnio. Będę wdzięczny za każde info

PS. Wyczytałem na innym forum o marce że do ABK pasuje przepływka od Omegi/Vectry 2.0 8V o nr Bosha końcówka 202 lub 208. Czy ktoś z was coś na ten temat wie ? Bo taka sprawna kosztuje 150zł a nie dwa razy tyle i więcej..

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 sty 2017, 21:29

Karorrr pisze:Czy ktoś z was coś na ten temat wie ? Bo taka sprawna kosztuje 150zł a nie dwa razy tyle i więcej..
Chyba działa, tylko czujnik temperatury powietrza tam jest inaczej podłączony z tego co pamiętam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 sty 2017, 15:26

Na pewno pasuje od vw silnik 2e co do opli to nie wiem ludzie pisali że pasuje ale osobiście nie sprawdzałem. Podobno też d starych bmw pasował.
Inna sprawa to że pasuje to pasuje ale pytanie czy ma te same parametry.

Karorrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:19
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Karorrr » 07 lut 2017, 19:20

No właśnie co do tego to zgłębiłem temat i pasuje ale podobno na tej przepływce od opla to nie to co powinno być - muł, spalanie jak w jakimś v8 i w ogóle.
U mnie winowajcą był oczywiście przepływomierz który dorwałem w fajnej cenie z obudową filtra które też potrafią szarpnąć kapsą ale co z tego jak auto dalej nie jeździ ale to już inny temat...

Dzięki wam wszystkim za pomoc ;)

radzone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2016, 16:30
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: radzone » 09 lut 2017, 09:15

Podepnę się pod temat. U mnie sytuacja wygląda tak, że auto raz na kilkanaście odpaleń zachowuje się dziwnie na benzynie - dławi się i chce zgasnąć gdy wciskam gaz pod obciążeniem - na luzie wszystko ok podczas przegazówki - wolne obroty trzyma bez problemu. Na gazie 2 gen. problem nie występuje. Gaz wyregulowany. Na szczęście auto bez problemów odpala po wymianie pompy paliwa, nawet gdy występuje problem z wkręcaniem się na obroty.

Co sprawdzone/zrobione:
- nowa pompa i filtr benzyny - ciśnienie na pompie 4 bary
- nowy filtr powietrza
- nowy akumulator
- nowa kopułka i palec rozdzielacza
- nowe świece
- nowy przekaźnik 30
- regulator ciśnienia paliwa ok wg mechanika
- wtrysk rozruchowy ok wg mechanika
- silnik przemierzony miernikiem we wszystkich newralgicznych miejscach (m.in. czujniki) i sprawdzony VAGiem - błąd lambdy jedynie - o tym dalej
- rozrząd i kąt wyprzedzenia zapłonu - sprawdzone i ustawione są ok
- przepływka w porządku wg mechanika
- padnięta sonda lambda, ale ona się uaktywnia dopiero po rozgrzaniu silnika/wydechu, a problem występuje również (albo przede wszystkim) na zimnym, dlatego na chłopski rozum obstawiam, że to nie to.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Auto odpalam na benzynie, przełączam na gaz przy 50st, gaszę znów na benzynie. Przy okazji - spala mi przy obecnych mrozach jakieś 10l benzyny w 2 tygodnie, to dużo więcej niż moje e39 523i z sekwencją (6 cylindrów, 2.5l), które dotankowuję raz w miesiącu benzyną, a robię podobne przebiegi.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lut 2017, 13:10

radzone pisze:błąd lambdy jedynie
Ten błąd możesz mieć z winy instalacji gazowej trzeba by zobaczyć czy pracuje sonda na benzynie.

radzone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2016, 16:30
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: radzone » 09 lut 2017, 14:30

maciek889 pisze:Ten błąd możesz mieć z winy instalacji gazowej trzeba by zobaczyć czy pracuje sonda na benzynie.
Nie pracuje na benzynie, jest walnięta - zgodnie z tym co napisałem. Pokazuje jakąś stałą wartość zamiast zmiennej na VAGu; jednakże na logikę przy drugiej generacji LPG nie powinno mieć to znaczenia, ponieważ mam emulator sondy lambda przy LPG. W momencie przepięcia na LPG auto sczytuje dane z emulatora, a na benzynie na zimnym silniku lambda nie jest aktywna; natomiast problem z wkręcaniem się występuje również na zimnym. Stąd wniosek, że to raczej nie lambda. Czy gdzieś popełniam błąd logiczny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl