[B4 2.0 ABK] muli na benzynie
- DonQuattro
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 04 maja 2013, 11:53
[B4 2.0 ABK] muli na benzynie
witam,
niedługi czas temu wymieniłem pompkę paliwa i autko chodzi na benzynie, ale podczas jazdy gdy załącza się dodatkowy wlot powietrza auto nie ma siły i zwalnia wydaje dźwięk jakby nie chciało jechać z braku gazu.
dodam że auto długi czas chodziło na gazie.
niedługi czas temu wymieniłem pompkę paliwa i autko chodzi na benzynie, ale podczas jazdy gdy załącza się dodatkowy wlot powietrza auto nie ma siły i zwalnia wydaje dźwięk jakby nie chciało jechać z braku gazu.
dodam że auto długi czas chodziło na gazie.
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Podepne się pod temat, u mnie wygląda to tak że po wciśnięciu pedału gazu auto zastanawia się 2-3 sek zanim zacznie jechać, niezależnie od biegu i prędkości i czy jest zimny czy ciepły to samo. Dodam że auto zostało podpięte pod kompa - nic. Zaufany mechanik sprawdził go, wymienił jedną świece i kable i powiedział że nic więcej nie rusza bo nie ma co. Kompresja ok. 12 bar na każdym baniaku.
Co o tym myślicie koledzy ?
Pozdrawiam.
Co o tym myślicie koledzy ?
Pozdrawiam.
No właśnie mam LPG ale odziwo na nim auto idzie jak burza bez tego efektu a na benzynie mam turbo dziure
A gaz to zwykła instalacja, 2 gen, sterownik to stag 100 ale reszty nie wiem, aczkolwiek też była sprawdzona, jest wyregulowana, i śmiga.
No na kompie żadnych błędów nie pokazało, tak twierdzi mechanik, mnie przy tym nie było bo pracuje od rana do wieczora i tato odbierał auto od niego i przekazał mi to co mechanik jemu i to napisałem. Pisze o tym bo bardzo mnie to zdziwiło bo do tej pory auta którymi jeździłem zwykle na gazie miały jakieś tam swoje niuanse a na benie zawsze jeździły jak trza a tu jest na odwrót.
PS. Ciśnienie paliwa notuje do sprawdzenia
A gaz to zwykła instalacja, 2 gen, sterownik to stag 100 ale reszty nie wiem, aczkolwiek też była sprawdzona, jest wyregulowana, i śmiga.
No na kompie żadnych błędów nie pokazało, tak twierdzi mechanik, mnie przy tym nie było bo pracuje od rana do wieczora i tato odbierał auto od niego i przekazał mi to co mechanik jemu i to napisałem. Pisze o tym bo bardzo mnie to zdziwiło bo do tej pory auta którymi jeździłem zwykle na gazie miały jakieś tam swoje niuanse a na benie zawsze jeździły jak trza a tu jest na odwrót.
PS. Ciśnienie paliwa notuje do sprawdzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz gaz II generacji to wyjmij przepływomierz i sprawdź czy klapka chodzi od zamknięcia do pełnego otwarcia bez zacięć.
Może też być winna sonda lambda, ABK słabo samo-diagnozuje sondę i resztę podzespołów.
I tak powinieneś się cieszyć, bo zwykle zaniedbane ABK na zwykłym gazie nie jeździ dobrze ani na gazie ani benzynie. I żeby je odpalić trzeba mieć akumulator z ciężarówki o zajechanym grzechoczącym w agonii rozruszniku nie mówiąc.
Może też być winna sonda lambda, ABK słabo samo-diagnozuje sondę i resztę podzespołów.
I tak powinieneś się cieszyć, bo zwykle zaniedbane ABK na zwykłym gazie nie jeździ dobrze ani na gazie ani benzynie. I żeby je odpalić trzeba mieć akumulator z ciężarówki o zajechanym grzechoczącym w agonii rozruszniku nie mówiąc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przy gazie na mikserze za dawkowanie LPG odpowiada parownik. A przez przepływomierz wystarczy, że przepłynie powietrze.Karorrr pisze: To jest możliwe żeby przepływomierz na benzynie szwankował a na gazie nagle się naprawiał ?
Przy jeździe na benzynie dokładność danych z przepływomierza jest istotna, bo na podstawie jego wychylenia jest dawkowanie paliwo. Silnik benzynowy potrzebuje odmierzania dokładnej ilości paliwa do powietrza aby dobrze pracował.
Jeśli miałbyś sekwencyjny gaz to przepływomierz miałby znaczenie, bo sekwencja nie działa tak samodzielnie jak mikser i musi wykorzystywać sygnały z ECU benzyny.
Ciągle mi się pieprzy z sekwencją z drugiego auta..
Poczytałem po forum i jak widzę teoretycznie nienaprawialny element można próbować uratować i to skutecznie bo jak popatrzyłem na ceny przepływek... a używki to też loteria. Niestety ja naprawy bym się nie podjął, czy ktoś z forum w razie W byłby w stanie mi pomóc ? Postawie piwko, zapłacę byle moja niunia zaczęła jeździc jak należy
Poczytałem po forum i jak widzę teoretycznie nienaprawialny element można próbować uratować i to skutecznie bo jak popatrzyłem na ceny przepływek... a używki to też loteria. Niestety ja naprawy bym się nie podjął, czy ktoś z forum w razie W byłby w stanie mi pomóc ? Postawie piwko, zapłacę byle moja niunia zaczęła jeździc jak należy
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jak ktoś wie o co chodzi to wżyciu mu nie pożyczy przepływki do abk z taką instalacją - wiadomo dlaczegomaciek889 pisze:Poszukaj kogoś kto mógłby pożyczyć ci przepływomierz abyś na darmo nie podmieniał.
Przepływkę można sprawdzić miernikiem gdzieś na forum są dane, to tak na wypadek byś nie kupował nadaremnie. Chodź podejrzewam że to nie to i ile nie było strzału.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie posiadam - gdzieś na forum jest temat i tam były dane podane do miernika musisz sobie poszperać. Pamiętam tylko że na wolnych obrotach powinno być 1V.Karorrr pisze:PieterB, mógłbym Cie prosić o te dane odnośnie pomiarów przepływki ?
Ja to sprawdzam vag'iem i nie potrzebuję tych danych.
tak, jak do większości silników na pełnym wtryskuKarorrr pisze:Czyli taka instalacja nie nadaje się do tego silnika ?