Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Nie pali na pierwszym cylindrze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kiwent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 paź 2014, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

[B3 1.8 PM] Nie pali na pierwszym cylindrze

Post autor: Kiwent » 14 lut 2017, 19:38

Witajcie. Od jakiegoś czasu mam kłopot z nierówną pracą silnika w mojej B3. Na początku problem występował tylko na LPG, ale później zaczęło się to pojawiać i na benie. Zmieniłem świece bo obstawiałem, że to będzie problemem. Jak się okazało problem dalej występuje i nasilił się do tego, że już na benie prawie non stop nie pracuje na tym 1 cylindrze. Czasem przyłapie równej pracy, ale to tylko chwilowo. Mechanik u którego byłem po wymianie świec przebadał kompresję i wyniki są następujące:
9,5
11,5
11,5
11,5
Widać różnica jest, ale mechanik powiedział, że 9,5 jest jeszcze ok. Zdjął kopułkę i popatrzył powiedział, że tam coś się osmoliło i trzeba zmienić razem z palcem. Wymiana tych elementów nie pomogła. Od razu zaznaczę, że przewody WN są dobre. Co robić koledzy? zly_

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lut 2017, 19:41

Kiwent pisze:że już na benie prawie non stop nie pracuje na tym 1 cylindrze
a jak sprawdziłeś że chodzi o ten 1 cyl?

Kiwent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 paź 2014, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kiwent » 14 lut 2017, 19:45

Po odpięciu fajki ze świecy na tym cylindrze praca się nie zmienia, przy odpięciu pozostałych zaczyna się jeszcze gorzej telepać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lut 2017, 20:13

Kiwent, Przewód i świeca na tym cylindrze były podmieniane dla pewności? bo to że założyłeś nowe nie oznacza że nie uszkodzone.
Bo 2 bary to spora różnica ale nie do tego stopnia by silnik tak się zachowywał - tak mi się wydaje.
U siebie miałem już 1,5 bara różnicy na jednym z cylindrów a nic takiego nie miało miejsca.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lut 2017, 20:58

Wszystko zależy Piotrku jeszcze z jakiego powodu ta nieszczelność lub te niskie ciśnienie. Wiec nie można wykluczyć bardzo ubogiej mieszanki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lut 2017, 21:02

Jarewa pisze:Wszystko zależy Piotrku jeszcze z jakiego powodu ta nieszczelność lub te niskie ciśnienie. Wiec nie można wykluczyć bardzo ubogiej mieszanki.
no to też może i tak, u mnie np pierścienie były be.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 14 lut 2017, 21:35

świece wykręć zobacz co tam się dzieje

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lut 2017, 21:48

Mogła też pójść uszczelka po głowicą. Albo w lepszym przypadku nieszczelność kolektora (ale to ktoś musiał wcześniej źle poskładać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lut 2017, 22:14

Macku nie ma rzeczy niemożliwych, kiedyś miałem auto które zaciągło szmatę i zatkało dolot.

Mam tylko nadzieję że dobrą kolejność podał po przy 4 cylindrze taka awaria jest możliwa że za uboga mieszanka.

marcin1324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 maja 2016, 00:43
Lokalizacja: wisła

Post autor: marcin1324 » 15 lut 2017, 16:58

ja w poprzednim silniku, miałem tak samo na trzech było gdzieś po 11 a na czwartym było gdzieś 8, ale silnik pracował normalnie tyle że palił więcej oleju niż benzyny. i nie wiem czy dobrze myślę, ale może dobrze było by sprawdzić wałek rozrządu czy nie jest wytarty, bo może np. ssący się za krótko otwierać.

Kiwent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 paź 2014, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kiwent » 15 lut 2017, 17:37

PieterB pisze: Przewód i świeca na tym cylindrze były podmieniane dla pewności?
Tylko tego nie sprawdzałem bo niedawno wymieniałem komplet. Jak się okazuje ten jeden przewód jest uszkodzony. Pozdrawiam Cie serdecznie kolego kwadr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl