[B4]Quattro Avant od eSPe
Chętnie poczytam jak by się parę fotiszów znalazło też by było miloeSPe pisze:Pełny opis wrzucę niebawem.
Łapy były nowe dorabiane. Tak jak i dla skrzyni bo teraz siedzi tam 6 biegowa skrzynia z A6 C4 2.2T.
Zamach kupiłem dorabiany na zamówienie razem z silnikiem.
Był robiony i wyważony tak aby wytrzymał 500+ bo u sprzedającego miało wpaść od razu z dwoma turbinami.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Musze ogarnać jakieś sensowny sposób na wrzucanie fotek bo ten sposób z google zdjęć widze nie bangla do końca jak trzeba a i z miejscem tam stękają coś.audki pisze:jak by się parę fotiszów
Swap wykonany w Quattro Garage czyli przez sagema i PawełB2.
Wrzucam mniej więcej opis co zostało wykonane w aucie.
- demontaż silnika AAH i wszystkich elementów osprzętu
- komora silnika - wyczyszczenie jej i wypiaskowanie miejsc mocno skorodowanych/trudno dostępnych oraz pomalowana na nowo
- przy okazji oczyszczenie i pomalowanie błotników przednich (było na nich trochę rudego i odpryski)
- demontaż skrzyni 5 biegowej (CBR/CPN), wału, dyfra (CAV czyli najdłuższy jaki występował w B4),
- demontaż oryginalnego mocno skorodowanego i dziurawego wydechu
- silnik otrzymał customowe poduszki i został usadzony na ławie po jej uprzednim przystosowaniu, skrzynia otrzymała nowe łapy,
- remont górnej części silnika ABZ oraz jego kompleksowe uszczelnienie
- wypolerowany polerowany kolektor ssący
- miska olejowa, pokrywy zaworów i kilka innych elementów wypiaskowane i pomalowane proszkowo.
- mocno skorodowana podstawka akumulatora wypiaskowana i pomalowana proszkowo
- wypiaskowanie i pomalowanie proszkowo chłodniczki oleju
- wypiaskowanie i nowe polakierowanie pasa przedniego
- sprzęgło usiadło na customowym zamachu robionym na zamówienie
- nowe chłodnice wraz z nowymi wentylatorami (2 wentylatory pchające od przodu i jeden ciągnący od strony silnika)
- własne mocowanie czujnika położenia wału
- nowe przewody paliwowe, nowe przewody hamulcowe,
- wypiaskowana ława wraz z nowymi tulejkami oraz wiele innych mniej lub bardziej widocznych
- wykonanie nowego kompletu mocowań i montaż silnika (V8 ABZ 4.2 z A8 D2)
- wykonanie nowego kompletu mocowań i montaż skrzyni biegów 6 biegowej (z S6 C4 2.2T)
- montaż odpowiedniego wybieraka skrzyni biegów z Passata B5 FL (z wersji 6 biegowej)
- skrzynia dostała nowe uszczelnienia, czujniki oraz uzupełniliśmy stan oleju, (była z auta po pożarze komory silnika i wszystkie jej elementy uszczelniające, plastikowe i czujniki nadawały się na śmietnik)
- montaż odpowiedniego tylnego dyfra (AZC) o przełożeniu pasującym skrzyni czyli 37/9.
- skrócenie do wymiaru nowej skrzyni wału napędowego wraz z jego ponownym wyważeniem i wymianą łożyska podpory
- wymianie poddane zostały przeguby wewnętrzne półosi przednich,
- wykonanie nowego kompletnego układu wydechowego z kwasówki na złączach typu V-band (pełny przelot z jednym wyciszonym tłumikiem RM Motors), zejście z kolektorów dwoma DP 2,5" połączony tuż na końcu skrzyni w jedną 2,75"
- demontaż starej deski rozdzielczej (na dwa jaśki przedostatni wypust)
- demontaż wszelkich nieoryginalnych alarmów, przeróbek i instalacji elektrycznych pod deską, uporządkowanie wiązki elektrycznej pod samą deską rozdzielczą jak i w innych punktach auta
- umiejscowienie komputera silnika w oryginalnym miejscu za puszą nawiewu montując tuż obok złącze diagnostyczne typu OBD2 (w schowku pasażera)
- przeróbki układu klimatyzacji, nowe mocowanie osuszacza, zakuwanie przewodów klimy do sprężarki, montaż dodatkowych osłon termicznych przewodu idącego tuż obok kolektora wydechowego
- sam silnik przeszedł w trakcie swapa i testów 3 wymiany oleju, docelowo zalany został 10W60
- demontaż kolumny kierownicy przedliftowej (przedostatni wypust) wraz z manetkami po uprzednim dostosowaniu wiązki elektrycznej
- montaż kolumny z ostatniego wypustu wraz z manetkami na duży otwór
- wymiana kompletnego układu nawiewu (puszki) z deski po ostatnim lifcie wraz z wymianą nagrzewnicy (stara puszka miała rozwalonych bardzo dużo zaczepów i miała nieszczelności)
- kompletna regeneracja klap w montowanej puszce nawiewu
- montaż drugiej deski rozdzielczej z ostatniego liftu
- wymiana dodatkowych zegarów bo poprzednie były podłączone na partyzanta bez kostki
- korekta wskaźnika temperatury wody aby wartości pokazywane były prawidłowe zgodnie ze wskazaniem VCDS
- pomalowanie rozpórki
Lista podejrzewam jeszcze nie jest kompletna bo tam pewnie zapomniałem o kilku(nastu) pobocznych sprawach które były ogarniane przy okazji lub wyszły w trakcie.
Zdjęcia wkrótce.
Efekty SWAPa wczoraj były widoczne na spocie Nawet nie pytam o koszty takich marzeń, bo podejrzewam że za tyle co to wszystko kosztowało to by nowsze i dobrze wyposażone drugie
Audi kupił Ale mając do wyboru kupić nowsze Audi lub zainwestować te same pieniądze w obecne auto, wybrałbym też opcję drugą Wielki szacun eSPe za wkład czasu i kasy no i życzę wielu, wielu kilometrów i bezawaryjności
Audi kupił Ale mając do wyboru kupić nowsze Audi lub zainwestować te same pieniądze w obecne auto, wybrałbym też opcję drugą Wielki szacun eSPe za wkład czasu i kasy no i życzę wielu, wielu kilometrów i bezawaryjności
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Święte słowa. Dopisałbym tam jeszcze jakiś akapit że przydały by się do tego pieniądze. Niestety wszystko kosztuje , i to cholera pytanie czemu tak dużo.Przemas80 pisze:"...Jeśli czegoś bardzo chcesz to niezbyt odległe to jest..."
Za swap i części do niego na miękko kupiłbym sobie jakieś B7 albo C6. Dodając wartość auta przed swapem to na jakieś B8 by stykło.Efekty SWAPa wczoraj były widoczne na spocie Nawet nie pytam o koszty takich marzeń, bo podejrzewam że za tyle co to wszystko kosztowało to by nowsze i dobrze wyposażone drugie