Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4]Quattro Avant od eSPe

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 24 lut 2017, 21:29

Pełny opis wrzucę niebawem.
Łapy były nowe dorabiane. Tak jak i dla skrzyni bo teraz siedzi tam 6 biegowa skrzynia z A6 C4 2.2T.
Zamach kupiłem dorabiany na zamówienie razem z silnikiem.
Był robiony i wyważony tak aby wytrzymał 500+ bo u sprzedającego miało wpaść od razu z dwoma turbinami.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 24 lut 2017, 21:32

eSPe pisze:Pełny opis wrzucę niebawem.
Łapy były nowe dorabiane. Tak jak i dla skrzyni bo teraz siedzi tam 6 biegowa skrzynia z A6 C4 2.2T.
Zamach kupiłem dorabiany na zamówienie razem z silnikiem.
Był robiony i wyważony tak aby wytrzymał 500+ bo u sprzedającego miało wpaść od razu z dwoma turbinami.
Chętnie poczytam :) jak by się parę fotiszów znalazło też by było milo :)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 01 mar 2017, 12:17

audki pisze:jak by się parę fotiszów
Musze ogarnać jakieś sensowny sposób na wrzucanie fotek bo ten sposób z google zdjęć widze nie bangla do końca jak trzeba a i z miejscem tam stękają coś.

Swap wykonany w Quattro Garage czyli przez sagema i PawełB2.

Wrzucam mniej więcej opis co zostało wykonane w aucie.
- demontaż silnika AAH i wszystkich elementów osprzętu
- komora silnika - wyczyszczenie jej i wypiaskowanie miejsc mocno skorodowanych/trudno dostępnych oraz pomalowana na nowo
- przy okazji oczyszczenie i pomalowanie błotników przednich (było na nich trochę rudego i odpryski)
- demontaż skrzyni 5 biegowej (CBR/CPN), wału, dyfra (CAV czyli najdłuższy jaki występował w B4),
- demontaż oryginalnego mocno skorodowanego i dziurawego wydechu
- silnik otrzymał customowe poduszki i został usadzony na ławie po jej uprzednim przystosowaniu, skrzynia otrzymała nowe łapy,
- remont górnej części silnika ABZ oraz jego kompleksowe uszczelnienie
- wypolerowany polerowany kolektor ssący
- miska olejowa, pokrywy zaworów i kilka innych elementów wypiaskowane i pomalowane proszkowo.
- mocno skorodowana podstawka akumulatora wypiaskowana i pomalowana proszkowo
- wypiaskowanie i pomalowanie proszkowo chłodniczki oleju
- wypiaskowanie i nowe polakierowanie pasa przedniego
- sprzęgło usiadło na customowym zamachu robionym na zamówienie
- nowe chłodnice wraz z nowymi wentylatorami (2 wentylatory pchające od przodu i jeden ciągnący od strony silnika)
- własne mocowanie czujnika położenia wału
- nowe przewody paliwowe, nowe przewody hamulcowe,
- wypiaskowana ława wraz z nowymi tulejkami oraz wiele innych mniej lub bardziej widocznych
- wykonanie nowego kompletu mocowań i montaż silnika (V8 ABZ 4.2 z A8 D2)
- wykonanie nowego kompletu mocowań i montaż skrzyni biegów 6 biegowej (z S6 C4 2.2T)
- montaż odpowiedniego wybieraka skrzyni biegów z Passata B5 FL (z wersji 6 biegowej)
- skrzynia dostała nowe uszczelnienia, czujniki oraz uzupełniliśmy stan oleju, (była z auta po pożarze komory silnika i wszystkie jej elementy uszczelniające, plastikowe i czujniki nadawały się na śmietnik)
- montaż odpowiedniego tylnego dyfra (AZC) o przełożeniu pasującym skrzyni czyli 37/9.
- skrócenie do wymiaru nowej skrzyni wału napędowego wraz z jego ponownym wyważeniem i wymianą łożyska podpory
- wymianie poddane zostały przeguby wewnętrzne półosi przednich,
- wykonanie nowego kompletnego układu wydechowego z kwasówki na złączach typu V-band (pełny przelot z jednym wyciszonym tłumikiem RM Motors), zejście z kolektorów dwoma DP 2,5" połączony tuż na końcu skrzyni w jedną 2,75"
- demontaż starej deski rozdzielczej (na dwa jaśki przedostatni wypust)
- demontaż wszelkich nieoryginalnych alarmów, przeróbek i instalacji elektrycznych pod deską, uporządkowanie wiązki elektrycznej pod samą deską rozdzielczą jak i w innych punktach auta
- umiejscowienie komputera silnika w oryginalnym miejscu za puszą nawiewu montując tuż obok złącze diagnostyczne typu OBD2 (w schowku pasażera)
- przeróbki układu klimatyzacji, nowe mocowanie osuszacza, zakuwanie przewodów klimy do sprężarki, montaż dodatkowych osłon termicznych przewodu idącego tuż obok kolektora wydechowego
- sam silnik przeszedł w trakcie swapa i testów 3 wymiany oleju, docelowo zalany został 10W60
- demontaż kolumny kierownicy przedliftowej (przedostatni wypust) wraz z manetkami po uprzednim dostosowaniu wiązki elektrycznej
- montaż kolumny z ostatniego wypustu wraz z manetkami na duży otwór
- wymiana kompletnego układu nawiewu (puszki) z deski po ostatnim lifcie wraz z wymianą nagrzewnicy (stara puszka miała rozwalonych bardzo dużo zaczepów i miała nieszczelności)
- kompletna regeneracja klap w montowanej puszce nawiewu
- montaż drugiej deski rozdzielczej z ostatniego liftu
- wymiana dodatkowych zegarów bo poprzednie były podłączone na partyzanta bez kostki
- korekta wskaźnika temperatury wody aby wartości pokazywane były prawidłowe zgodnie ze wskazaniem VCDS
- pomalowanie rozpórki

Lista podejrzewam jeszcze nie jest kompletna bo tam pewnie zapomniałem o kilku(nastu) pobocznych sprawach które były ogarniane przy okazji lub wyszły w trakcie.

Zdjęcia wkrótce.

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 01 mar 2017, 21:50

wieki mnie tu nie było i z wrażenia z krzesła omal nie spadłem...

oklasky oklasky oklasky

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 01 mar 2017, 21:56

Ty a Ty w ogóle zaginales w akcji i na fb też Cię nie widzę.
Czym tam teraz się bujasz?

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 02 mar 2017, 20:06

eSPe pisze:Ty a Ty w ogóle zaginales w akcji i na fb też Cię nie widzę.
Czym tam teraz się bujasz?
coś w tym stylu :P wczoraj sprzedałem ABK Q a zostały mi dwa avanty dalej :-)

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 03 mar 2017, 00:07

Czekam na zdjęcia, ale cały projekt jest imponujący oklasky

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 03 mar 2017, 03:13

Marzy mi sie w swoim audi taki motor zly_

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 03 mar 2017, 10:25

Mi też się kiedyś marzył. :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 mar 2017, 11:45

eSPe, wychodzi na to że marzenia czasem się spełniają, okok
Ps to może i moje marzenie też się spełni - kiedyś.

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 03 mar 2017, 14:03

"...Jeśli czegoś bardzo chcesz to niezbyt odległe to jest..." gratulacje oklasky oby tak dalej Sławku piwoa80

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 23 kwie 2017, 11:07

Efekty SWAPa wczoraj były widoczne na spocie oklasky Nawet nie pytam o koszty takich marzeń, bo podejrzewam że za tyle co to wszystko kosztowało to by nowsze i dobrze wyposażone drugie
Audi kupił ;-) Ale mając do wyboru kupić nowsze Audi lub zainwestować te same pieniądze w obecne auto, wybrałbym też opcję drugą ;) Wielki szacun eSPe za wkład czasu i kasy no i życzę wielu, wielu kilometrów i bezawaryjności ;)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 24 kwie 2017, 12:56

Przemas80 pisze:"...Jeśli czegoś bardzo chcesz to niezbyt odległe to jest..."
Święte słowa. Dopisałbym tam jeszcze jakiś akapit że przydały by się do tego pieniądze. Niestety wszystko kosztuje , i to cholera pytanie czemu tak dużo.
Efekty SWAPa wczoraj były widoczne na spocie oklasky Nawet nie pytam o koszty takich marzeń, bo podejrzewam że za tyle co to wszystko kosztowało to by nowsze i dobrze wyposażone drugie
Za swap i części do niego na miękko kupiłbym sobie jakieś B7 albo C6. Dodając wartość auta przed swapem to na jakieś B8 by stykło.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 24 kwie 2017, 18:26

Zrób jakiś update, najlepiej z filmem.... ;-)

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 25 kwie 2017, 09:08

No i na litość boską zmień te AAH w profilu na słuszny ABZ ^_^ ;D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl