[B4]Quattro Avant od eSPe
Chętnie poczytameSPe pisze:Pełny opis wrzucę niebawem.
Łapy były nowe dorabiane. Tak jak i dla skrzyni bo teraz siedzi tam 6 biegowa skrzynia z A6 C4 2.2T.
Zamach kupiłem dorabiany na zamówienie razem z silnikiem.
Był robiony i wyważony tak aby wytrzymał 500+ bo u sprzedającego miało wpaść od razu z dwoma turbinami.
![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3693
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Musze ogarnać jakieś sensowny sposób na wrzucanie fotek bo ten sposób z google zdjęć widze nie bangla do końca jak trzeba a i z miejscem tam stękają coś.audki pisze:jak by się parę fotiszów
Swap wykonany w Quattro Garage czyli przez sagema i PawełB2.
Wrzucam mniej więcej opis co zostało wykonane w aucie.
- demontaż silnika AAH i wszystkich elementów osprzętu
- komora silnika - wyczyszczenie jej i wypiaskowanie miejsc mocno skorodowanych/trudno dostępnych oraz pomalowana na nowo
- przy okazji oczyszczenie i pomalowanie błotników przednich (było na nich trochę rudego i odpryski)
- demontaż skrzyni 5 biegowej (CBR/CPN), wału, dyfra (CAV czyli najdłuższy jaki występował w B4),
- demontaż oryginalnego mocno skorodowanego i dziurawego wydechu
- silnik otrzymał customowe poduszki i został usadzony na ławie po jej uprzednim przystosowaniu, skrzynia otrzymała nowe łapy,
- remont górnej części silnika ABZ oraz jego kompleksowe uszczelnienie
- wypolerowany polerowany kolektor ssący
- miska olejowa, pokrywy zaworów i kilka innych elementów wypiaskowane i pomalowane proszkowo.
- mocno skorodowana podstawka akumulatora wypiaskowana i pomalowana proszkowo
- wypiaskowanie i pomalowanie proszkowo chłodniczki oleju
- wypiaskowanie i nowe polakierowanie pasa przedniego
- sprzęgło usiadło na customowym zamachu robionym na zamówienie
- nowe chłodnice wraz z nowymi wentylatorami (2 wentylatory pchające od przodu i jeden ciągnący od strony silnika)
- własne mocowanie czujnika położenia wału
- nowe przewody paliwowe, nowe przewody hamulcowe,
- wypiaskowana ława wraz z nowymi tulejkami oraz wiele innych mniej lub bardziej widocznych
- wykonanie nowego kompletu mocowań i montaż silnika (V8 ABZ 4.2 z A8 D2)
- wykonanie nowego kompletu mocowań i montaż skrzyni biegów 6 biegowej (z S6 C4 2.2T)
- montaż odpowiedniego wybieraka skrzyni biegów z Passata B5 FL (z wersji 6 biegowej)
- skrzynia dostała nowe uszczelnienia, czujniki oraz uzupełniliśmy stan oleju, (była z auta po pożarze komory silnika i wszystkie jej elementy uszczelniające, plastikowe i czujniki nadawały się na śmietnik)
- montaż odpowiedniego tylnego dyfra (AZC) o przełożeniu pasującym skrzyni czyli 37/9.
- skrócenie do wymiaru nowej skrzyni wału napędowego wraz z jego ponownym wyważeniem i wymianą łożyska podpory
- wymianie poddane zostały przeguby wewnętrzne półosi przednich,
- wykonanie nowego kompletnego układu wydechowego z kwasówki na złączach typu V-band (pełny przelot z jednym wyciszonym tłumikiem RM Motors), zejście z kolektorów dwoma DP 2,5" połączony tuż na końcu skrzyni w jedną 2,75"
- demontaż starej deski rozdzielczej (na dwa jaśki przedostatni wypust)
- demontaż wszelkich nieoryginalnych alarmów, przeróbek i instalacji elektrycznych pod deską, uporządkowanie wiązki elektrycznej pod samą deską rozdzielczą jak i w innych punktach auta
- umiejscowienie komputera silnika w oryginalnym miejscu za puszą nawiewu montując tuż obok złącze diagnostyczne typu OBD2 (w schowku pasażera)
- przeróbki układu klimatyzacji, nowe mocowanie osuszacza, zakuwanie przewodów klimy do sprężarki, montaż dodatkowych osłon termicznych przewodu idącego tuż obok kolektora wydechowego
- sam silnik przeszedł w trakcie swapa i testów 3 wymiany oleju, docelowo zalany został 10W60
- demontaż kolumny kierownicy przedliftowej (przedostatni wypust) wraz z manetkami po uprzednim dostosowaniu wiązki elektrycznej
- montaż kolumny z ostatniego wypustu wraz z manetkami na duży otwór
- wymiana kompletnego układu nawiewu (puszki) z deski po ostatnim lifcie wraz z wymianą nagrzewnicy (stara puszka miała rozwalonych bardzo dużo zaczepów i miała nieszczelności)
- kompletna regeneracja klap w montowanej puszce nawiewu
- montaż drugiej deski rozdzielczej z ostatniego liftu
- wymiana dodatkowych zegarów bo poprzednie były podłączone na partyzanta bez kostki
- korekta wskaźnika temperatury wody aby wartości pokazywane były prawidłowe zgodnie ze wskazaniem VCDS
- pomalowanie rozpórki
Lista podejrzewam jeszcze nie jest kompletna bo tam pewnie zapomniałem o kilku(nastu) pobocznych sprawach które były ogarniane przy okazji lub wyszły w trakcie.
Zdjęcia wkrótce.
Efekty SWAPa wczoraj były widoczne na spocie
Nawet nie pytam o koszty takich marzeń, bo podejrzewam że za tyle co to wszystko kosztowało to by nowsze i dobrze wyposażone drugie
Audi kupił
Ale mając do wyboru kupić nowsze Audi lub zainwestować te same pieniądze w obecne auto, wybrałbym też opcję drugą
Wielki szacun eSPe za wkład czasu i kasy no i życzę wielu, wielu kilometrów i bezawaryjności ![;)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
![oklasky](https://audi80.pl/images/smilies/oklasky.gif)
Audi kupił
![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
![;)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
![;)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3693
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Święte słowa. Dopisałbym tam jeszcze jakiś akapit że przydały by się do tego pieniądze. Niestety wszystko kosztuje , i to cholera pytanie czemu tak dużo.Przemas80 pisze:"...Jeśli czegoś bardzo chcesz to niezbyt odległe to jest..."
Za swap i części do niego na miękko kupiłbym sobie jakieś B7 albo C6. Dodając wartość auta przed swapem to na jakieś B8 by stykło.Efekty SWAPa wczoraj były widoczne na spocieNawet nie pytam o koszty takich marzeń, bo podejrzewam że za tyle co to wszystko kosztowało to by nowsze i dobrze wyposażone drugie