Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Bezawaryjność AUDI 80 mit czy fakt?

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"

Czy 80 są stosunkowo bezawaryjne?

Czas głosowania minął 09 kwie 2017, 18:29

Tak
18
78%
Nie
5
22%
Nie mam zdania
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 23

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 06 mar 2017, 13:48

Może ja wtrące swoje "trzy grosze" :-)
Osobiście polecam audi 80, moim zdaniem mimo że też w swojej poprzedniej B4 wymieniłem sporo rzeczy typowo eksploatacyjnych, jest to naprawdę niezawodne auto.
Przede wszystkim nie musisz się martwić o blachy tego auta, wiele nowszych zżera rdza.
Wszystko jest dosyć łatwe w wymianie, nie ma co się zepsuć. Niekiedy tylko trzeba pilnować mechaniorow-papudrokow bo szybciej mogą coś zepsuć.
Przez ponad 3 lata nastukalem trochę km i nigdy nie zawiodło.
Obecnie jeżdżę a6 c5 2000 rok i osobiście uważam że raczej później po tych rocznikach era audi się kończy.
Też jakoś nie stwarza problemów, ale wszystko jest uzależnione od tego co i w jakim stanie się kupi.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 06 mar 2017, 14:25

Ja myślę że jest jeszcze jeden aspekt. Wiele osób naprawia samochody w warsztatach u mechaników których jakość pozostawia wiele do życzenia. Odkąd naprawiam własne auta samodzielnie - jeszcze mi się nie zdarzyło abym tę samą rzecz poprawiał kilka razy. A u moich znajomych serwisujących auta u mechaników - jest to rzecz jakby normalna.

Nie można wówczas mówić że auto jest zawodne, albo słaba jest jakość wykonania. Aby auto było tak samo niezawodne jak wtedy gdy wychodziło z fabryki, trzeba nie tylko o jakość części zadbać, ale również o jakość wykonanych napraw. A z tym bywa na bakier.

Krótko po zakupie mojego B4 zaczęło szwankować pompa paliwa. Jak się okazało ktoś wsadził nieodpowiednią, niepasującą - więc obciął chamsko brzeszczotem kawałek koszyka mocującego w baku i na siłę wepchał tę pompę (ja się wtedy zastanawiałem co mi podczas jazdy stuka z tyłu auta, a to pompa się obijała o zbiornik zly_ ). Musiałem czyścić zbiornik z kawałków tworzywa po tym cięciu, szukać nowego koszyka i na koniec zakupiłem nową ODPOWIEDNIĄ wg katalogu ETKA pompę Boscha. Czy wobec tego mogę powiedzieć że Audi jest zawodne bo padła pompa ? Nie, po prostu jakiś cymbał wykonywał przede mną naprawy. mysli_

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 mar 2017, 14:26

jak na trzydziestoletnie auta, to uważam, ze audi 80 jest BEZAWARYJNE.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 06 mar 2017, 20:08

ja tam w rok wymieniłem same pierdoły,niektóre tylko wynikające z mojego perfekcjonizmu,wiadomo jakaś eksploatacja,poduszki amorów tulejki,olej itp. nigdy nie miałem sytuacji że nie mogłem jeździć ze względu na to że coś jest zepsute,w trasie też nigdy nic nie zawiodło nawet w 30 stopniowym upale stojąc 3 godziny w korku do warszawy gdzie nowe samochody się gotowały. Ogólnie to trzeba być pewnym swojego samochodu ja mógłbym nawet jutro z rana jechać na drugi koniec polski i się nie martwić,jak na 25 lat super

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 07 mar 2017, 23:16

Od 25 letniego auta, które nie było traktowane w sposób kolekcjonerski i wyjątkowy ( trzymana pod kocem, bezwypadkowe itd itd ) nie można oczekiwać bezawaryjności... :)
Takie jest moje zdanie, jak chcemy mieć pewność i bezawaryjnośc to model z rocznika 2017 :)

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 08 mar 2017, 05:31

dirtydiana pisze: jak chcemy mieć pewność i bezawaryjnośc to model z rocznika 2017
w dzisiejszych czasach czytając o akcjach serwisowych i słysząc o wpadkach producentów to chyba nie jest wyznacznik

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 08 mar 2017, 08:47

dirtydiana pisze:jak chcemy mieć pewność i bezawaryjnośc to model z rocznika 2017
Niestety znam wiele przypadków, gdzie nowe auta zawodzą. Osobiście czuję się pewniej jadąc swoim B4, niż takim z 2017, gdzie pełno jest zawodnej elektroniki.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 mar 2017, 09:12

Czasem lista rzeczy naprawionych na gwarancji nowego auta jest dłuższa niż rzeczy, które były naprawiane w 20 letnim aucie. Tylko w 20 letnim nikt się nie przejmuje np. małymi czy średnimi wyciekami czy jakąś odstającą osłoną pod maską.

A wg. mnie największą zaletą dzisiejszego nowego samochodu nie jest jego mityczna bezawaryjność tylko gwarancja. Choć też jeśli źle zaprojektowana jest część eksploracyjna wyjęta spod gwarancji np. sprzęgła w dieslach subaru czy DPF w autach używanych miejsko to zostaje tylko wyżymanie portfela z pieniędzy.

A ile razy się zdarzyło że dealer sprzedał nowy samochód naprawiany blacharsko po szkodzie powstałej podczas transportu jako fabrycznie nowe.

A wg. mnie najgorzej jest z samochodem tuż po gwarancji zamienników i używanych praktycznie brak. A jak jeszcze jest jakaś część, która notorycznie pada...

Awatar użytkownika
Pawels80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 cze 2015, 22:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pawels80 » 12 mar 2017, 00:19

Co do niezawodności 80... Uważam że auto jest pancerne. Tak, właśnie tak. Bierzmy pod uwagę takie B3, druga połowa lat 80 ubiegłego wieku, a jeszcze wiele egzemplarzy jeździ bardzo zadbanych i nawet nie ma mowy końcu żywota (chyba, że na drzewie). Mój egzemplarz jest z 1989 roku. Blacha w stanie idealnym, przypominając, że auto ma prawie 30 lat. Konkurencja już dawno została pocięta na nowe wyroby Gillette, a nasze Audiczki dalej praktycznie bez skazy. Nie mam nawet pojęcia ile mój egzemplarz może mieć przebiegu, obstawiam, że 500 000km już ma dawno za sobą, a mimo wszystko wnętrze nadal zadbane, lakier bez większych mankamentów, po prostu nie wygląda na swoje lata.

W ciągu dwóch lat użytkowania co prawda posypało się troszkę rzeczy, przebieg w tym czasie to 40 tys. km. Musiałem wymienić między innymi: zawieszenie przód (bez sprężyn, amorków, wahacze zregenerowane), tulejki z tyłu, przeguby (niestety jeden musiałem zmieniać drugi raz po roku, bo jakimś cudem osłona była w strzępach), łożyska, alternator (nie wiem dokładnie co mu było, ale nie regulator, auto było mi pilnie potrzebne to zamówiłem drugi za 80zł z wysyłką i jeździ już tak prawie rok), pompka paliwa (chińczyk niestety), hamulce przód (tarcze i klocki) no i standardowe rzeczy takie jak paski, oleje filtry i inne drobne duperele.

Te auta są w stanie wytrzymać naprawdę wiele, widziałem wiele egzemplarzy po mordowaniu przez zbuntowaną młodzież i mimo, że brały hektolitry oleju i poobijane były z każdej strony to jeździły dalej w miarę przyzwoicie. Jeżeli ktoś naprawdę dba to auto na długie lata i myślę, że do "czterdziestki" spokojnie wytrzyma. Odpukać moja Audiczka zawsze dowiozła mnie bezpiecznie do celu.

Jeżeli komuś nie zechce się czytać :-D Audi 80 jest autem pancernym i ponadczasowym, nowsze modele mimo, że kuszą to już niestety są bardziej delikatne. Niestety ja chcę iść z duchem czasu i planuję nowszy model. Mimo wszystko - Audi 80 pozostanie na zawsze w moim sercu jako wierny towarzysz podróży.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 12 mar 2017, 10:43

Obrazek
mam zamiar wrzucić żółte tablice na 80tke i zaczęła się zabawa w odnawianie, mimo przebiegu 300000 na budziku bo faktycznego przebiegu nie znam, to amor jest oryginalny, łożysko i górne mocowanie amora również, sworzeń w wahaczu był już wymieniany ale co do gum nie jestem pewien, w zacisku wszystkie gumy na tłoczku i samoregulatorach mają loga GIRLING czyli fabryka, także naprawdę te auta są pancerne, mam jeszcze jeden czołg mianowicie W124 po przebiegu licznikowym 542.000 wymienione zostały gumy w wahaczach, gumy były zamontowane w fabryce, nie sądzę aby któreś z dzisiejszych aut tyle przejechało bez problemów

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 12 mar 2017, 11:28

a propo ostatnio wymienianych części, tak się złożyło że niedawno z kumplem wymienialiśmy cylinderki w bębnach hamulcowych, ja w b3 on w swojej B4 i co się okazało obaj mieliśmy jeszcze oryginalne cylinderki :-)

Tomasz Misiura
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
Lokalizacja: Lisia góra

Post autor: Tomasz Misiura » 12 mar 2017, 22:12

Witam moim zdaniem audi 80 jest cholernie niezawodna. Narpierw miałem abt 90 koni i w trzy lata walnołem 100 tysiecy wszystkie wymiany jakie wtedy zrobiłem nie przekroczyły 1500 złotych poza oponami bo to jak w karzdym aucie sie wymienia. Ale to terz zalerzy jak ktoś jeżdzi, ja mam cięszką noge i wiem że wiele żeczy zepsuło sie z mojej winy miałem ukreconą półoś i przeguby ze dwa. Teraz kupiłem audi 80.2.8 guattro bardzo zaniedbane i chociasz mam je prawie rok to ani razu mnie nie zawiodła. Przed zakupem 80tek miałem passata b4 benzyna z gazem to były przygody dwa razy uszczelka pod głowicą pierścienie wszystkie uszczelki całe zawieszenie pompa paliwa dwa razy rozrusznik alternator pół elektryki pęknieta spreżyna i raz powrut do domu taryfom albo cholowanko kilka razy k...... Masakra i jeszcze rdza.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-03-23, 16:32 ]
Kolego z ortografią to stoisz strasznie na bakier! Sprawdzaj na drugi raz
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 16:33 przez Tomasz Misiura, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 13 mar 2017, 12:13

Bezawaryjność 80 czy to b3 czy b4 to nie żadne mity, u mnie w rodzinie są 3 w tym moja avantura 7lat brata sedan 12 lat i najmłodsza 2lata kuzyna. Z rzeczy wymienionych raczej eksploatacja lub rzeczy które się rozlatują z upływem lat gumy i inne tego typu historie. Wsiadam i nigdy się nie boje jechać do Finlandii jeździłem po 1500km w jedna stronę i nigdy nie zawiodła piwoa80

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 13 mar 2017, 13:12

W autach które z racji wieku mają już większe przebiegi (powyżej 300tys km) nie można liczyć na bezawaryjność. Pomijam częsci eksploatacyjne ,które jak się zużyją to jest awaria..,-bo tutaj słowo bezawaryjnośc nie odnosi się przecież do nich,-to nie o to chodzi... Bezawaryjnośc to nie wieczne części eksploatacyjne,-tylko solidne silniki/skrzynie i osprzęt ,ale osprzęt z racji wieku/roboczogodzin/przebiegu jest już awaryjny.
Lepiej nie liczyć ze takie części jak alternator, maglownica, pompa wspomagania, rozrusznik, silniczki krokowe, przełącznki, silniczki elekrtyki szyb...itp ,że będą bezawaryjne-bo to o nie właśnie chodzi..,-i one już od dawna są awaryjne...
Audi ma mocną blachę i to tez pod warunkiem ,że nie jest po stłuczkach i byle jak lakierowane czy szpachlowane..,-i ma mocne silniki ,które nie boją się dużych przebiegów. Reszta jest już bardziej lub mniej (jeśli auto nie ma dużego przebiegu) awaryjna.
Do tego trzeba dodać jeszcze ogromną zaletę..,-że jest tanie i bardzo proste w naprawach.

Jeśli ktoś uważa inaczej to niech napiszę co dla niego znaczy auto bezawaryjne(?)..,-i czy auto które wymaga już regeneracji czy wymiany części o których pisałem (np osprzęt silnika) nadal jest bezawaryjne? To co ma być awaryjne w takim razie-aby auto było awaryjne skoro nie świadczą o tym zużycia/awarie części nie zaliczanych do eksploatacyjnych?

Pozdrawiam.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 13 mar 2017, 18:58

hubertm pisze:,które jak się zużyją to jest awaria..,-bo tutaj słowo bezawaryjnośc nie odnosi się przecież do nich,-to nie o to chodzi... Bezawaryjnośc to nie wieczne części eksploatacyjne,-tylko solidne silniki/skrzynie i osprzęt ,ale osprzęt z racji wieku/roboczogodzin/przebiegu jest już awaryjny.
Lepiej nie liczyć ze takie części jak alternator, maglownica, pompa wspomagania, rozrusznik, silniczki krokowe, przełącznki, silniczki elekrtyki szyb...itp ,że będą bezawaryjne-bo to o nie właśnie chodzi..,-i one już od dawna są awaryjne..
ja bym to raczej nazwał zużycie eksploatacyjne, do awarii zaliczyć można pęknięcie korby, wału, uszkodzenie skrzyni biegów w skutek nadmiernego zużycia eksploatacyjnego, tego typu rzeczy bym nazwał awarią

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl