Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] przygotowania do remontu ,prosze o porady

ODPOWIEDZ
davidslr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2013, 15:28

[B4 1.9 TDI] przygotowania do remontu ,prosze o porady

Post autor: davidslr » 11 mar 2017, 11:11

Witam.
Jestem posiadaczem wdziecznego 1.9 tdi (90 km) z 93 roku i planuje generalny remont poniewaz auta innego jak na razie nie chce, a przez kilka lat intensywnego uzytkowania tego samochodu przeze mnie troche mu sie pogorszylo.
Planuje remont generalny silnika i innych podzespolow i prosze o porady jakie czesci mam kupic ,jaki firm najlepiej i co wymienic przy okazji wiekszego remontu zeby nie zapomniec o jakiejs pierdolce.
Planuje powymieniac uszczelki :
- pod glowica, nad misa olejowa,przy korektorze (po tych kilku dni zimowych mrozow zaczal mieszac sie olej z plynem.nie jest go duzo w zbiorniku ale jest)
-Wymiana swiec oraz kopulek
-Wymiana chlodniczki oleju
-planowanie glowicy
-oczywiscie olej + filtry oraz rozrzad
-pompe wody
Na co jeszcze zwrocic uwage bezposrednio przy silniku?
Auto ma czasami jakas dziwna "przywieche" .trzymajac dajmy na to na obrotach 2000 nagle obroty spadaja do takiego poziomu jak na luzie,a przy minimalnym docisnieciu pedalu gazu obroty wracaja do normy. Nie wiem co jest tego przyczyna wiec
-wymienie filtr paliwa i przeplywomierz
Widac jakis wyciek przy tej dziwnej uszczelce "rurkowatej" przy korektorze nad turbina. Nie wiem skad sie leje ale mysle zeby wymienic cala turbine .co wy na to? Dodam ze od okolo 2 lat turbina jakos glosniej sobie gwizda.
Chlodnice zostawiam w spokoju bo nigdzie nie leje, nagrzewnice wymienialrm wiec tez zostawiam
-wymienie za to wszystkie plastikowe krucce ,oraz slabo wygladajace weze od obiegu plynu chlodzacego
Z innej bajki - zawieszenie zostawiam, amorow nie robilem odkad mam auto ale maja po 80 %, przeguby sa szczelne nie strzelaja, drqzki kierownicze w normie.. ogolnie cale zawieszenie na razie zostaje.
Ostatnio wymienialem regulator napiecia w alternatorze, klemy i przewody masy i +
Tak ze elektrycznie auto sprawne. Jedynie swiatla stop czasami same sie swieca caly czas.gdzies jest zwarcie i nie wiem gdzie :(
Skrzyni oraz sprzegla tez na razie ruszal nie bede bo nie ma niepokojacych objawow.
Uklad wspomagania rowniez szczelny,dziala
Chcialbym zebyscie mi jeszcze powiedzieli co polecacie wymienic i czemu sie przyjrzec jeszcze.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2017, 16:35 przez davidslr, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 mar 2017, 11:29

davidslr pisze:Auto ma czasami jakas dziwna "przywieche" .trzymajac dajmy na to na obrotach 2000 nagle obroty spadaja do takiego poziomu jak na luzie,a przy minimalnym docisnieciu pedalu gazu obroty wracaja do normy. Nie wiem co jest tego przyczyna wiec
-wymienie filtr paliwa i przeplywomierz
Tą wymianę możesz sobie darować ,bo nic nie da ,a objaw jak dla mnie ewidentny dla nastawnika potencjometrycznego ,który w roczniku 93 na pewno posiadasz
davidslr pisze: Jedynie swiatla stop czasami same sie swieca caly czas.gdzies jest zwarcie i nie wiem gdzie
Nie ma zadnego zwarcia ,tylko prawdopodobnie czujnik stopu trzeba "mechanicznie " poprawić w mocowaniu.Co do wymiany starych ori wezy itp .rzeczy ,to nie zawsze taka nadgorliwość wychodzi na dobre ,bo biorac pod uwagę jakość dzisiejszych nowych "produktów " ,szczególnie ktróćców z tworzywa ,to nie zawsze nowe jest lepsze od starego ...no chyba że faktycznie stare się rozsypują

davidslr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2013, 15:28

Post autor: davidslr » 11 mar 2017, 12:19

Ok dzieki.obadamy nastawnik.
Co do swiatla stop jest zwarcie gdzies chyba w klapie. Czujnik wymienialem,przekladalem,kombinowalem ,dokrecalem ird. Nie pomoglo

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 mar 2017, 12:22

davidslr pisze:Ok dzieki.obadamy nastawnik.
Obadanie raczej nic tu nie zmieni ;-)
davidslr pisze:Co do swiatla stop jest zwarcie gdzies chyba w klapie.
Gdyby bylo zwarcie ,to by ci się palił bezpiecznik ,a nie zapalało swiatło stop ...problem jest ewidentnie w miejscu gdzie czujnik zamyka obwód swiateł stopu

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 11 mar 2017, 12:29

Co do świec to zanim je wymienisz to najpierw wyciągnij je i każdą po kolei podłącz pod aku i zobacz czy grzeją bo świece w tdi nie palą się tak szybko bo działają tylko w temperaturze poniżej +5 stopni

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 11 mar 2017, 12:40

bociek22 pisze:Co do świec to zanim je wymienisz to najpierw wyciągnij je i każdą po kolei podłącz pod aku i zobacz czy grzeją bo świece w tdi nie palą się tak szybko bo działają tylko w temperaturze poniżej +5 stopni
Świetna metoda rotfl
Jeżeli kolegę davidslr, stać na wymiane wszystkich świec to można tak sprawdzać. A to dlatego , że metodą "pod aku" można spalić świecę. Nie bez powodu założony jest przekaźnik.

[ Dodano: 2017-03-11, 12:40 ]
Poza tym czytałem kiedyś wypowiedź kolegi MUNIOR, , który słusznie twierdził, że sprawny 1Z jest w stanie bez problemu odpalić w temperaturze dużo niższej niż +5 stopni (z uszkodzonymi świecami lub po odłączeniu ich) :-) Świece tylko mu pomagają w rozruchu

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 mar 2017, 12:44

Dawid1995 pisze: metodą "pod aku" można spalić świecę. Nie bez powodu założony jest przekaźnik.
Na pewno nie spalisz tak świecy ,przekaznik w żaden sposób nie ogranicza prądu ani napiecia zasilania świec ,a jego jedyną rolą jest "przepuścić " na świece prąd o natęzeniu ok.50Amper w czasie zadanym przez ECU .Co nie zmienia faktu że takie sprawdzanie uważam za nonsens i nie potrzebne ryzyko .Świece wystarczy sprawadzić metodą na "upalający się kabelek" i to jest najlepsza bezinwazyjna metoda .Tym bardziej w tdi ,gdzie ich rola przez większą cześć roku jest żadna ,bo nie grzeją.Dobra ,ale to nie temat o swiecach ,wiec nie zaśmiecajmy tematu

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 11 mar 2017, 12:54

MUNIOR pisze:przekaznik w żaden sposób nie ogranicza prądu
A jak to jest ze świecami o napięciu 11V? Bo takowe też istnieją . I nie mówię tutaj o 1Z

davidslr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2013, 15:28

Post autor: davidslr » 11 mar 2017, 13:35

Obadamy jednak nastawnik. :) dzwonilem do goscia ktory sie tym zajmuje i mi go sprawdzi.naprawa 200 zl,jezeli sprawny nic mnie to nie bedzie kosztowac. Uszczelki przy pompie tez powymieniam.
A co do swiec to wiem ze dzialaja przy niskich temp.sprawdzalem je jakies 2 lata temu. Sa cale czarne,ale dzialaja wszytkie. Tylko kopulki sa jakies luzne ,nie wiem czemu i sie zsuwaja z dwoch swiec. Auto przy -15 st. Palilo na 2 swiece :o

[ Dodano: 2017-03-11, 13:35 ]
Jeszcze mam pytanie co do tego nietrzymania obrotow. Mam zdjeta polke nad nogami kierowcy i gdy tak sie dzieje (tzn gdy obroty spadaja) cos pstyka pod kierownica. Jest tam jakis sterownik za to odpowiedzialny? Albo cos powiazane?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 mar 2017, 14:46

davidslr pisze:Jeszcze mam pytanie co do tego nietrzymania obrotow. Mam zdjeta polke nad nogami kierowcy i gdy tak sie dzieje (tzn gdy obroty spadaja) cos pstyka pod kierownica. Jest tam jakis sterownik za to odpowiedzialny? Albo cos powiazane?
Jedyne co moze ci tam pstrykać,to właśnie przekaznik świec żarowych ,a skoro obciążenie spowodowane działaniem świec żarowych ,ma aż tak zauważalny wpływ na obroty ,to tylko potwierdza że mas coś nie halo z utrzymaniem dawki paliwa na biegu jałowym .A za to odpowiada min. nastawnik

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 mar 2017, 16:33

Jak zdejmiesz głowice i miskę , to można pokusić się też o wymianę pierścieni i panewek.
Ale to zależy tez jak duzo ubywa Ci oleju i wypadałoby pomiar kompresji zrobić , by na darmo nie wymieniać ich.

Uszczelki wszelakie i symeringi to Elring śmiało mozna brać,
Uszczelka pokrywy kompletna z 70 zł
Uszczelka głowicy - 100
Szpilki głowicy 65
uszczelki kolektorów to groszowe sprawy,
Symeringi wału z przodu i z tyłu jesli będziesz tez i skrzynie ściągać.
symering wałka rozrządu ,
Zestaw rozrządu INA 530 0057 09- w zestawie jest:
Rolka napinająca z płetwą , rolka prowadząca , szpilka do rolki napinającej , prowadzącej , śruba dolnego koła rozrządu , potem dokręcić ją trzeba najlepiej z niebieskim klejem do gwintów.
Oring pod odmę i króćce ,
uszczelka podstawy filtra oleju i chłodniczki.
Zalać silnik porządnym olejem , Filtr oleju Mann W730/1
Filtr paliwa Filtron PP838/1 lub pp 838


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

davidslr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2013, 15:28

Post autor: davidslr » 13 mar 2017, 10:35

Dzieki, na pewno powymieniam :)
Mysle ze po takich naprawach auto jakies 5 lat powinno jeszcze dac rade :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl