[B4 1.9 TDI] przygotowania do remontu ,prosze o porady
[B4 1.9 TDI] przygotowania do remontu ,prosze o porady
Witam.
Jestem posiadaczem wdziecznego 1.9 tdi (90 km) z 93 roku i planuje generalny remont poniewaz auta innego jak na razie nie chce, a przez kilka lat intensywnego uzytkowania tego samochodu przeze mnie troche mu sie pogorszylo.
Planuje remont generalny silnika i innych podzespolow i prosze o porady jakie czesci mam kupic ,jaki firm najlepiej i co wymienic przy okazji wiekszego remontu zeby nie zapomniec o jakiejs pierdolce.
Planuje powymieniac uszczelki :
- pod glowica, nad misa olejowa,przy korektorze (po tych kilku dni zimowych mrozow zaczal mieszac sie olej z plynem.nie jest go duzo w zbiorniku ale jest)
-Wymiana swiec oraz kopulek
-Wymiana chlodniczki oleju
-planowanie glowicy
-oczywiscie olej + filtry oraz rozrzad
-pompe wody
Na co jeszcze zwrocic uwage bezposrednio przy silniku?
Auto ma czasami jakas dziwna "przywieche" .trzymajac dajmy na to na obrotach 2000 nagle obroty spadaja do takiego poziomu jak na luzie,a przy minimalnym docisnieciu pedalu gazu obroty wracaja do normy. Nie wiem co jest tego przyczyna wiec
-wymienie filtr paliwa i przeplywomierz
Widac jakis wyciek przy tej dziwnej uszczelce "rurkowatej" przy korektorze nad turbina. Nie wiem skad sie leje ale mysle zeby wymienic cala turbine .co wy na to? Dodam ze od okolo 2 lat turbina jakos glosniej sobie gwizda.
Chlodnice zostawiam w spokoju bo nigdzie nie leje, nagrzewnice wymienialrm wiec tez zostawiam
-wymienie za to wszystkie plastikowe krucce ,oraz slabo wygladajace weze od obiegu plynu chlodzacego
Z innej bajki - zawieszenie zostawiam, amorow nie robilem odkad mam auto ale maja po 80 %, przeguby sa szczelne nie strzelaja, drqzki kierownicze w normie.. ogolnie cale zawieszenie na razie zostaje.
Ostatnio wymienialem regulator napiecia w alternatorze, klemy i przewody masy i +
Tak ze elektrycznie auto sprawne. Jedynie swiatla stop czasami same sie swieca caly czas.gdzies jest zwarcie i nie wiem gdzie
Skrzyni oraz sprzegla tez na razie ruszal nie bede bo nie ma niepokojacych objawow.
Uklad wspomagania rowniez szczelny,dziala
Chcialbym zebyscie mi jeszcze powiedzieli co polecacie wymienic i czemu sie przyjrzec jeszcze.
Jestem posiadaczem wdziecznego 1.9 tdi (90 km) z 93 roku i planuje generalny remont poniewaz auta innego jak na razie nie chce, a przez kilka lat intensywnego uzytkowania tego samochodu przeze mnie troche mu sie pogorszylo.
Planuje remont generalny silnika i innych podzespolow i prosze o porady jakie czesci mam kupic ,jaki firm najlepiej i co wymienic przy okazji wiekszego remontu zeby nie zapomniec o jakiejs pierdolce.
Planuje powymieniac uszczelki :
- pod glowica, nad misa olejowa,przy korektorze (po tych kilku dni zimowych mrozow zaczal mieszac sie olej z plynem.nie jest go duzo w zbiorniku ale jest)
-Wymiana swiec oraz kopulek
-Wymiana chlodniczki oleju
-planowanie glowicy
-oczywiscie olej + filtry oraz rozrzad
-pompe wody
Na co jeszcze zwrocic uwage bezposrednio przy silniku?
Auto ma czasami jakas dziwna "przywieche" .trzymajac dajmy na to na obrotach 2000 nagle obroty spadaja do takiego poziomu jak na luzie,a przy minimalnym docisnieciu pedalu gazu obroty wracaja do normy. Nie wiem co jest tego przyczyna wiec
-wymienie filtr paliwa i przeplywomierz
Widac jakis wyciek przy tej dziwnej uszczelce "rurkowatej" przy korektorze nad turbina. Nie wiem skad sie leje ale mysle zeby wymienic cala turbine .co wy na to? Dodam ze od okolo 2 lat turbina jakos glosniej sobie gwizda.
Chlodnice zostawiam w spokoju bo nigdzie nie leje, nagrzewnice wymienialrm wiec tez zostawiam
-wymienie za to wszystkie plastikowe krucce ,oraz slabo wygladajace weze od obiegu plynu chlodzacego
Z innej bajki - zawieszenie zostawiam, amorow nie robilem odkad mam auto ale maja po 80 %, przeguby sa szczelne nie strzelaja, drqzki kierownicze w normie.. ogolnie cale zawieszenie na razie zostaje.
Ostatnio wymienialem regulator napiecia w alternatorze, klemy i przewody masy i +
Tak ze elektrycznie auto sprawne. Jedynie swiatla stop czasami same sie swieca caly czas.gdzies jest zwarcie i nie wiem gdzie
Skrzyni oraz sprzegla tez na razie ruszal nie bede bo nie ma niepokojacych objawow.
Uklad wspomagania rowniez szczelny,dziala
Chcialbym zebyscie mi jeszcze powiedzieli co polecacie wymienic i czemu sie przyjrzec jeszcze.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2017, 16:35 przez davidslr, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tą wymianę możesz sobie darować ,bo nic nie da ,a objaw jak dla mnie ewidentny dla nastawnika potencjometrycznego ,który w roczniku 93 na pewno posiadaszdavidslr pisze:Auto ma czasami jakas dziwna "przywieche" .trzymajac dajmy na to na obrotach 2000 nagle obroty spadaja do takiego poziomu jak na luzie,a przy minimalnym docisnieciu pedalu gazu obroty wracaja do normy. Nie wiem co jest tego przyczyna wiec
-wymienie filtr paliwa i przeplywomierz
Nie ma zadnego zwarcia ,tylko prawdopodobnie czujnik stopu trzeba "mechanicznie " poprawić w mocowaniu.Co do wymiany starych ori wezy itp .rzeczy ,to nie zawsze taka nadgorliwość wychodzi na dobre ,bo biorac pod uwagę jakość dzisiejszych nowych "produktów " ,szczególnie ktróćców z tworzywa ,to nie zawsze nowe jest lepsze od starego ...no chyba że faktycznie stare się rozsypujądavidslr pisze: Jedynie swiatla stop czasami same sie swieca caly czas.gdzies jest zwarcie i nie wiem gdzie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Obadanie raczej nic tu nie zmienidavidslr pisze:Ok dzieki.obadamy nastawnik.
Gdyby bylo zwarcie ,to by ci się palił bezpiecznik ,a nie zapalało swiatło stop ...problem jest ewidentnie w miejscu gdzie czujnik zamyka obwód swiateł stopudavidslr pisze:Co do swiatla stop jest zwarcie gdzies chyba w klapie.
Świetna metodabociek22 pisze:Co do świec to zanim je wymienisz to najpierw wyciągnij je i każdą po kolei podłącz pod aku i zobacz czy grzeją bo świece w tdi nie palą się tak szybko bo działają tylko w temperaturze poniżej +5 stopni
Jeżeli kolegę davidslr, stać na wymiane wszystkich świec to można tak sprawdzać. A to dlatego , że metodą "pod aku" można spalić świecę. Nie bez powodu założony jest przekaźnik.
[ Dodano: 2017-03-11, 12:40 ]
Poza tym czytałem kiedyś wypowiedź kolegi MUNIOR, , który słusznie twierdził, że sprawny 1Z jest w stanie bez problemu odpalić w temperaturze dużo niższej niż +5 stopni (z uszkodzonymi świecami lub po odłączeniu ich) Świece tylko mu pomagają w rozruchu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na pewno nie spalisz tak świecy ,przekaznik w żaden sposób nie ogranicza prądu ani napiecia zasilania świec ,a jego jedyną rolą jest "przepuścić " na świece prąd o natęzeniu ok.50Amper w czasie zadanym przez ECU .Co nie zmienia faktu że takie sprawdzanie uważam za nonsens i nie potrzebne ryzyko .Świece wystarczy sprawadzić metodą na "upalający się kabelek" i to jest najlepsza bezinwazyjna metoda .Tym bardziej w tdi ,gdzie ich rola przez większą cześć roku jest żadna ,bo nie grzeją.Dobra ,ale to nie temat o swiecach ,wiec nie zaśmiecajmy tematuDawid1995 pisze: metodą "pod aku" można spalić świecę. Nie bez powodu założony jest przekaźnik.
Obadamy jednak nastawnik. dzwonilem do goscia ktory sie tym zajmuje i mi go sprawdzi.naprawa 200 zl,jezeli sprawny nic mnie to nie bedzie kosztowac. Uszczelki przy pompie tez powymieniam.
A co do swiec to wiem ze dzialaja przy niskich temp.sprawdzalem je jakies 2 lata temu. Sa cale czarne,ale dzialaja wszytkie. Tylko kopulki sa jakies luzne ,nie wiem czemu i sie zsuwaja z dwoch swiec. Auto przy -15 st. Palilo na 2 swiece :o
[ Dodano: 2017-03-11, 13:35 ]
Jeszcze mam pytanie co do tego nietrzymania obrotow. Mam zdjeta polke nad nogami kierowcy i gdy tak sie dzieje (tzn gdy obroty spadaja) cos pstyka pod kierownica. Jest tam jakis sterownik za to odpowiedzialny? Albo cos powiazane?
A co do swiec to wiem ze dzialaja przy niskich temp.sprawdzalem je jakies 2 lata temu. Sa cale czarne,ale dzialaja wszytkie. Tylko kopulki sa jakies luzne ,nie wiem czemu i sie zsuwaja z dwoch swiec. Auto przy -15 st. Palilo na 2 swiece :o
[ Dodano: 2017-03-11, 13:35 ]
Jeszcze mam pytanie co do tego nietrzymania obrotow. Mam zdjeta polke nad nogami kierowcy i gdy tak sie dzieje (tzn gdy obroty spadaja) cos pstyka pod kierownica. Jest tam jakis sterownik za to odpowiedzialny? Albo cos powiazane?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyne co moze ci tam pstrykać,to właśnie przekaznik świec żarowych ,a skoro obciążenie spowodowane działaniem świec żarowych ,ma aż tak zauważalny wpływ na obroty ,to tylko potwierdza że mas coś nie halo z utrzymaniem dawki paliwa na biegu jałowym .A za to odpowiada min. nastawnikdavidslr pisze:Jeszcze mam pytanie co do tego nietrzymania obrotow. Mam zdjeta polke nad nogami kierowcy i gdy tak sie dzieje (tzn gdy obroty spadaja) cos pstyka pod kierownica. Jest tam jakis sterownik za to odpowiedzialny? Albo cos powiazane?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jak zdejmiesz głowice i miskę , to można pokusić się też o wymianę pierścieni i panewek.
Ale to zależy tez jak duzo ubywa Ci oleju i wypadałoby pomiar kompresji zrobić , by na darmo nie wymieniać ich.
Uszczelki wszelakie i symeringi to Elring śmiało mozna brać,
Uszczelka pokrywy kompletna z 70 zł
Uszczelka głowicy - 100
Szpilki głowicy 65
uszczelki kolektorów to groszowe sprawy,
Symeringi wału z przodu i z tyłu jesli będziesz tez i skrzynie ściągać.
symering wałka rozrządu ,
Zestaw rozrządu INA 530 0057 09- w zestawie jest:
Rolka napinająca z płetwą , rolka prowadząca , szpilka do rolki napinającej , prowadzącej , śruba dolnego koła rozrządu , potem dokręcić ją trzeba najlepiej z niebieskim klejem do gwintów.
Oring pod odmę i króćce ,
uszczelka podstawy filtra oleju i chłodniczki.
Zalać silnik porządnym olejem , Filtr oleju Mann W730/1
Filtr paliwa Filtron PP838/1 lub pp 838
Ale to zależy tez jak duzo ubywa Ci oleju i wypadałoby pomiar kompresji zrobić , by na darmo nie wymieniać ich.
Uszczelki wszelakie i symeringi to Elring śmiało mozna brać,
Uszczelka pokrywy kompletna z 70 zł
Uszczelka głowicy - 100
Szpilki głowicy 65
uszczelki kolektorów to groszowe sprawy,
Symeringi wału z przodu i z tyłu jesli będziesz tez i skrzynie ściągać.
symering wałka rozrządu ,
Zestaw rozrządu INA 530 0057 09- w zestawie jest:
Rolka napinająca z płetwą , rolka prowadząca , szpilka do rolki napinającej , prowadzącej , śruba dolnego koła rozrządu , potem dokręcić ją trzeba najlepiej z niebieskim klejem do gwintów.
Oring pod odmę i króćce ,
uszczelka podstawy filtra oleju i chłodniczki.
Zalać silnik porządnym olejem , Filtr oleju Mann W730/1
Filtr paliwa Filtron PP838/1 lub pp 838