Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Pare problemów z pracą silnika (samochód kupiony

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 mar 2017, 10:30

rafalo90 pisze:W gruszke dmuchne ale dziwi mnie że na niej założony jest zaworek podobny do tego http://sklep.euroforin.eu...-700-p-777.html
To jego tam nie powinno być jeśli to zaworek zwrotny.

Ta okrągła wtyczka jest od czujnika małej ilości płynu który dopiero występował w silnikach 2.0 a w mniejszych wsadzali bez tego czujnika i dlatego wisi tam wolna wtyczka.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 14 mar 2017, 11:16

No wlaśnie nie powinno a jednak jest. To gdzie podlączyć te gruszke? Do jednego z króćców ktore wychodzą z tych jakby "warstw" pod wtryskiem?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 mar 2017, 17:37

Tak to powinno wyglądac: http://obrazki.elektroda.net/15_1268079664.jpg
Jak nie masz tego zaworka przy wtrysku to od biedy możesz podłączyć tam bezpośrednio.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 14 mar 2017, 19:52

Raczej nie mam tego zaworku. ok , to w weekend spróbuje coś z tym zdziałać. Zmienie podstwke wtrysku i sprobuje odpalić na pb. W moim aucie z pokrywy zaworów leci wąż gumowy do budowy filtra powietrza, do czego on służy? W tym krućcu było sporo szlamu.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 mar 2017, 20:11

rafalo90 pisze:W moim aucie z pokrywy zaworów leci wąż gumowy do budowy filtra powietrza, do czego on służy? W tym krućcu było sporo szlamu.
Odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. A szlam to norma w tym wężu, dobrze czyścić na zimę aby gazu nie zniszczyły uszczelnień silnika.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 15 mar 2017, 00:40

Oki, dzieki wielkie za pomoc :)) postaram se co noeco ogarnąc w ten weekend i dam znać co z tego wyszło :D nadzieje mam najlepsze bo już odpala :D co do spalonego modułu zapłonowego to możliwe że za pierwszym razem nie zmasowałem obudowy cewki. Pamietam że iskra była duuuża, wieksza niż kest teraz przy uziemionej :D

[ Dodano: 2017-03-15, 00:40 ]
I jeszcze pytanko, co to może być ukryte w zderzaku od strony kierowcy? Nie pamietam już jak wyglądało ale raczej nie były to mocowania :D

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 mar 2017, 07:56

I jeszcze pytanko, co to może być ukryte w zderzaku od strony kierowcy?
Chyba tylko klakson tam może być bo zbiorniczek płynu spryskiwacza tam powędrował dopiero w B4.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 18 mar 2017, 20:36

Dziekuje :D też mam nadzieje że to rozwiąże. A o klakson pytałem nie wiedząc nawet o co pytam, po prostu zobaczylem coś w zderzaku i nie woedziałem co to może być :D

[ Dodano: 2017-03-18, 20:27 ]
No i troche pogrzebałem ale niestety nie ruszyłem za bardzo, wymieniłem tylko czujnik temperatury chłodnicy. Przepone tegulatora zmieniłem lecz jak przepona trzyma tak sam wtrysk już nie i fontanna leci z wtryskiwacza z góry, zalewa jego wtyczke, co by sygerowało oring ale ten wygląda bardzo dobrze i jest elastyczny, niestety coś tam puszcza, ja mam wrażenie że jak na takie ciśnienie to kedna śrubka to za mało( bo na 1 jest przykrecany :/). Oringi sprobuje kupić no ale nie jestem przekonany żto ich wina. Możliwe jest za duże ciśnienie podawane z pompki? No i jak z tym powrotem paliwa? Teoretycznie to spreżarka od lodowki daje rade wtłaczać tam powietrze. Aktualnie samochodzik odpala i da sie jechać ale nie można puścić gazu bo spada do 500 i gaśnie. Probowałem regulować krecac aparatem ale jest to samo, nie trzyma wolnych obrotow. Zdarza sie że zanim zgaśnie to sam wkreca sie na 2000-2500-3000 obr i tak trzyma.

[ Dodano: 2017-03-18, 20:36 ]
Zapomnialem dodać, czy przyczyną tej niechęci do pracy na wolnych obrotach może być urwany czujnik temperatury wody? (Ten przy króćcu przy silniku, ten bardziej od strony zbiorniczka wyrownawczego.)

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 mar 2017, 09:52

Może rzeczywiście masz tam za mocną pompkę paliwa.

Co do czujnika to masz metalowy czy plastikowy króciec? Obojętnie jaki masz to kostka od czujnika temperatury dla ECU wygląda tak: http://www.naap.pl/image/cache/DSC_1431 ... 00x500.jpg z tym że może być niebieska.
Ale z odłączonym czujnikiem może mieć najprędzej wyższe obroty i palić dużo benzyny.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 mar 2017, 11:07

Pompka raczej nie jak już to regulator ciśnienia. Często spotykam że ABT ma pompki dobijające do 6bar w zasadzie te oryginalne jeszcze.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 19 mar 2017, 11:14

Regulator ciśnienia ten przy podstawce wtrysku obstawiam że jest dobry, chodziło koledze Jarewa o ten czy może jest jakiś drugi regulator w drodze powrotnej do baku?

Kolego Maćku, niestety nie wiem jakia to kostka, wiem że jest biały (ten obok jest niebieski) i jest plastikowy, wiec może być i do ECU.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 mar 2017, 11:19

Ten w podstawce bo on odpowiada za ciśnienie na wtrysku. Dobry na oko czy mierzyłeś? ba tam ważna jest sprężynka.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 19 mar 2017, 11:38

Nie wiem o co chodzi może ktoś mi podpowie, wszedzie gdzie widze schematy układu paliwowego dla monowtrysku widze że powrót paliwa do baku idzie prosto do baku, bez żadnych przeszkod, a ciśnienie odpowiednie powinno być tylko w dolocie i regulatorze ciśnienia. U mnie natomiast jest problem z tym powrotem paliwa, bardzo ciężko się wtłacza tam powietrze, co mi sugeruje że regulator ciśnienia się otwiera, ale odpływ go blokuje i rośnie ciśnienie bo pompka pompuje. Gdyby odpływ był bez oporów to załóżmy ciśnienie wzrasta do 2 barów, regulator się otwiera, ciśnienie spada, regulator się zamyka. Szukać przyczyny w tym powrocie czy to jest normalne że jest taki opor w tym wezu powrotnym? Zaglądałem do bagażnika i na gorze baku leci wężyk przez filterek do baku, jednak w trakcie dmuchania powietrza pompką nie widziałem żeby choć troche paliwa sie cofało. Nie wiem może ktoś mi pomoże z tym a może podrzuci jakiś schematbo ja nic nie moge znaleźć, tylko widze powrpty paliwa prosto bezpośrednio bez oporów do baku. Pozdrawiam :)

[ Dodano: 2017-03-19, 11:38 ]
Sprężynki nie mierzyłem bo nie wiem jaki by miała mieć współczynnik k. Patrzyłem palcem i sie gnie, mam jeszcze drugą spreżynke, sprawdze ale wątpie czy to to bo niepokoi mnie ten powrót paliwa

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 mar 2017, 11:48

Szukaj w powrocie ma być drożny, może gdzieś paproch albo rurka zgnieciona. Skoro tak mówisz że opór na powrocie to nic dziwnego że cisnienie wysokie.

Po drugie coś dziwnie mówisz to na górze baku i ten filterek to instalacja oparów zbiornika a ten filterek to zawór grawitacyjny, nie mają nic wspólnego z powrotem.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2017, 11:54 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 mar 2017, 11:54

Jak piszesz powrót powinien być bez oporów. Ale nie powiem ci czy opór jest u ciebie w normie czy nie. To długi kawał rurki do tego z cieczą i już ciężko przepchnąć.

Jakby miał trójnik do wpięcia manometru w wąż doprowadzającym paliwo to mógbyś porównać ciśnienie z podłaczonym powrotem jak i powrotem wsadzonym do butelki pod maską.

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl