Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piotrek8090100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 sty 2017, 13:21
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piotrek8090100 » 19 lut 2017, 13:24

Napinacz się wywala całkiem. Napinasz samą rolką jak w modelach B3 do 91r i kontrujesz nakrętką. Najprostsze rozwiązania okazują się najlepsze. Ja przerobiłem to w lipcu 2016r i zrobiłem już 20tyś km. A wcześniej od marca do lipca raz przeskoczył mi rozrząd bo oberwało zęby od środka paska ponieważ gdy napinacz za bardzo napnie pasek wraz ze wzrostem obrotów to nie dość że ścina pasek po zewnętrznej to pęka od strony środkowej. A drugi komplet po około 500km znów ścinało. Posłuchaj jak nie które B4 jęczą a nie pracują silniki właśnie to jeden z objawów napinacza który wykańcza rolkę a później pasek. Na zimnym będzie w miarę cicho na 3tyś obr a na ciepłym 90st będzie słychać jęk rolki.
To samo mają ludzie z passatów B4 z silnikami 2.0 ABK.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lut 2017, 17:35

Po pierwsze ten napinacz wcale nie napina lecz tylko poluźnia pasek ze wzrostem temperatury.

Awatar użytkownika
BIG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 26 cze 2011, 17:00

Post autor: BIG » 15 mar 2017, 17:07

Według VAG wymianę paska w silnikach 2.0 zaleca sie co 120 tys km.
Wrzucam link
https://www.gatestechzone.com/~/media/f ... ls_pl.ashx

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2017, 18:35

BIG, a przeczytałeś dokładnie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 mar 2017, 22:05

Serwisy na oryginalnych częściach zawsze dają długi czas/przebieg.

Ale te zdania
" Zwracamy szczególną uwagę na fakt, że podane okresy przebiegu do
wymiany paska rozrządu są zalecane przez producenta samochodu (OE)
jako maksymalne. Wcześniejsza wymiana może być wymagana, gdy
samochód jest eksploatowany w trudnych warunkach, takich jak: jazda
sportowa, ekstremalna temperatura*, oddziaływanie piasku i żwiru, częsta
praca na biegu jałowym (taksówki, samochody dostawcze, itd.), częste
postoje, jazda na małych dystansach, itd. Z tego względu VAG zaleca
weryfikację komponentów przy każdym większym przeglądzie. "

To takie uważanie ludzi za idiot....

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 15 mar 2017, 22:53

Według mnie, i tak jak postępuje mój mechanior to 60tyś i rozrząd do wyrzucenia, wtedy można spać spokojnie bez obaw że coś się stanie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 mar 2017, 05:51

A myślisz skąd sie wzięło 60tys?? bo tyle producent daje teoretyczna gwarancję.

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

[B4 2.0 ABT] Porada fachowca co do rozrzadu i pompy wody

Post autor: adrianos » 29 mar 2017, 20:53

Witajcie. Zauwazylem ze z pompy wody ucieka mi plyn. Bylem u mechanika i mowi ze trzeba sciagac rozrzad aby sie dostac do pompy(czytalem na forum ze nie trzeba). A moje pytanie brzmi czy musze wymieniac pasek rozrzadu, napinacz jak zrobilem na nich 20 tys czy sobie to darowac? Zaznacze ze zrobilem z 2 tys z za bardzo napietym paskiem. Delikatne swiszczenie. Mechanik bierze 200 zł wiec zastanawiam sie czy inwestowac juz w rozrzad. I czy wogole jest bezpieczne jezdzenie teraz na takiej pompie w sumie w pon mam mechanika a do zrobienia 150 KM.
Pozdrawiam was drodzy forumowicze!! :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 mar 2017, 21:30

ABT nie jest kolizyjny wiec jak się urwie pasek to najwyżej nie pojedziesz dalej koszta naprawy to tylko nowy komplet paska i obudowy "jakby pękła" i holowania auta z drugiej strony nowy rozrząd to niewielkie pieniądze za części. A z trzeciej strony rozrządu nie trzeba ruszać jeżeli wymienisz pompę z obudową pompa droższa o 50zł. ale za to 2 x wiecej roboty trzeba poluzować alternator pompę wspomagania by ściągnąć cały wspornik łapę wspomagania i pewnie dojdzie nowy króciak na termostat jak i uszczelka termostatu no i możliwe przecieki po ruszeniu węzy czy stare będą się nadawać do ponownego szczelnego nałożenia a sa 3 węże. Najmniej inwazyjne w układ chłodzenia to wymiana tylko samej pompy a ruszeniu rozrządu.

Wiec decyzja należy i tak do ciebie czy wymieniasz rozrząd i masz spokój na 60tys/km czy może jednak szukasz oszczędności.

Co do pompy to tego nikt nie wie ile jeszcze posłuży ale wielkiej szkody nie narobi pilnuj tylko temperatury silnika gdyby płyn uciekł cały, jak nie przegrzejesz silnika nic się nie stanie.

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 29 mar 2017, 21:43

hm chyba od razu wszystko wymienie jak bedzie mechanik sciagal rozrzad(nowy pasek i napinacz kupie) roznica gdy wymienie dodatkowo rozrzad 200 zl na czesci tak ogolnikowo wyjdzie. Tylko u mnie jest jeszcze pompa wspomagania i pewnie sie troche nameczy. Bym sprobowal sam ale wiem ze zawsze jakis problem wyjdzie sruba itd. A robota od 200 -300 zł

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 02 kwie 2017, 23:45

Witam.
Witajcie. Zauwazylem ze z pompy wody ucieka mi plyn. Bylem u mechanika i mowi ze trzeba sciagac rozrzad aby sie dostac do pompy(czytalem na forum ze nie trzeba). A moje pytanie brzmi czy musze wymieniac pasek rozrzadu, napinacz jak zrobilem na nich 20 tys czy sobie to darowac? Zaznacze ze zrobilem z 2 tys z za bardzo napietym paskiem. Delikatne swiszczenie. Mechanik bierze 200 zł wiec zastanawiam sie czy inwestowac juz w rozrzad. I czy wogole jest bezpieczne jezdzenie teraz na takiej pompie w sumie w pon mam mechanika a do zrobienia 150 KM.
Pozdrawiam was drodzy forumowicze!!
Jakoś nie kojarzę, żeby pompa wody w ABT była napędzana paskiem rozrządu. Więc wymianę ogranicz tylko do pompy, a jak chcesz, to wypudruj mechanikowi kasę za wymianę rozrządu. Gość zarobi i stuknie Cię na kasę.

mmaarrcciinn87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
Lokalizacja: Włodawa

[2.0 ABK] Źle ustawiony wałek pośredni rozrządu?

Post autor: mmaarrcciinn87 » 18 kwie 2017, 13:29

Witam, Chciałbym się was poradzić na temat mojego abk, ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą , oczywiście przed rozebraniem ustawiono silnik na punkt 0 i tak składano, po złożeniu do kupy okazało się że aparat zapłonowy trzeba było przestawić maksymalnie w prawo aby środek palca był na tym nacięciu i to ze 2 mm jeszcze brakuje do nacięcia ale już nie da się przestawić aparatu, niewiem pomóżcie mi czy coś źle jest ustawione z rozrządem? Zanim walnęła uszczelka pod głowicą silnik chodził jak należy i aparat zapłonowy był w całkiem innej pozycji niż teraz po złożeniu? co może być nie tak? coś z rozrządem nie tak że taka różnica w położeniu aparatu zapłonowego? silnik niby chodzi ale coś jest nie tak , nie ma mocy takiej jak powinien, po rozgrzaniu silnik wyraźnie ciężko kręci , zimny kręci normalnie. Pomóżcie
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2017, 19:59 przez mmaarrcciinn87, łącznie zmieniany 2 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 kwie 2017, 16:35

mmaarrcciinn87 pisze:niż teraz po złożeniu? co może być nie tak?
A wałek pośredni ustawiony w takiej same pozycji jak przed remontem? Możliwe że ktoś wcześniej źle ustawił wałek i żeby nie ruszać paska wyjął, przestawił wałek aparatu aby było dobrze.

mmaarrcciinn87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: mmaarrcciinn87 » 18 kwie 2017, 16:54

Kurde nie pamiętam jak jest z tym wałkiem pośrednim bo 1,5 miesiąca temu robiony remont, więc pytanie wałek pośredni odpowiada za aparat zapłonowy? Jeśli tak będę musiał sprawdzić cały rozrzad, może coś źle ze szwagrem ustawiliśmy :|

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 kwie 2017, 18:40

mmaarrcciinn87 pisze:więc pytanie wałek pośredni odpowiada za aparat zapłonowy?
Tak bo z niego jest napędzany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl