[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 sty 2017, 13:21
- Lokalizacja: Śląsk
Napinacz się wywala całkiem. Napinasz samą rolką jak w modelach B3 do 91r i kontrujesz nakrętką. Najprostsze rozwiązania okazują się najlepsze. Ja przerobiłem to w lipcu 2016r i zrobiłem już 20tyś km. A wcześniej od marca do lipca raz przeskoczył mi rozrząd bo oberwało zęby od środka paska ponieważ gdy napinacz za bardzo napnie pasek wraz ze wzrostem obrotów to nie dość że ścina pasek po zewnętrznej to pęka od strony środkowej. A drugi komplet po około 500km znów ścinało. Posłuchaj jak nie które B4 jęczą a nie pracują silniki właśnie to jeden z objawów napinacza który wykańcza rolkę a później pasek. Na zimnym będzie w miarę cicho na 3tyś obr a na ciepłym 90st będzie słychać jęk rolki.
To samo mają ludzie z passatów B4 z silnikami 2.0 ABK.
To samo mają ludzie z passatów B4 z silnikami 2.0 ABK.
Według VAG wymianę paska w silnikach 2.0 zaleca sie co 120 tys km.
Wrzucam link
https://www.gatestechzone.com/~/media/f ... ls_pl.ashx
Wrzucam link
https://www.gatestechzone.com/~/media/f ... ls_pl.ashx
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Serwisy na oryginalnych częściach zawsze dają długi czas/przebieg.
Ale te zdania
" Zwracamy szczególną uwagę na fakt, że podane okresy przebiegu do
wymiany paska rozrządu są zalecane przez producenta samochodu (OE)
jako maksymalne. Wcześniejsza wymiana może być wymagana, gdy
samochód jest eksploatowany w trudnych warunkach, takich jak: jazda
sportowa, ekstremalna temperatura*, oddziaływanie piasku i żwiru, częsta
praca na biegu jałowym (taksówki, samochody dostawcze, itd.), częste
postoje, jazda na małych dystansach, itd. Z tego względu VAG zaleca
weryfikację komponentów przy każdym większym przeglądzie. "
To takie uważanie ludzi za idiot....
Ale te zdania
" Zwracamy szczególną uwagę na fakt, że podane okresy przebiegu do
wymiany paska rozrządu są zalecane przez producenta samochodu (OE)
jako maksymalne. Wcześniejsza wymiana może być wymagana, gdy
samochód jest eksploatowany w trudnych warunkach, takich jak: jazda
sportowa, ekstremalna temperatura*, oddziaływanie piasku i żwiru, częsta
praca na biegu jałowym (taksówki, samochody dostawcze, itd.), częste
postoje, jazda na małych dystansach, itd. Z tego względu VAG zaleca
weryfikację komponentów przy każdym większym przeglądzie. "
To takie uważanie ludzi za idiot....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
[B4 2.0 ABT] Porada fachowca co do rozrzadu i pompy wody
Witajcie. Zauwazylem ze z pompy wody ucieka mi plyn. Bylem u mechanika i mowi ze trzeba sciagac rozrzad aby sie dostac do pompy(czytalem na forum ze nie trzeba). A moje pytanie brzmi czy musze wymieniac pasek rozrzadu, napinacz jak zrobilem na nich 20 tys czy sobie to darowac? Zaznacze ze zrobilem z 2 tys z za bardzo napietym paskiem. Delikatne swiszczenie. Mechanik bierze 200 zł wiec zastanawiam sie czy inwestowac juz w rozrzad. I czy wogole jest bezpieczne jezdzenie teraz na takiej pompie w sumie w pon mam mechanika a do zrobienia 150 KM.
Pozdrawiam was drodzy forumowicze!!
Pozdrawiam was drodzy forumowicze!!
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
ABT nie jest kolizyjny wiec jak się urwie pasek to najwyżej nie pojedziesz dalej koszta naprawy to tylko nowy komplet paska i obudowy "jakby pękła" i holowania auta z drugiej strony nowy rozrząd to niewielkie pieniądze za części. A z trzeciej strony rozrządu nie trzeba ruszać jeżeli wymienisz pompę z obudową pompa droższa o 50zł. ale za to 2 x wiecej roboty trzeba poluzować alternator pompę wspomagania by ściągnąć cały wspornik łapę wspomagania i pewnie dojdzie nowy króciak na termostat jak i uszczelka termostatu no i możliwe przecieki po ruszeniu węzy czy stare będą się nadawać do ponownego szczelnego nałożenia a sa 3 węże. Najmniej inwazyjne w układ chłodzenia to wymiana tylko samej pompy a ruszeniu rozrządu.
Wiec decyzja należy i tak do ciebie czy wymieniasz rozrząd i masz spokój na 60tys/km czy może jednak szukasz oszczędności.
Co do pompy to tego nikt nie wie ile jeszcze posłuży ale wielkiej szkody nie narobi pilnuj tylko temperatury silnika gdyby płyn uciekł cały, jak nie przegrzejesz silnika nic się nie stanie.
Wiec decyzja należy i tak do ciebie czy wymieniasz rozrząd i masz spokój na 60tys/km czy może jednak szukasz oszczędności.
Co do pompy to tego nikt nie wie ile jeszcze posłuży ale wielkiej szkody nie narobi pilnuj tylko temperatury silnika gdyby płyn uciekł cały, jak nie przegrzejesz silnika nic się nie stanie.
hm chyba od razu wszystko wymienie jak bedzie mechanik sciagal rozrzad(nowy pasek i napinacz kupie) roznica gdy wymienie dodatkowo rozrzad 200 zl na czesci tak ogolnikowo wyjdzie. Tylko u mnie jest jeszcze pompa wspomagania i pewnie sie troche nameczy. Bym sprobowal sam ale wiem ze zawsze jakis problem wyjdzie sruba itd. A robota od 200 -300 zł
Witam.
Jakoś nie kojarzę, żeby pompa wody w ABT była napędzana paskiem rozrządu. Więc wymianę ogranicz tylko do pompy, a jak chcesz, to wypudruj mechanikowi kasę za wymianę rozrządu. Gość zarobi i stuknie Cię na kasę.Witajcie. Zauwazylem ze z pompy wody ucieka mi plyn. Bylem u mechanika i mowi ze trzeba sciagac rozrzad aby sie dostac do pompy(czytalem na forum ze nie trzeba). A moje pytanie brzmi czy musze wymieniac pasek rozrzadu, napinacz jak zrobilem na nich 20 tys czy sobie to darowac? Zaznacze ze zrobilem z 2 tys z za bardzo napietym paskiem. Delikatne swiszczenie. Mechanik bierze 200 zł wiec zastanawiam sie czy inwestowac juz w rozrzad. I czy wogole jest bezpieczne jezdzenie teraz na takiej pompie w sumie w pon mam mechanika a do zrobienia 150 KM.
Pozdrawiam was drodzy forumowicze!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
- Lokalizacja: Włodawa
[2.0 ABK] Źle ustawiony wałek pośredni rozrządu?
Witam, Chciałbym się was poradzić na temat mojego abk, ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą , oczywiście przed rozebraniem ustawiono silnik na punkt 0 i tak składano, po złożeniu do kupy okazało się że aparat zapłonowy trzeba było przestawić maksymalnie w prawo aby środek palca był na tym nacięciu i to ze 2 mm jeszcze brakuje do nacięcia ale już nie da się przestawić aparatu, niewiem pomóżcie mi czy coś źle jest ustawione z rozrządem? Zanim walnęła uszczelka pod głowicą silnik chodził jak należy i aparat zapłonowy był w całkiem innej pozycji niż teraz po złożeniu? co może być nie tak? coś z rozrządem nie tak że taka różnica w położeniu aparatu zapłonowego? silnik niby chodzi ale coś jest nie tak , nie ma mocy takiej jak powinien, po rozgrzaniu silnik wyraźnie ciężko kręci , zimny kręci normalnie. Pomóżcie
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2017, 19:59 przez mmaarrcciinn87, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
- Lokalizacja: Włodawa