[B4 1.9 1Z] nie równa praca silnika
[B4 1.9 1Z] nie równa praca silnika
silnik odpala na dotyk ale pracuje nie równo szarpie ,paliwo dochodzi nie widać pęcherzy powietrza w przewodach paliwowych.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To akurat pasowało by wiedzieć ,bo są dwa typy nastawników ,rózniacych się zasadniczo konstrukcją i zasadą działaniaryniucha pisze:nie wiem jaki nastawnik
Jeżeli stalo sie to nagle i masz nastawnik indukcyjny ,to najprawdopodobniej coś dostało się do wnętrza nastawnika i zakłuca jego pracę ...np.kawałki magnesu który czasem pęka i dostaje się do srodka.Sprawdziłbym jeszcze wtyczki przy fitrze ,czyli od nastawnika ,czujnika polozenia wałuryniucha pisze:stało się to nagle podczas jazdy też szarpie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na razie to określ się jaki masz typ nastawnika ,bo magnes ktory mógł się ukruszyć ,posiada tylko jeden z tych dwóch typów.I rozpada sie raczej rzadko .W zdecydowanej większaości przypadkow , opisane przez ciebie objawy ,to wina opiłków w nastawniku indukcyjnym ,albo wytartych ścieżek w nastawniku potencjometrycznym.Ten pierwszy ,czyli indukcyjny można zawsze przywrocić do normalności bo jest w pełni rozbieralny i wystarczy go wyczyscić .Ten drugi ,potencjometryczny z górnym powrotem paliwa ,to niestety trudniejszy przypadekryniucha pisze:dzisiaj rano audik odpalił i przestał szarpać przejechałem 30 kilometrów zgasiłem go i spoko. a gdy odpaliłem go ponownie znowu zaczął szarpać .jeżeli ukruszył się magnez w nastawniku to czy do się go jakoś samodzielnie wyciągnoć czy do pompiarza droga
Ostatnio zmieniony 22 mar 2017, 19:21 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to kiepsko czyszczenie mu raczej na pewno nie pomoże,wycierają sie sciezki i takim fiksowaniem obrotów ,jak opisane przez ciebie , objawia sie początek jego końcaryniucha pisze:taki nastawnik jak na dolnym zdj.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2017, 19:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sposobów jest kilka ,zakup nowego ,zakup sprawnego uzywanego , regeneracja ,przeróbka na indukcyjny ...zależy jakie kto ma podejscie do auta i ile pieniedzy ma ochotę na to wydać .Nowy nastawnik to koszt raczej kosmiczny bo ok.1500zł,gdzie za mniejszą połowę tej kwoty można sobie przerobić na indukcyjny i mieć spokój z nastawnikiem na zawsze.Uzywki i regeneracja to opcja zwykle na krótką metę i raczej dla tych którzy zamierzają wkrótce pozbyc się auta,bo przy tych opcjach problem często wraca wczesniej czy pużniej
Ostatnio zmieniony 22 mar 2017, 19:36 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
podepnę się pod temat, bo mam podobny przypadek. Autko na luzie faluje, (nie zawsze, ale jednak), już od jakiegoś czasu, mam pompę boscha (autko 1993r), planuję dać pompę do czyszczenia. Teraz mam pytanko do speców, czy warto, jeżeli tak to na jak długo starczy takie czyszczenie, czy nie warto się w to bawić?