Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B3 1.6 JK] Problem z gaśnięciem silnika

ODPOWIEDZ
Kubol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2017, 20:27
Lokalizacja: Olsztyn

[B3 1.6 JK] Problem z gaśnięciem silnika

Post autor: Kubol » 28 mar 2017, 20:55

Jako, że jest to mój pierwszy post to chciałem wszystkich przywitać.

Zacznę od początku, jestem posiadaczem Audi 80 B3 1.6D 1988r.

W ubiegłą środę byłem u mechanika na wymianie termostatu, oleju, filtrów: powietrza, oleju i paliwa. Przed wymianą było wszystko w porządku jednak po przejechaniu 150 km od wymiany napotkałem na dziwne objawy, mianowicie podczas jazdy na biegu jałowym lub hamując silnikiem, silnik gaśnie sam z siebie, przed zgaśnięciem silnika, czuć jakby paliwo nie dopływało. Byłem u mechanika i ten stwierdził, że wszystko jest w porządku i nie widzi nic co mogłoby powodować taki objaw. Dzieje się to nieregularnie, czasami bywa tak że mogę jeździć cały dzień i nic się nie dzieje, a czasami przejadę dwa km i gaśnie. Ma ktoś może jakiś pomysł co może być przyczyną?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6144
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 mar 2017, 21:09

Skoro objawy wskazują na paliwo ,to nic prostszego sprawdzić ...jak zgasnie to maska w gorę ...ori przewody powinny być przezroczyste ,wiec widać czy jest w nich powietrze ,czy nie

Kubol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2017, 20:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Kubol » 28 mar 2017, 21:19

Niestety przewody dochodzące do filtra paliwa są czarne i nic nie widac :(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6144
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 mar 2017, 22:00

Kubol pisze:Niestety przewody dochodzące do filtra paliwa są czarne i nic nie widac
Interesują cię przewody od filtra do pompy i te powinny byc przezroczyste ...jak nie są ,to takie załóż

Kubol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2017, 20:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Kubol » 28 mar 2017, 22:29

Rano sprawdzę jak to rzeczywiście wygląda, w razie gdyby były tam pęcherzyki powietrza, to jestem sam w stanie odpowietrzyc? Jesli tak to proszę o pomoc jak

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 29 mar 2017, 07:02

Nie trzeba nic odpowietrzać tylko uszczelnić układ żeby nie dostawało sie tam powietrze

Kubol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2017, 20:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Kubol » 29 mar 2017, 09:21

No i tak, wszystkie węże siedzą ciasno, miałem problem z odpaleniem dzisiaj rano, jak już się udało to pojechałem do tego mechanika (mam do niego blisko bo z 500m) jedną opaskę wymieniliśmy, ale sam wąż dochodzący do filtra siedział bardzo ciasno, mimo luźnej opaski. Wyjechałem od niego, przejechałem 2 km i teraz dziwna rzecz - ja dodaję gazu a on na gaz nie reagował i hamował silnikiem, jak robiłem redukcję biegów, jednak na gaz w ogóle nie reagował aż do momentu jak zgasł. Zgasł i po odpaleniu znowu bardzo niskie obroty pochodził ok. 5 sekund i gasł. Nie mam pojęcia o co może chodzić, dam radę sam namierzyć jakoś tę usterkę czy jechać do innego mechanika, bo ten rozkłada ręce?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 29 mar 2017, 20:33

Może filtr przypchany. No i drożność przewodów sprawdź. Widziałem przypadek że zdechła mucha w przewodzie przed filtrem była. A osobiście miałem przypadek że filtr mi zapychało po naprawie u lakiernika. Pewnie szlifował z odkręconym korkiem i później różne syfy płynęły z paliwem.

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 29 mar 2017, 21:28

Filtr nowy więc raczej dobry ale może masz filtr z tzw. Podgrzewaczem czyli takie coś na filtrze do którego jest połączony przewód od powrotu paliwa i tam się w nim psuje oring i wtedy auto się zapowietrza

Kubol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2017, 20:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Kubol » 30 mar 2017, 10:04

Dzisiaj już przeszedł sam siebie, zgasł i nie chciał odpalić, filtr mam bez podgrzewacza
Obrazek

Podaję też link do filmiku:
https://youtu.be/---ggBLmGXc

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 30 mar 2017, 12:07

wypnij przewody od filtra i włóż do bańki z pailwem i wtedy zobacz czy odpali jeśli tak to na 100 % coś nie tak z paliwem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce