[B3 1.8 PM] Pare problemów z pracą silnika (samochód kupiony
Dzisiaj probowałem go odpalić. Niestety nadal go zalewa, tym razem od spodu. Po zalaniu i odlaczeniu pompki na chwile zapala wiec chciałby już chodzić na benzynce. Z wtryskiwacza wychodzi mgiełka bemzyny tak na szerokość około średnicy przepustnicy. Tak szeroki ma być czy to nwm oring puszcza? Bez krecenia nie zalewa go, nic nie puszcza żaden oring to mi się zdaje że i przy kreceniu oringiem nie powinno nic lecieć. Jak to ugryźć? :C
[ Dodano: 2017-03-31, 13:29 ]
Dodam że przy wlączonym zapłonie ale po probie odpalenia cyka w okilcy wtrysku.
[ Dodano: 2017-03-31, 13:31 ]
Mże być za mocna pompa? A co z regulatorem ciśnienia, to co ciśnienie za wysokie to zaworek powinien wypuścić spowrotem do baku.
[ Dodano: 2017-03-31, 13:55 ]
Sprawdzałem z odpływem w butelce no i jest to samo, wtryskiwacz sie otwiera i zamyka, jakąś tam sekwencje "wygrywa" ale leci nim za dużo paliwka. A może to przez regulator ciśnienia? Nie mam manometru niestety :c
[ Dodano: 2017-03-31, 14:53 ]
Może to być wina pompki? A może założyć zaworek tłumiący i go podregulować żeby odpowiednia dawka była? Nie mam na razie zaworkow ale mysle nad tym rozwiazaniem i nie moge wymyślić :c
[ Dodano: 2017-03-31, 13:29 ]
Dodam że przy wlączonym zapłonie ale po probie odpalenia cyka w okilcy wtrysku.
[ Dodano: 2017-03-31, 13:31 ]
Mże być za mocna pompa? A co z regulatorem ciśnienia, to co ciśnienie za wysokie to zaworek powinien wypuścić spowrotem do baku.
[ Dodano: 2017-03-31, 13:55 ]
Sprawdzałem z odpływem w butelce no i jest to samo, wtryskiwacz sie otwiera i zamyka, jakąś tam sekwencje "wygrywa" ale leci nim za dużo paliwka. A może to przez regulator ciśnienia? Nie mam manometru niestety :c
[ Dodano: 2017-03-31, 14:53 ]
Może to być wina pompki? A może założyć zaworek tłumiący i go podregulować żeby odpowiednia dawka była? Nie mam na razie zaworkow ale mysle nad tym rozwiazaniem i nie moge wymyślić :c
Dobra, jakoś pali na benzynce lecz falują mu obroty oraz idzie kupa dymu spod kolektora dolotowego/wylotowego, tak pomiedzy. No i plus po zgaszeniu silnika w przepustnicy jest dym. Obroty faluja tak ok 1500 1300 a brzmi to jak by ktoś dodawał gazu ale linka sie nie rusza. Jeden raz nawet po odpaleniu obroty spadly do 500 i zgasl // dzieki za pomoc
[ Dodano: 2017-03-31, 16:58 ]
Na sto procent podlaczylem dobrze bo jak widać teraz pali.
[ Dodano: 2017-03-31, 17:01 ]
Poza tym wyjety wąż od odpływu a paliwko było podawane do wtrysku, czyli podlaczebie ok. Tylko te obroty no i dym z kolektora
[ Dodano: 2017-03-31, 19:56 ]
Ok koledzy już co nieco rozgryzłem. Otóż potalrafie już zapalić samochodzik. Przekręcam zapłon, zaciskam kombinerkami dopływ paliwa, druga osoba odpala, po zapaleniu puszczam wąż i samochodzik chodzi równo. Ustawiłem zapłon na 900 i nic nawet nie faluje. Wygląda jakby pierwsza dawka paliwa była zbyt duża. W jaki sposób działa ten rozruch? Da sie jakoś przestawić może ten czas ptwarcia wtrysku przy rozruchu? Dodam że rpzrusznik jest na krótko ale nie wiem czy to jest ze sobą powiązane. Czyli zalewa go tylko na starcie, na mój rozum to tak jakby pompka była za mocna, dlatego na starcie za duża dawka paliwka idzie. Mam pomysł żeby dać na tym dolocie zawór dławiący i zamknąć go na tyle tylko aby rozruch przebiegał bez problemów. Cp koledzy szanowni na taki pomysł? Przeponke regulatora ciśnienia samoróbke dzisiaj wyjąłem i jest bardzo elastyczna więc się otwiera zapewne. Co z żywotnością pompki tak pracującej? Nic jej sie nie stanie jak się ją troche przydławi na stałe?
[ Dodano: 2017-03-31, 20:01 ]
Czytałem coś o emulacji sondy. U mnie jest jednoprzewodowa i kabel oryginalny jest ucięty i puszczony na przekaźnik koło akumulatora. No ale ten uciety kabel idacy z lambda na ecu wisi niepodpięty. Przy przekreceniu zaplonu zapala sie kontrolka check engine ale po odpaleniu gaśnie.
[ Dodano: 2017-03-31, 16:58 ]
Na sto procent podlaczylem dobrze bo jak widać teraz pali.
[ Dodano: 2017-03-31, 17:01 ]
Poza tym wyjety wąż od odpływu a paliwko było podawane do wtrysku, czyli podlaczebie ok. Tylko te obroty no i dym z kolektora
[ Dodano: 2017-03-31, 19:56 ]
Ok koledzy już co nieco rozgryzłem. Otóż potalrafie już zapalić samochodzik. Przekręcam zapłon, zaciskam kombinerkami dopływ paliwa, druga osoba odpala, po zapaleniu puszczam wąż i samochodzik chodzi równo. Ustawiłem zapłon na 900 i nic nawet nie faluje. Wygląda jakby pierwsza dawka paliwa była zbyt duża. W jaki sposób działa ten rozruch? Da sie jakoś przestawić może ten czas ptwarcia wtrysku przy rozruchu? Dodam że rpzrusznik jest na krótko ale nie wiem czy to jest ze sobą powiązane. Czyli zalewa go tylko na starcie, na mój rozum to tak jakby pompka była za mocna, dlatego na starcie za duża dawka paliwka idzie. Mam pomysł żeby dać na tym dolocie zawór dławiący i zamknąć go na tyle tylko aby rozruch przebiegał bez problemów. Cp koledzy szanowni na taki pomysł? Przeponke regulatora ciśnienia samoróbke dzisiaj wyjąłem i jest bardzo elastyczna więc się otwiera zapewne. Co z żywotnością pompki tak pracującej? Nic jej sie nie stanie jak się ją troche przydławi na stałe?
[ Dodano: 2017-03-31, 20:01 ]
Czytałem coś o emulacji sondy. U mnie jest jednoprzewodowa i kabel oryginalny jest ucięty i puszczony na przekaźnik koło akumulatora. No ale ten uciety kabel idacy z lambda na ecu wisi niepodpięty. Przy przekreceniu zaplonu zapala sie kontrolka check engine ale po odpaleniu gaśnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdź miernikiem czujnik temperatury dla ECU może chodzi na bardzo dużym ssaniu. Jeśli miałeś odpinany akumulator to powinien chodzić w miarę dobrze bez sondy. A ten dym z kolektora to nie jest przypadkiem palący się olej albo parująca benzyna?
Dobrze by było sprawdzić ciśnienie paliwa na wpiętym dolocie bo będziesz drutował a później okaże się ciśnienia paliwa jest zbyt duże.
Dobrze by było sprawdzić ciśnienie paliwa na wpiętym dolocie bo będziesz drutował a później okaże się ciśnienia paliwa jest zbyt duże.
No wlasnie najwyzej zamowie jakos manometr po taniosci i w nastepny weekend zmierze. Olej mpże i być ale nie potrafie tego stwierdzić, rozbiore zespol wtryskowy to sprobuje coś zrobić. Sprawdze zaraz czujnik. Na pewno jeden kabel był urwany i go zarobiłem w tym czujniku.
[ Dodano: 2017-04-01, 11:33 ]
Tylko nie wiem jaka powinna być rezystancja tego czujnika.
[ Dodano: 2017-04-01, 12:23 ]
3,5 Ohma w 55°C i zalewa, przy odpietym czujniku to samo
[ Dodano: 2017-04-01, 12:28 ]
A do ktorych pinow leca te kabelki to moze bym sprawdził polączenie? No i jeszcze sonda lambda, jest ucieta a z przekaźnika wychodzą kabelki na dugi przekaźnik który odcina wtryskiwacz. Ale dobECU nie wydaje mi sie zeby coś szło bo ten kabel uciety od strony ECU dynda sobie niepodlaczony.
[ Dodano: 2017-04-01, 13:06 ]
Znalazlem info w ksiazce że poniżej 55 powinno być 0 stopni a powyżej 65 nieskończoność.... Czyli zewrzeć kabelki tego czujnika żeby zasymulować zimny silnik?
[ Dodano: 2017-04-01, 11:33 ]
Tylko nie wiem jaka powinna być rezystancja tego czujnika.
[ Dodano: 2017-04-01, 12:23 ]
3,5 Ohma w 55°C i zalewa, przy odpietym czujniku to samo
[ Dodano: 2017-04-01, 12:28 ]
A do ktorych pinow leca te kabelki to moze bym sprawdził polączenie? No i jeszcze sonda lambda, jest ucieta a z przekaźnika wychodzą kabelki na dugi przekaźnik który odcina wtryskiwacz. Ale dobECU nie wydaje mi sie zeby coś szło bo ten kabel uciety od strony ECU dynda sobie niepodlaczony.
[ Dodano: 2017-04-01, 13:06 ]
Znalazlem info w ksiazce że poniżej 55 powinno być 0 stopni a powyżej 65 nieskończoność.... Czyli zewrzeć kabelki tego czujnika żeby zasymulować zimny silnik?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie ten czujnik sprawdzasz, ten który jest zwarty na 0ohmów albo rozwarty na nieskończoność ty jest od podgrzewacza kolektora "jeża".
Spradzasz czujnik ten na dole: http://www.occur.pl/images/0245c46c/89d ... 1cad5c.jpg numer 3
0-okolo 6000ohm
20-okolo 2500
50-okolo 1000
70-okolo 400
80-okolo 300
90-okolo200
100-okolo150
Spradzasz czujnik ten na dole: http://www.occur.pl/images/0245c46c/89d ... 1cad5c.jpg numer 3
0-okolo 6000ohm
20-okolo 2500
50-okolo 1000
70-okolo 400
80-okolo 300
90-okolo200
100-okolo150
Haha racja, jest od jeża a myślałem że może jakoś równolegle do tego czujnika idzie sygnal do ecu, a w książeczce było tylko że to są dodatkowe czujniki, bez opisu niestety teraz nie moglem go zapalić nawet ściskając bo go zalewało mocno. Zmierze ten czujnik ale nie bede go odpalał bo zmieniłem uszczelke pod pokrywą bo sie też pociła.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wiesz ile razy to było pisane i podawane te wartości, wystarczyło w wyszukiwarkę wpisać. A ty musisz 4-5 postów walnąć.rafalo90 pisze:[ Dodano: 2017-04-01, 11:33 ]
Tylko nie wiem jaka powinna być rezystancja tego czujnika.
[ Dodano: 2017-04-01, 12:23 ]
3,5 Ohma w 55°C i zalewa, przy odpietym czujniku to samo
[ Dodano: 2017-04-01, 12:28 ]
A do ktorych pinow leca te kabelki to moze bym sprawdził polączenie? No i jeszcze sonda lambda, jest ucieta a z przekaźnika wychodzą kabelki na dugi przekaźnik który odcina wtryskiwacz. Ale dobECU nie wydaje mi sie zeby coś szło bo ten kabel uciety od strony ECU dynda sobie niepodlaczony.
[ Dodano: 2017-04-01, 13:06 ]
Znalazlem info w ksiazce że poniżej 55 powinno być 0 stopni a powyżej 65 nieskończoność.... Czyli zewrzeć kabelki tego czujnika żeby zasymulować zimny silnik?
Zmierzyłem ten czujnik 3 i wskazuje mi 2,4MOhma czy jest jakaś opcja żeby oszukać ten czujnik, tj podpiąć coś żeby miało rezystancje odpowiednią i ecu by widziało że temp jest ok i nie zalało silnika. Bo najgorzej jak już kolejny czujnik wymienie i bedzie to samo. Nie mam dostepu do rezystorkow tylko na tygodniu.
23 stopnie podczas pomiaru, wiecej pomiarów nie robiłem jednak probowalem wiele razy mierzyć ten czujnik i nigdy nie bylo w kOhmach, nieraz wskazywało nieskończoność, zatem można przypuscic że chyba jest do dupy ten czujnik. Wartości szukałem w ksiazce ale znalazlem tylko te od jeża i myslalem że tego szukam. Wiem gdzie można sobie wsadzic pomiar w jednych warunkach, ale nie są to pomiary laboratoryjne/badawcze w audi, tylko szybkie sprawdzenie- rezystancja w kij duża znaczy że ecu widzi taką właśnie mniej wiecej rezystancje w chwili przerecenia rozrusznikiem. Poszukam w internetach i najwulyzej kupie ten czujniczek jednak gdyby ktoś mial linka to byłbym wdzieczny
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie wiem z jakiej książki ty korzystasz ale wychodzi na to że z nie tej co trzebarafalo90 pisze:Wartości szukałem w ksiazce ale znalazlem tylko te od jeża i myslalem że tego szukam. Wiem gdzie można sobie wsadzic pomiar w jednych warunkach, ale nie są to pomiary laboratoryjne/badawcze w audi,
proszę
To nie ma nic wspólnego z pomiarami w laboratorium audi tylko to jest normalne sprawdzenie.
Dziekuje uprzejmie, bardzo mi pomogło to zdjecie na dzisiaj już koniec dłubania ale ten czujnik to obstawiam padnięty... Na wykresie jest rezystancja max ok 7kOhma a tam mi wskazuke w MOhmach, poszperam w necie za czujnikiem i za manometrem i za tydzien bede działał. Przyjrze sie podstawie wtrysku. Skoro kupie manometr to zmierze ciśnienie w odpływie paliwka i w dopływie i może co nie co sie rozjaśni. Pompka nowa ze szrotu :DDDD ale nie wykluczam i pompki, jako że może dawać za duże ciśnienie np bo na obudowie nic nie jest napisane wiec nie wiem jakie ciśnienie daje. Dzieki wielkie za pomoc pozdrawiam ))
[ Dodano: 2017-04-01, 21:59 ]
Jeszcze pytanko, gdyż nie wiem jak ten czujnik ma wyglądać, czy ten bedzie ok?
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 06404.html
[ Dodano: 2017-04-01, 21:59 ]
Jeszcze pytanko, gdyż nie wiem jak ten czujnik ma wyglądać, czy ten bedzie ok?
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 06404.html
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
chyba powinien być ten ale żeby torpana fuuuurafalo90 pisze:[ Dodano: 2017-04-01, 21:59 ]
Jeszcze pytanko, gdyż nie wiem jak ten czujnik ma wyglądać, czy ten bedzie ok?
http://allegro.pl/czujnik...6629306404.html
No jak chcesz ale byś się nie zdziwił jak padnie po pół roku albo wcześniej. Chodź nie wiem czy jakieś lepsze są jeszcze dostępne - pokroju eps.
A i ważne sprawdź kolor swojego czujnika bo to podobno też dość ważne a chyba i czarne jeszcze były - być może się czymś różnią.