Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Pare problemów z pracą silnika (samochód kupiony

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 02 kwie 2017, 09:53

PieterB pisze:chyba powinien być ten ale żeby torpana fuuuu
Również odradzam gorąco ten szit.
Kiedyś zawiechę robiłem w b3. Na dobrych częściach. Tylko osłony amorków Topran, bo co niby im może się stać? A co... Po miesiącu OBIE pęknięte hahaha.
Wężyki przelewowe do diesla(w124 300D 24v). Kilka tygodni i kruszyły się jak szkło. To się już o sabotaż ociera :-D
Ogólnie to ta firma, podobnie jak Hart, potrafi zapaść w pamięci. Hans Preis Topran, Hart, GPD to czarne konie w wyścigu po brązowego banana hehe

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 02 kwie 2017, 11:52

Haha dzieki za rady, tylko mam problem bo ten czujnik z linka to jedyny jaki znalazłem na allegro do moich celow :c celować w sklepy motoryzacyjne chyba trzeba

[ Dodano: 2017-04-02, 11:27 ]
A jednak są inne, wystarczyło usunać b3 z wyszukiwania. Niestety mam dylemat, znalazlem czujmik z samym gwintem bez bolca, i w opisie napisane kest że pasuje do silnika pm jednak wtyczka jest inna, a w aukcjach z czujnikami z taką wtyczką jak u mnie i z bolcem nie jest napisane ze pasuje do mojego, tylko do mocniejszych silnikow :c nie wiem bardzo co zrobić z tym fantem :/

[ Dodano: 2017-04-02, 11:30 ]
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 27680.html

http://allegro.pl/czujnik-temp-wody-aud ... 31020.html

[ Dodano: 2017-04-02, 11:34 ]
A nie jednak wychodzi na to że to ten z bolczykiem. Ten siwy maxgeara bedzie ok? W opisie nie ma że do mojego silnika on jest, czyli może sie róznić od takiego samego kształtem a rożniącego sie kolorem (np ten toprana jest jakby miedziany bardziej). Nie chce spalić z tym czujnikiem :/

[ Dodano: 2017-04-02, 11:46 ]
Znalazłem,te szaresa faktycznie do mocniejszych sionikow i mają wiekszy gwint. Taki czujniczek maxgear byłby ok?

[ Dodano: 2017-04-02, 11:46 ]
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 54754.html

[ Dodano: 2017-04-02, 11:52 ]
Jeszcze znalazłem taki ale to jest jakiś NONAME, http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 75806.html

Reszta to toprany :/

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 kwie 2017, 11:53

rafalo90, czytaj trochę aukcje - pierwszy to raczej nie dla ciebie bo to jedno-pinowy a drugi występował w b2 i 100 i też nie jestem pewien czy to to samo, ten ostatni to to samo g.. co podałeś wcześniej i niby powinien pasić

hmm, niestety tak patrzę to sam szit jest dostępy mysli_

ps etka twoim przyjacielem ;-)

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 02 kwie 2017, 18:11

O dziekuje, nie wiedziałem że istnieje taki programik :D teraz już bede wiedzial gdzie szukać :D chyba kupie po prpstu ten tani czujnik maxgear i sprawdze jak bedzie chodził. Tylko sie zastanawiam miedzy tym mexgearem a topranem :/ topran jednak troche droższy wiec może i lepszy...

[ Dodano: 2017-04-02, 14:15 ]
Takie małe pytanko. Ten czujnik w temperaturze tam 20 stopni powinien mieć 2.5KOhma chyba. Wystarczy podpiąć taki oporniczek do wtyczki i ECU zobaczy prawidłową temperature i nie powinien zalewać, dobrze myśle? :D

[ Dodano: 2017-04-02, 14:49 ]
Wpiąłem rezystorek 2,2kOhma i od razu zapalił, jednak falowały obroty. Długo był wyłączony aku czyli ecu ustawiał przepustnice? Falowały tak 1200 1600. Zgasiłem go i teraz poczeka jeszcze tydzień na nowy czujnik, ale mam takie pytanko małe. Jak ecu sie zresetuje to po zapaleniu istawia sobie przepustnice na biegu jałowym, czyli nie dotykać gazu co nie? No dobra załóżmy że poczekam i sie ustawi, wtedy dopiero podregulować ustaloną wartość obrotów za pomocą aparatu zapłonowego?

[ Dodano: 2017-04-02, 15:01 ]
Szalony troche pomysł ale ciekawe czy dałoby rade naprawić taki czujnik. Np od zewnątrz sie do niego dostać, i np rozwiercić, wsadzić tam kupiony termistor o takich parametrach i czymś zalepić no i podlączyc do oryginalnej wtyczki.

[ Dodano: 2017-04-02, 18:11 ]
Probował ktos coś takiego zrobić? Przestrzeń z termistorkiem mógłbym dać jakąś taśmą termoprzewodzącą. Chyba że to jest jakiś taki termistor co dzieła jakby całą objętoscią, niestety nie mam informacji jak to wygląda w środku a nie ma mnie już w domku :c

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 kwie 2017, 18:20

Możesz zastąpić czujnik opornikiem albo potencjometrem ale po co się cofać do czasów w których ręcznie się ustawiało ssanie.

Czujnik będzie miał taki numer: 026906161

Jak chcesz to możesz sobie wkleić termistor do środka albo nawet przykleić obok czujnika do króćca.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 04 kwie 2017, 08:32

Oo kolego Maćku dziekuje za odpowiedz, tego mi było trzeba. Ręczne ssanie mi nie potrzebne, bo łatwiej go zalać po prostu, pojade do elektronicznego sobie i zapodam jakiś termistorek, bo po co wymieniać jakieś tarpany za kilkanaście zl skoro możnsprobować tak, a nuż wytrzyma troche jazdy :D

[ Dodano: 2017-04-04, 08:32 ]
Jeszcze takie pytanko: po podlaczeniu aku po dluższej przerwie trzeba wykonać adaptacje przepustnicy bo w ecu jest podtrzymanie pamieci akumulatorem co nie? Tylko jak wykonać adaptacje? Przeczytałem dwa sposoby ale ne wiem ktory jest dobry:
1. Odpalić samochod i bez dodawania gazu potrzymać go aż obroty beda stabilne
2. Przekrecić tylko zapłon i poczekać aż ten silniczek sam ustawi sobie położenie przepustnicy.
Mi soe wydaje że 2 sposob ale pytam gdyż koledzy sie lepiej znają :D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 kwie 2017, 09:14

Chyba te adaptacje na postoju robią tylko osoby, które mają jakiś problem z pracą silnika i myślą że bez wydawania złotówki rozwiąże to ich problem.

I w PM jedyne co się adaptuje samoczynnie softwarowo to korekty paliwowe. Adaptacja przepustnicy polega na ręcznym ustawieniu położenia nastawnika zgodnie z procedurą.

W monowtrysku z lpg często robi się odcięcie zasilania po wyłączeniu zapłonu (co daje efekt jak odłączenie akumulatora po każdym zgaszeniu). A robi się to po to aby przy porannym odpaleniu nie było problemu z jazdą na benzynie i ludzie jakoś nie narzekają na problemy z obrotami.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2017, 21:43 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 04 kwie 2017, 11:55

Ok, tylko że nie wiem co robi ta przepustnica tam. Wsadzona jest od b4 2.0. Po wlożeniu aku i przekreceniu zapłonu silniczek w przepustnicy coś tam sobie przestawia. To co on właściwie wtedy robi? No i raz jak odpalił i tak falowały obroty to wystarczyło chwile go przygazować i później już po puszczeniu gazu obroty były równiutkie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2017, 20:26

rafalo90 pisze:Po wlożeniu aku i przekreceniu zapłonu silniczek w przepustnicy coś tam sobie przestawia. To co on właściwie wtedy robi?
Gdy robi to cały czas jak tylko zapłon to uszkodzony TPS lub żle wyregulowany TPS i włącznik biegu jałowego dlatego majta przepustnicą i szuka prawidłowych wartości. Gdy tylko po resecie odłączeniu aku to uczy się poczatkowch wartości

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 05 kwie 2017, 21:49

Dziękuję kolego Jarewa. Mam pytanko czysto teoretyczne. Czy dostane gdzieś jakieś schematy działania tego silniczka? Od strony elektrycznej ECU, takie dość dokładne wraz z jakimiś danymi dotyczącymi ECU, nie wiem jak to określić ale mysle nad projektem odtworzenia sterowania silnikiem, chodź wiem że to w kij trudne ale to narazie tylko małe plany. Pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 kwie 2017, 22:06

Raczej nie bo nie ma takich danych. Ale nastawnik to prosty układ zwykły silnik DC gdzie na podstawie TPS i obrotów ecu ustawia wychylenie przepustnicy. Sterownik dąży by było w granicach biegu jałowego 800-900obr/min nie tyczy się gdy jest w fazie rozgrzewania.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 05 kwie 2017, 22:43

Aha a jak ze sterowaniem układu paliwowego no i pozostałych? Jakieś mapy są które sie rozjeżdżają ale czy gdzieś dostałbym takowe do mojego silniczka?

[ Dodano: 2017-04-05, 22:43 ]
W sensie sterowanie wtryskiwaczem

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 06 kwie 2017, 00:58

Jarewa pisze:Ale nastawnik to prosty układ zwykły silnik DC
Nie taki zwykły silnik, bo to silnik krokowy, regulowany zmienną polaryzacją, na 4 przewodach. Zwykły ni jak ma się do dokładności wychylenia przepustnicy.
http://silniki-krokowe.com.pl/informacj ... ialania-2/ tu masz zasadę działania. Zamiana sterowania ECU takim silnikiem jest możliwa, ale raczej nam brak wiedzy teoretycznej co do sterowania takim silnikiem. Wchodzi w grę tylko sterowanie za pomocą układu scalonego przystosowanego do sterowania silnikiem krokowym. Ale raczej nie uda Ci się tego wykonać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 kwie 2017, 05:49

Alekssssander pisze:Nie taki zwykły silnik, bo to silnik krokowy, regulowany zmienną polaryzacją, na 4 przewodach. Zwykły ni jak ma się do dokładności wychylenia przepustnicy.
I dlatego kiedyś bardzo byłem za tym by upominać ludzi na forum za prawidłowym nazewnictwem, a tak ubzdurali sobie silnik krokowy a potem bzdury wypisują.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 06 kwie 2017, 08:46

Szkoda troche bo jakiś projekt musze zrobić :/ ciekawi mnie właśnie strefa techniczna tego sterowania, np czy to obroty silnika determinują taktowanie ecu czy on może już ma procek ze swoim zegarem.

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl