[B4 2.8 AAH] Zaświeciła sie lampka oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
- Lokalizacja: Lisia góra
[B4 2.8 AAH] Zaświeciła sie lampka oleju
Witam. Dzisiaj miłem dziwną przygode z moim audi. Silnik 2.8 aah quatro, dwa tygodnie temu wymieniłem olej przejechałem sie kilka razy i wszystko ok. Auto stało kilka dni po przejechaniu kilku kilometrów zaświecił olej a dokładnie mrugnoł ze 4razy zgasiłem silnik i sprawdziłem stan oleju był OK po kilometrze znowu to samo ale silnik pracował równo. Po dojechaniu do domu silnik zatrzoł leko stukać ale zaras przestał i pracował równo. Czy ktoś ma jakiś pomysł. Znalazłem podobny przypadek po wymianie samego oleju bez filtra i wine ponosił stary filtr. Ale ja mam założony nowy. Dodam że przed wymianą auto śmigało Ok.
O Boże... Wiem, dział techniczny ale mimo wszystkoTomasz Misiura pisze:zatrzoł
Nie pogazowałeś go na zimno? Czy na postoju? To stukanie to jakbyś ocenił -mocniejsze pukanie, czy bliżej cykania(jak popychacze)?
Moim zdaniem od tego należy zacząć.Tak. manometr i sprawdź ciśnienie oleju.
Czujniki, o ile mogły zostać rozłączone przy dłubaniu pod maską przypadkowo, raczej nie spowodują stukania w silniku.
Jakość oleju, zakładając, że nowy też mimo wszystko na kilku kilometrach nie spowoduje takich jaj. Filtr to całkiem dobre pytanie.
Może też zbiegło się zwyczajnie w czasie. Zmiana oleju i usterka, albo złe potraktowanie auta. Auto mogło też zwyczajnie być na progu alarmujących spadków ciśnienia i sama zmiana oleju z przepracowanej papki mogła mu pomóc ten próg przekroczyć. Zwłaszcza, że jest jednak coraz cieplej, silnik szybciej osiąga temperaturę roboczą, a temperatura oleju szybuje sporo wyżej niż w zimne dni, powodując co oczywiste jego większe "rozrzedzenie".
Niestety jedna kropla przepełnia szklankę, podobnie z ciśnieniem oleju. Niewielka zmiana potrafi zburzyć chybotliwy spokój.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jak już sprawdzisz ciśnienie oleju i będzie okey (pamiętaj aby sprawdzić podczas jazdy) to sprawdź filtr oleju - zdarzają się jeszcze bez zaworka kierunkowego. Jak go nie ma to czujniki czasami wariują.
Zastanawia mnie stukot - obstawiałbym pompę oleju, która się przycina od zużycia tulejki na napędzie.
Zastanawia mnie stukot - obstawiałbym pompę oleju, która się przycina od zużycia tulejki na napędzie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
- Lokalizacja: Lisia góra
miron72, Dawniej dyslektyka nazywano zdolnym leniem. Taki bystry, a ma klopoty z nauka. Czytajac, duka. Piszac, popelnia horrendalne bledy.Starej kadrze wydaje sie, ze wystarczy uczniowi powiedziec: napisz sto razy ?kt?ry? przez "?" kreskowane. Tymczasem dyslektyk za 101 razem napisze z b??dem, a za 102 zn?w dobrze ? m?wi Ma?gorzata Dorosz, psycholog w gimnazjum, mama dyslektyczki. Na przyszłości nie pisz o Bogu jak kogoś nie znasz mam dyslekcje i błędy pisałem i bende pisał nic na to nie poradze. Chleb czy hleb przeczytasz tak samo i co morze smakuje inaczej raczej nie.
[ Dodano: 2017-04-09, 22:45 ]
Wracając do sprawy to jak jutro zdąrze to wszystko posprawdzam z kumplem. kubica20, olej wlałem orlen platinum 15w40 nie szał ale nie lałem lepszego bo audi troche bierze. Mam nadzieje przejezdzić sezon remont chciałem zrobić dopiero w zimie bo mam wtedy więcej czasu. Ale jak usterka okarze sie powarzna to remont nieunikniony. Co do filtra to mam obawy tak jak pisałem na początku bo zadzwoniłem do sklepu i był od reki niewiem zawsze wszystko na zamuwienie. Morze dali od 2.0 niewiem ale wszystko pasowało myśle że między 2.0 a 2.8 filtr może się rurznić a może sie myle, jutro sprawdze.
[ Dodano: 2017-04-09, 22:45 ]
Wracając do sprawy to jak jutro zdąrze to wszystko posprawdzam z kumplem. kubica20, olej wlałem orlen platinum 15w40 nie szał ale nie lałem lepszego bo audi troche bierze. Mam nadzieje przejezdzić sezon remont chciałem zrobić dopiero w zimie bo mam wtedy więcej czasu. Ale jak usterka okarze sie powarzna to remont nieunikniony. Co do filtra to mam obawy tak jak pisałem na początku bo zadzwoniłem do sklepu i był od reki niewiem zawsze wszystko na zamuwienie. Morze dali od 2.0 niewiem ale wszystko pasowało myśle że między 2.0 a 2.8 filtr może się rurznić a może sie myle, jutro sprawdze.
Na przyszłość to albo sobie autokorektę włącz, albo zapisz w podpisie, że jesteś dyslektykiem.Tomasz Misiura pisze: Na przyszłości nie pisz o Bogu jak kogoś nie znasz mam dyslekcje
Nie jestem prorokiem, a oceniam co widzę. Czasem nie da się zrozumieć całych stron na forach. Braki interpunkcji, błędy, niechlujne pisanie i angielsko polskie neologizmy. Brak reagowania powoduje coraz powszechniejszą akceptację takiego stanu.
Chleb jako przykład? No ok. To teraz lzy -i czy napisał ktoś łzy, czy lży? Albo sławetne "zrób mi łaskę/laske" -błąd, prośba czy zaproszenie do seksu?
Mniejsza z tym, przyjąłem do wiadomości Twoją chorobę i nie myślę się pasjonować zagadnieniem.
Wracając do tematu -zadałem Ci pytania, czekam odpowiedzi.
Olej jaki wlałeś -dla mnie lipa ale nie powinien w sprawnym silniku spowodować takich historii.
Filtr oleju -na miejscu mają zazwyczaj denkermanna i filtron. Dla mnie obie firmy nie istnieją ale samochody na tym jeżdżą jednak.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nieważne jaki olej , nawet na innym filtrze nie byłoby problemów z ciśnieniem.
Jeśli pali sie kontrolka cały czas, to nie odpalać, tylko podpiąć manometr w miejsce czujnika oleju i zakręcić na wypiętych wtryskach, żeby nie odpalił, i sprawdzić, po 1 sekundzie powinno się pojawić ciśnienie na manometrze.
Jeśli pali sie kontrolka cały czas, to nie odpalać, tylko podpiąć manometr w miejsce czujnika oleju i zakręcić na wypiętych wtryskach, żeby nie odpalił, i sprawdzić, po 1 sekundzie powinno się pojawić ciśnienie na manometrze.
A co za tym pośrednio idzie różniły się ciśnieniem otwarcia zaworu przelewowego(bocznikowego).maciek889 pisze:był inny filtr oleju z większą puszką
2.5 vs 3 bary.
Tutaj można porównać w miarę wygodnie. Przepraszam, że stronka do oferty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
- Lokalizacja: Lisia góra
Filtron... Ja nie używam, nie mam zaufania i wolę kupić Manna(zwłaszcza, że różnica w cenie to banał) ale wiele aut jeździ i nic się nie dzieje.
Autem jednak nie jeździj do zdiagnozowania. Bo może się zrobić gorzej.
Ja to kurde mam przyzwyczajenie do zegara ciśnienia oleju. W Mercedesach z założenia był klasycznych i to wbrew niektórym opiniom bardzo dokładny, Audi jak nie miało dodatkowych to dokładałem. W obecnych dwóch już lipa -A6 musiałbym zegary szczepić z setki(czy ich część choćby), a w A4 już całkiem rzeźbić.
Autem jednak nie jeździj do zdiagnozowania. Bo może się zrobić gorzej.
Ja to kurde mam przyzwyczajenie do zegara ciśnienia oleju. W Mercedesach z założenia był klasycznych i to wbrew niektórym opiniom bardzo dokładny, Audi jak nie miało dodatkowych to dokładałem. W obecnych dwóch już lipa -A6 musiałbym zegary szczepić z setki(czy ich część choćby), a w A4 już całkiem rzeźbić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
- Lokalizacja: Lisia góra