Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Zaświeciła sie lampka oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
Tomasz Misiura
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
Lokalizacja: Lisia góra

[B4 2.8 AAH] Zaświeciła sie lampka oleju

Post autor: Tomasz Misiura » 08 kwie 2017, 23:11

Witam. Dzisiaj miłem dziwną przygode z moim audi. Silnik 2.8 aah quatro, dwa tygodnie temu wymieniłem olej przejechałem sie kilka razy i wszystko ok. Auto stało kilka dni po przejechaniu kilku kilometrów zaświecił olej a dokładnie mrugnoł ze 4razy zgasiłem silnik i sprawdziłem stan oleju był OK po kilometrze znowu to samo ale silnik pracował równo. Po dojechaniu do domu silnik zatrzoł leko stukać ale zaras przestał i pracował równo. Czy ktoś ma jakiś pomysł. Znalazłem podobny przypadek po wymianie samego oleju bez filtra i wine ponosił stary filtr. Ale ja mam założony nowy. Dodam że przed wymianą auto śmigało Ok.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 09 kwie 2017, 08:32

Tak. manometr i sprawdź ciśnienie oleju.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 kwie 2017, 09:12

Zapala się powyżej 2000 obrotów czy poniżej?
Sprawdź czy któryś z czujników ciśnienia oleju się nie odłączył.

Może się zdarzyć że nowy filtr będzie wadliwy.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 09 kwie 2017, 09:44

Jaki olej zalales i filtr?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 09 kwie 2017, 10:27

Tomasz Misiura pisze:zatrzoł
O Boże... Wiem, dział techniczny ale mimo wszystko :/
Nie pogazowałeś go na zimno? Czy na postoju? To stukanie to jakbyś ocenił -mocniejsze pukanie, czy bliżej cykania(jak popychacze)?
Tak. manometr i sprawdź ciśnienie oleju.
Moim zdaniem od tego należy zacząć.
Czujniki, o ile mogły zostać rozłączone przy dłubaniu pod maską przypadkowo, raczej nie spowodują stukania w silniku.
Jakość oleju, zakładając, że nowy też mimo wszystko na kilku kilometrach nie spowoduje takich jaj. Filtr to całkiem dobre pytanie.
Może też zbiegło się zwyczajnie w czasie. Zmiana oleju i usterka, albo złe potraktowanie auta. Auto mogło też zwyczajnie być na progu alarmujących spadków ciśnienia i sama zmiana oleju z przepracowanej papki mogła mu pomóc ten próg przekroczyć. Zwłaszcza, że jest jednak coraz cieplej, silnik szybciej osiąga temperaturę roboczą, a temperatura oleju szybuje sporo wyżej niż w zimne dni, powodując co oczywiste jego większe "rozrzedzenie".
Niestety jedna kropla przepełnia szklankę, podobnie z ciśnieniem oleju. Niewielka zmiana potrafi zburzyć chybotliwy spokój.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 09 kwie 2017, 10:53

Jak już sprawdzisz ciśnienie oleju i będzie okey (pamiętaj aby sprawdzić podczas jazdy) to sprawdź filtr oleju - zdarzają się jeszcze bez zaworka kierunkowego. Jak go nie ma to czujniki czasami wariują.

Zastanawia mnie stukot - obstawiałbym pompę oleju, która się przycina od zużycia tulejki na napędzie.

Tomasz Misiura
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
Lokalizacja: Lisia góra

Post autor: Tomasz Misiura » 09 kwie 2017, 22:45

miron72, Dawniej dyslektyka nazywano zdolnym leniem. Taki bystry, a ma klopoty z nauka. Czytajac, duka. Piszac, popelnia horrendalne bledy.Starej kadrze wydaje sie, ze wystarczy uczniowi powiedziec: napisz sto razy ?kt?ry? przez "?" kreskowane. Tymczasem dyslektyk za 101 razem napisze z b??dem, a za 102 zn?w dobrze ? m?wi Ma?gorzata Dorosz, psycholog w gimnazjum, mama dyslektyczki. Na przyszłości nie pisz o Bogu jak kogoś nie znasz mam dyslekcje i błędy pisałem i bende pisał nic na to nie poradze. Chleb czy hleb przeczytasz tak samo i co morze smakuje inaczej raczej nie.

[ Dodano: 2017-04-09, 22:45 ]
Wracając do sprawy to jak jutro zdąrze to wszystko posprawdzam z kumplem. kubica20, olej wlałem orlen platinum 15w40 nie szał ale nie lałem lepszego bo audi troche bierze. Mam nadzieje przejezdzić sezon remont chciałem zrobić dopiero w zimie bo mam wtedy więcej czasu. Ale jak usterka okarze sie powarzna to remont nieunikniony. Co do filtra to mam obawy tak jak pisałem na początku bo zadzwoniłem do sklepu i był od reki niewiem zawsze wszystko na zamuwienie. Morze dali od 2.0 niewiem ale wszystko pasowało myśle że między 2.0 a 2.8 filtr może się rurznić a może sie myle, jutro sprawdze.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 10 kwie 2017, 08:25

Tomasz Misiura pisze: Na przyszłości nie pisz o Bogu jak kogoś nie znasz mam dyslekcje
Na przyszłość to albo sobie autokorektę włącz, albo zapisz w podpisie, że jesteś dyslektykiem.
Nie jestem prorokiem, a oceniam co widzę. Czasem nie da się zrozumieć całych stron na forach. Braki interpunkcji, błędy, niechlujne pisanie i angielsko polskie neologizmy. Brak reagowania powoduje coraz powszechniejszą akceptację takiego stanu.
Chleb jako przykład? No ok. To teraz lzy -i czy napisał ktoś łzy, czy lży? Albo sławetne "zrób mi łaskę/laske" -błąd, prośba czy zaproszenie do seksu?
Mniejsza z tym, przyjąłem do wiadomości Twoją chorobę i nie myślę się pasjonować zagadnieniem.


Wracając do tematu -zadałem Ci pytania, czekam odpowiedzi.
Olej jaki wlałeś -dla mnie lipa ale nie powinien w sprawnym silniku spowodować takich historii.
Filtr oleju -na miejscu mają zazwyczaj denkermanna i filtron. Dla mnie obie firmy nie istnieją ale samochody na tym jeżdżą jednak.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 kwie 2017, 09:04

nieważne jaki olej , nawet na innym filtrze nie byłoby problemów z ciśnieniem.
Jeśli pali sie kontrolka cały czas, to nie odpalać, tylko podpiąć manometr w miejsce czujnika oleju i zakręcić na wypiętych wtryskach, żeby nie odpalił, i sprawdzić, po 1 sekundzie powinno się pojawić ciśnienie na manometrze.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 kwie 2017, 10:41

Tomasz Misiura pisze:Morze dali od 2.0 niewiem ale wszystko pasowało myśle że między 2.0 a 2.8 filtr może się rurznić a może sie myle,
W Vkach od numeru podwozia ...S034001 był inny filtr oleju z większą puszką. Napisz jaki masz filtr oleju i czy czy twój vin jest przed S034000 czy już po S034001.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 10 kwie 2017, 13:47

maciek889 pisze:był inny filtr oleju z większą puszką
A co za tym pośrednio idzie różniły się ciśnieniem otwarcia zaworu przelewowego(bocznikowego).
2.5 vs 3 bary.

Tutaj można porównać w miarę wygodnie. Przepraszam, że stronka do oferty.

Tomasz Misiura
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
Lokalizacja: Lisia góra

Post autor: Tomasz Misiura » 10 kwie 2017, 22:25

miron72, spoko ok.
Filtron jest załorzony innego nie mieli albo nie chcieli se d... Zawracać zamawianiem. Narazie nie mam czasu żeby sprawdzić co z audi ale końcem tygodnia sprubuje ogarnąć temat.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 11 kwie 2017, 07:53

Filtron... Ja nie używam, nie mam zaufania i wolę kupić Manna(zwłaszcza, że różnica w cenie to banał) ale wiele aut jeździ i nic się nie dzieje.
Autem jednak nie jeździj do zdiagnozowania. Bo może się zrobić gorzej.
Ja to kurde mam przyzwyczajenie do zegara ciśnienia oleju. W Mercedesach z założenia był klasycznych i to wbrew niektórym opiniom bardzo dokładny, Audi jak nie miało dodatkowych to dokładałem. W obecnych dwóch już lipa -A6 musiałbym zegary szczepić z setki(czy ich część choćby), a w A4 już całkiem rzeźbić.

Tomasz Misiura
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
Lokalizacja: Lisia góra

Post autor: Tomasz Misiura » 11 kwie 2017, 21:35

Teraz wiem że lipa nie ruszam sie autem tyle co wjechałem do garażu, patrzyłem na stary i był Manna dzisiaj zamówiłem taki sam wcześniej nie miałem pojęcia że jest jakaś różnica na filtrach. Jak bym wiedział wcześniej to odrazu załorzył taki przecież cena prawie ta sama. Narazie dzięki.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 kwie 2017, 22:35

powtórzę raz jeszcze - wg mnie to nie wina filtra. Ale może się mylę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga