Witam ponownie
W koncu kupilem wymarzona B4 1.9TDI 1Z.
Piszac szczerze i wprost jest to moje drugie auto. Mialem opony do utylizacji i dzisiaj przy czwartej probie auto stracilo moc i cos "jeczy" pod obciazeniem.
Generalnie jedzie jak SDI, cos sie mocno tarabani podczas jazdy i to narasta pod obciazeniem. Jest taki jazgot narastajacy.
Obstawiam turbine i jej sterowanie. Turbawka byla robiona niby rok temu ( auto kupilem 3dni temu ). Dzisiaj zdjalem waz dolotowy do turbiny i jest luz na wirniku. Po calej akcji nic nie ruszalem z dymieniem na cieplym.chyba w normie.
Co robic?
Nie myslcie, ze jestem katem ale sprzedalem dzisiaj B3 i kupilem to B4 z czego bardzo sie ciesze a ze opony na smietnik to postanowilem je zutylizowac.
Auto trafilo w dobre rece
[B4 1.9 1Z] Cos jeczy przy przyspieszaniu, nie ma mocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: RJA Podkarpackie
[B4 1.9 1Z] Cos jeczy przy przyspieszaniu, nie ma mocy
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2017, 14:27 przez Mateusz_175, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: RJA Podkarpackie
Muszę się umówić ze znajomym żeby mi podpiął pod kompa.
Rocznik 92, jaki osprzęt nie wiem jeszcze się nie zagłębiłem w temat
Fotki silnika:
adult photo sharingcertificity.com
post imagescertificity.com
Fajnie, gdyby to się okazała jakaś pierdoła a nie np turbina ponownie do roboty
Wolałbym zająć się innymi wydatkami przy niej na początek
Dolot wygląda na szczelny. przed wyjazdem jedynie uszczelniłem przewód dopływowy oleju do turbiny oraz zdjąłem węża od strony zimnej do turbiny, wyjąłem puche filtra powietrza.
Turbina niby robiona w styczniu 2016 ale czuć luz na wirniku . Silnik miał remont w tamtym roku na te naprawy mam kwity.
Wężyki wszystkie będę wymieniał bo stare są już zmęczone czasem.
Rocznik 92, jaki osprzęt nie wiem jeszcze się nie zagłębiłem w temat
Fotki silnika:
adult photo sharingcertificity.com
post imagescertificity.com
Fajnie, gdyby to się okazała jakaś pierdoła a nie np turbina ponownie do roboty
Wolałbym zająć się innymi wydatkami przy niej na początek
Dolot wygląda na szczelny. przed wyjazdem jedynie uszczelniłem przewód dopływowy oleju do turbiny oraz zdjąłem węża od strony zimnej do turbiny, wyjąłem puche filtra powietrza.
Turbina niby robiona w styczniu 2016 ale czuć luz na wirniku . Silnik miał remont w tamtym roku na te naprawy mam kwity.
Wężyki wszystkie będę wymieniał bo stare są już zmęczone czasem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Za wiele w tym roczniku to nie zdiagnozujesz, dostępny tylko odczyt błędów i podstawowe parametry np.dawka paliwa i początek wtrysku ,o ile wogóle uda się z nim połaczyć ,bo do tego potrzeba kabla z dwiema czynnymi liniami K i L ,niestety zdecydowana wiekszość sprzedawanych kabli diagnostycznych,mimo opisów "KKL" , ma czynną tylko linie K ,a takim kablem na pewno się nie połaczyszMateusz_175 pisze:Muszę się umówić ze znajomym żeby mi podpiął pod kompa.
Rocznik 92, jaki osprzęt nie wiem jeszcze się nie zagłębiłem w temat
To ze turbina była robiona ,to raczej wada niż zaleta ,takie moje zdanie .Luz poprzeczny na wirniku nawet ok.1 mm to ma kazda i nic w tym nie normalnego nie ma .Skoro stracił nagle moc ,a turbina jest cała ,to najprawdopodobniej pękł wąż gumowy w dolocie i od sprawdzenia węzy ciśnieniowych powinienieś zacząć .Tdi z dziurawym dolotem ,bez doladowania ,zbiera się gorzej niż zwykły dieselMateusz_175 pisze:Turbina niby robiona w styczniu 2016 ale czuć luz na wirniku
[ Dodano: 2017-04-16, 21:06 ]
To trochę komplikuje sprawę ,bo pęknięty waż to raczej nie jest ."Sterownie" turbiną nie ma możliwości ''jęczeć", wiec jak coś jęczy to tylko sama turbina ...sprawdż ręcznie czy wirnik się obraca normalnie , bez wyczuwalnych oporów czy zacięćMateusz_175 pisze:cos sie mocno tarabani podczas jazdy i to narasta pod obciazeniem. Jest taki jazgot narastajacy.
Obstawiam turbine i jej sterowanie.