Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

b3 quattro 2,0 16v [6a] zmiana na Efi, szukam pomocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
karolwa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:06

b3 quattro 2,0 16v [6a] zmiana na Efi, szukam pomocy

Post autor: karolwa » 22 kwie 2017, 20:44

Witam, zmieniał ktoś własnoręcznie wtrysk na efi? Przeczytałem sporo informacji na ten temat przeróbki ale mało jest o 6a.

A szczytem marzeń by było fotostory i lista zakupów. :)
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2017, 10:46 przez karolwa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 kwie 2017, 21:01

karolwa, popraw temat - opis problemu
karolwa pisze:A szczytem marzeń by było fotostory i lista zakupów. :)
a na czym będą zarabiać jak każdy będzie mógł to zrobić sam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 kwie 2017, 13:11

O jeszcze o jakim EFI mowa jakiś digifant czy coś na "śwince-stadalone". A do części do obu przeróbek to listwa od 1.8 20V (Turbo) + wtryski + dotoczenie przedłużek do wtrysków.

karolwa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:06

Post autor: karolwa » 23 kwie 2017, 15:17

Wszystko kwestia ceny i łatwości montażu.
Rozumiem że tylko te części potrzeba?
Listwa 1.8t
wtryski
i przedłużki?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 kwie 2017, 16:10

A i gniazda wtryskiwaczy z ASO w głowicę (coś około 100zł). Pod digifanta trzeba wtryskiwacze najlepiej takie które wcześniej pracowały z digifanta. Nie wiem czy pod digifanta też nie trzeba przepustnicy współpracującej z resztą.
Reszta mechanicznych rzeczy to zmienić przewody paliwowe oraz zrobić jakiś filtr powietrza (od biedy można zostawić filtr od mechanicznego wtrysku wywalając talerz z klapy aby nie dławić doloty powietrza).

Piszę z pamięci więc mogłem coś zapomnieć.

Do tego trochę zabawy z elektryką. Digifant ma szansę działać bez żadnych robienia mapy a do "świnki" dobrze by było ją zrobić od nowa chyba że dostaniesz jakiegoś gotowca który zagra z twoim silnikiem.

Jest trochę w tym temacie: https://audi80.pl/topics9/ace-zmiana ... 66,435.htm
http://vwgolf.pl/porady/digi.html

[ Dodano: 2017-04-23, 16:02 ]
Tutaj masz foto tej listwy z przedłużkami: http://images48.fotosik.pl/739/d7fdd51c239cc7ff.jpg

[ Dodano: 2017-04-23, 16:08 ]
I tutaj jeszcze jedna lista: https://audi80.pl/topics9/ace-zmiana ... htm#728592

[ Dodano: 2017-04-23, 16:10 ]
I tutaj: https://audi80.pl/topics9/ace-zmiana ... htm#710174

karolwa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:06

Post autor: karolwa » 23 kwie 2017, 17:09

Czyli sumując są dwie drogi:

Na śwince:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 4szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 1,8 20V (A4, Passat B5...) najlepiej z wtryskami - ceny od 100 do 300PLN,
- czujnik temperatury powietrza
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki

Z tego co się orientowałem to prawie nie ma wcale zabawy z kablami?


Albo na DIGIFANT
DIGIFANT I:
-ecu digifant I 037 906 022B,DQ,DP....
-instalacja silnika PG,1H
-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiający CO
-listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia ktory bierzemy z listwy z PG,PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-obudowa filtra powietrza przykładowo z RP
-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki na przepustnice)


Z tym że tutaj dużo więcej roboty z kablami?? tak?



maciek889 a przerabiałeś to u siebie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 kwie 2017, 17:57

karolwa pisze:- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
Teraz kosztuje 550zł bo dolar amerykański podrożał.

Co do podłączania może deczko trudniej przy digifancie, bo trzeba zastąpić cały komputer z ACE/6A tym od digi. A DEC wpina się w istniejący komputer (plus po zapłonie, temp płynu, masa, sygnał obrotów, opcjonalnie: wyjscie analgowe czy TPS) i odcina się chyba ze dwa kable od niego i podłącza prosto do DECa aby jeden wykorzystać do czujnika temperatury powietrza a drugi do sterowania wtryskiwaczami.

[ Dodano: 2017-04-23, 17:57 ]
Co do przeróbki to kiedyś kumplowi pomagałem podłączyć DEC-a.

karolwa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:06

Post autor: karolwa » 23 kwie 2017, 19:23

Raczej kieruję się na DEC-a.

A co do wtrysków, leżą mi w garażu przepustnice z cbr 1100xx, zastanawiam się nad montażem do tego, czy jest sens, i jakie dodatkowe problemy będą z tym.

No i podstawowe pytanie co z gazem przy itb??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 kwie 2017, 20:29

Do gazu + itb dobrze by była dać sekwencje ale trudno ją będzie wystroić z wyłączonymi korektami z sondy w DECu a żeby włączyć te korekty to trzeba najpierw go idealnie wystroić aby korekt nie brakowało. Albo stroić sekwencyjne lpg z sondą szerokopasmową tak jak benzynę.


Od biedy można kombinować coś z pojedynczymi mikserami na poszczególne przepustnice podobnie jak niektóre miksery do dwu-gardzielowych gaźników.

Ale montaż gazu na mieszalniku kłóci się z ideą poprawy osiągów bo to będzie go dławić. Albo zrobić jak jeden z klubowiczów airboxa z włókna szklanego albo węglowego i na jego wlocie dać blosa.

Ogólnie strojenie tego też może pochłonąć kilka stówek a nawet powyżej tysiąca, jeśli żaden gotowiec nie zagra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl