Witam, zmieniał ktoś własnoręcznie wtrysk na efi? Przeczytałem sporo informacji na ten temat przeróbki ale mało jest o 6a.
A szczytem marzeń by było fotostory i lista zakupów.
b3 quattro 2,0 16v [6a] zmiana na Efi, szukam pomocy
b3 quattro 2,0 16v [6a] zmiana na Efi, szukam pomocy
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2017, 10:46 przez karolwa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A i gniazda wtryskiwaczy z ASO w głowicę (coś około 100zł). Pod digifanta trzeba wtryskiwacze najlepiej takie które wcześniej pracowały z digifanta. Nie wiem czy pod digifanta też nie trzeba przepustnicy współpracującej z resztą.
Reszta mechanicznych rzeczy to zmienić przewody paliwowe oraz zrobić jakiś filtr powietrza (od biedy można zostawić filtr od mechanicznego wtrysku wywalając talerz z klapy aby nie dławić doloty powietrza).
Piszę z pamięci więc mogłem coś zapomnieć.
Do tego trochę zabawy z elektryką. Digifant ma szansę działać bez żadnych robienia mapy a do "świnki" dobrze by było ją zrobić od nowa chyba że dostaniesz jakiegoś gotowca który zagra z twoim silnikiem.
Jest trochę w tym temacie: https://audi80.pl/topics9/ace-zmiana ... 66,435.htm
http://vwgolf.pl/porady/digi.html
[ Dodano: 2017-04-23, 16:02 ]
Tutaj masz foto tej listwy z przedłużkami: http://images48.fotosik.pl/739/d7fdd51c239cc7ff.jpg
[ Dodano: 2017-04-23, 16:08 ]
I tutaj jeszcze jedna lista: https://audi80.pl/topics9/ace-zmiana ... htm#728592
[ Dodano: 2017-04-23, 16:10 ]
I tutaj: https://audi80.pl/topics9/ace-zmiana ... htm#710174
Reszta mechanicznych rzeczy to zmienić przewody paliwowe oraz zrobić jakiś filtr powietrza (od biedy można zostawić filtr od mechanicznego wtrysku wywalając talerz z klapy aby nie dławić doloty powietrza).
Piszę z pamięci więc mogłem coś zapomnieć.
Do tego trochę zabawy z elektryką. Digifant ma szansę działać bez żadnych robienia mapy a do "świnki" dobrze by było ją zrobić od nowa chyba że dostaniesz jakiegoś gotowca który zagra z twoim silnikiem.
Jest trochę w tym temacie: https://audi80.pl/topics9/ace-zmiana ... 66,435.htm
http://vwgolf.pl/porady/digi.html
[ Dodano: 2017-04-23, 16:02 ]
Tutaj masz foto tej listwy z przedłużkami: http://images48.fotosik.pl/739/d7fdd51c239cc7ff.jpg
[ Dodano: 2017-04-23, 16:08 ]
I tutaj jeszcze jedna lista: https://audi80.pl/topics9/ace-zmiana ... htm#728592
[ Dodano: 2017-04-23, 16:10 ]
I tutaj: https://audi80.pl/topics9/ace-zmiana ... htm#710174
Czyli sumując są dwie drogi:
Na śwince:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 4szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 1,8 20V (A4, Passat B5...) najlepiej z wtryskami - ceny od 100 do 300PLN,
- czujnik temperatury powietrza
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki
Z tego co się orientowałem to prawie nie ma wcale zabawy z kablami?
Albo na DIGIFANT
DIGIFANT I:
-ecu digifant I 037 906 022B,DQ,DP....
-instalacja silnika PG,1H
-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiający CO
-listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia ktory bierzemy z listwy z PG,PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-obudowa filtra powietrza przykładowo z RP
-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki na przepustnice)
Z tym że tutaj dużo więcej roboty z kablami?? tak?
maciek889 a przerabiałeś to u siebie?
Na śwince:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 4szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 1,8 20V (A4, Passat B5...) najlepiej z wtryskami - ceny od 100 do 300PLN,
- czujnik temperatury powietrza
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki
Z tego co się orientowałem to prawie nie ma wcale zabawy z kablami?
Albo na DIGIFANT
DIGIFANT I:
-ecu digifant I 037 906 022B,DQ,DP....
-instalacja silnika PG,1H
-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiający CO
-listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia ktory bierzemy z listwy z PG,PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-obudowa filtra powietrza przykładowo z RP
-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki na przepustnice)
Z tym że tutaj dużo więcej roboty z kablami?? tak?
maciek889 a przerabiałeś to u siebie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Teraz kosztuje 550zł bo dolar amerykański podrożał.karolwa pisze:- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
Co do podłączania może deczko trudniej przy digifancie, bo trzeba zastąpić cały komputer z ACE/6A tym od digi. A DEC wpina się w istniejący komputer (plus po zapłonie, temp płynu, masa, sygnał obrotów, opcjonalnie: wyjscie analgowe czy TPS) i odcina się chyba ze dwa kable od niego i podłącza prosto do DECa aby jeden wykorzystać do czujnika temperatury powietrza a drugi do sterowania wtryskiwaczami.
[ Dodano: 2017-04-23, 17:57 ]
Co do przeróbki to kiedyś kumplowi pomagałem podłączyć DEC-a.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Do gazu + itb dobrze by była dać sekwencje ale trudno ją będzie wystroić z wyłączonymi korektami z sondy w DECu a żeby włączyć te korekty to trzeba najpierw go idealnie wystroić aby korekt nie brakowało. Albo stroić sekwencyjne lpg z sondą szerokopasmową tak jak benzynę.
Od biedy można kombinować coś z pojedynczymi mikserami na poszczególne przepustnice podobnie jak niektóre miksery do dwu-gardzielowych gaźników.
Ale montaż gazu na mieszalniku kłóci się z ideą poprawy osiągów bo to będzie go dławić. Albo zrobić jak jeden z klubowiczów airboxa z włókna szklanego albo węglowego i na jego wlocie dać blosa.
Ogólnie strojenie tego też może pochłonąć kilka stówek a nawet powyżej tysiąca, jeśli żaden gotowiec nie zagra.
Od biedy można kombinować coś z pojedynczymi mikserami na poszczególne przepustnice podobnie jak niektóre miksery do dwu-gardzielowych gaźników.
Ale montaż gazu na mieszalniku kłóci się z ideą poprawy osiągów bo to będzie go dławić. Albo zrobić jak jeden z klubowiczów airboxa z włókna szklanego albo węglowego i na jego wlocie dać blosa.
Ogólnie strojenie tego też może pochłonąć kilka stówek a nawet powyżej tysiąca, jeśli żaden gotowiec nie zagra.