Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 PS] [B3 2.0 PS ] Falowanie obrotów silnika AUDI 90

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
kolakowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 25 cze 2016, 13:26
Lokalizacja: Szczytno

[B3 2.0 PS] [B3 2.0 PS ] Falowanie obrotów silnika AUDI 90

Post autor: kolakowski90 » 17 sie 2016, 17:20

Witam, przejdę do rzeczy, codziennie rano mam problem z moim autkiem. Gdy go odpalę, jest wszystko okej ale tylko przez chwile bo później obroty spadają prawie co do minimum i samochód się dusi, i czasem gaśnie. Nie wiem co jest tym spowodowane. Czy to przez zimny silnik czy przez to że był tam wcześniej gaz... Jak mi zgaśnie i odpalę drugi raz to jest już okej, nie faluje. Nie mam pojęcia co trzeba zrobić żeby nie falował :| pomocy! :-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 sie 2016, 18:00

Jeśli to falowanie jest spowodowane cut-offem to regulacja wysokości spoczynkowej tarczy przepływomierza powinna pomóc.

Jak sprawdzić czy to załącza się cut-off (czyli odcinanie paliwa do hamowania silnikiem, gdy obroty są wysokie i pedał gazu puszczony). Odłącz wtyczkę od różnicowego regulatora ciśnienia paliwa: http://images47.fotosik.pl/864/7eb284c5e9b38e66med.jpg gdy to występuje. Gdy obroty wzrosną na jakieś 2000 to przyczyną jest źle ustawiona wysokość spoczynkowa tarczy przepływomierza.
Możesz też zwiększyć obroty i wyłączyć i włączyć zapłon zanim silnik zgaśnie, wtedy sterownik nie sprawdza czy klapa przepływomierza była w spoczynku podczas odpalania.

Aby sprawdzić czy to zbyt wysoko ustawiona klapa przepływomierza jest winna, weź miernik z włączonym pomiarem napięcia i sprawdź jakie masz napięcie względem masy na środkowym pinie potencjometru przepływomierza (ta 3 pinowa kostka na rozdzielaczu).

Jeśli na włączonym zapłonie (silnik nie odpalony) będziesz miał napięcie powyżej 0,20V to klapa przepływomierza jest za wysoko albo potencjometr wymaga wymiany albo regulacji.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

kolakowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 25 cze 2016, 13:26
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: kolakowski90 » 17 sie 2016, 20:38

Tak dużo informacji a tak słabo się znam bezradny_ gdzie szukać tego regulatora? Będę potrzebował informacji i tak krok po kroku co gdzie się znajduję. Jeśli to nie problem to zapraszam na Priv :-) myślę że szybciej się dogadam z Panem okok

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 sie 2016, 22:16

kolakowski90 pisze: gdzie szukać tego regulatora?
Kliknij jedyny link w mojej wcześniejszej wiadomości tam jest rysunek.
A tu masz zaznaczony gdzie jest zamontowany (zaznaczony numerem 1):
Pod numerem 2 masz wtyczkę potencjometru przepływomierza.
Obrazek
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 17 sie 2016, 23:00

Mam u siebie ten silnik i konia z rzędem temu co znajdzie w nim jakiś sterownik, czy wspomniany regulator. Potencjometr klapy jest -wyłącznie do obsługi BC.
Mój silnik PS, auto z 90 roku, ma czysto mechaniczny wtrysk, bez elektronicznej kontroli składu(a raczej bez wygładzania jej sterownikiem), bez sondy lambda, bez katalizatora.
Regulacje w nim odbywają się w sposób mechaniczno-termiczny.

Jeżeli Kolega ma to samo musicie zrewidować dociekania.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sie 2016, 07:41

miron72, bo były dwie wersje PS'a z tego co kojarzę na k-jetronic i ke-jetronic ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 sie 2016, 10:08

Sam myślałem że tam był tylko KE jetronic bo tak podpowiada strona: http://www.audiklub.org/silniki/ps/all/ ... 0/all.html

Ale spojrzałem w książkę "Reguluję i naprawiam Audi 80" i były dwie wersje, z katem był KE-jet a bez kata j-jet
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

kolakowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 25 cze 2016, 13:26
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: kolakowski90 » 18 sie 2016, 10:17

Więc tak, sprawdziłem różnicowy regulator ciśnienia paliwa po przez odłączenie go gdy silnik falował. Po odłączeniu silnik od razu mi zagasł. Za drugim razem również. Jeśli chodzi o potencjometr przepływomierza to spr dziś około południa ponieważ nie posiadam miernika :( Nagrałem również filmik jak faluje na obrotach.

Dodam jeszcze że podczas nagrywania filmiku nie dotykałem ani sprzęgła ani gazu.


maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 sie 2016, 13:46

To jednak inne falowanie niż to o którym pisałem wcześniej.
Pewnie odłączałeś wtyczkę na zimnym silniku więc dlatego silnik zgasł.

W przypadku twojego samochodu trzeba będzie zastosować cały pakiet regulacyjno-konserwacyjny tego wtrysku i jego elektryki.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

kolakowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 25 cze 2016, 13:26
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: kolakowski90 » 18 sie 2016, 14:19

Kurcze... da się z tym żyć, ale jestem ciekaw jak długo :-D jaki jest koszt tego pakietu?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 18 sie 2016, 14:48

PieterB pisze:miron72, bo były dwie wersje PS'a z tego co kojarzę na k-jetronic i ke-jetronic ;-)
Też tak kojarzę. Niezły miałem wstrząs jak pierwszy raz zajrzałem -zapachniało IIWŚ i Messerschmittem, a w końcu 90 rok to już się gdybanie rozpędzało nad eko i wyziewami...

Były z KE-jetronic i K-jetronic.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 sie 2016, 16:06

kolakowski90 pisze:da się z tym żyć, ale jestem ciekaw jak długo :-D jaki jest koszt tego pakietu?
Zależy co będzie trzeba wymienić + robocizna jeśli jakimś cudem znajdziesz kogoś kto się dobrze zna na mechanicznym wtrysku.

Dobrze zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury oraz czujnika zamknięcia przepustnicy. W tym poradniku jest to dobrze opisane:

Jeśli nie stwierdzisz nieprawidłowości to może też być kręcona śrubka podpierająca przepustnicę albo brudny regulator obrotów biegu jałowego czyli tak zwany (niepoprawnie w wypadku PS/NG) "krokowiec".

Dalej dobre sprawdzenie szczelności dolotu i uszczelnień wtryskiwaczy + regulacja mieszanki imbusem na "rozdzielaczu" z pomocą analizatora spalin lub sprawnej sondy lambda.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

kolakowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 25 cze 2016, 13:26
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: kolakowski90 » 17 maja 2017, 23:21

Witam! Troszkę odgrzewam temat ale chciałbym poinformować że udało mi się doprowadzić swój samochód do ładu. A dokładnie falowanie i gaśniecie samochodu z rana ustąpiło :-D Więc tak po kolei :
- wymieniłem wszystkie świece
- sprawdziłem czy nie przeskakuje iskra z przewodów od świec ( w nocy po odpaleniu samochodu spryskiwałem mgiełką wodną okolice świec i nie było widać iskry)
- sprawdziłem sondę lambda, która okazała się uszkodzona ( może dlatego że była to oryginalna z 90 roku :| )
-wymieniłem sondę ale dalej było to samo
- wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego ( oznaczenie FAE 33410, koszt około 50 zł )
dalej falował więc ostatnią rzeczą jaką zrobiłem to sprawdziłem natężenie prądu na wtyczce która idzie do mechanicznego wtrysku. Okazało się że było źle ustawione. Ustawiłem tak aby natężenie oscylowało miedzy 0 - 5mA . Potrzebny mi był długi imbus 3. Po wszystkim samochód dostał drugie życie, odpalam i nic nie gaśnie, nic nie faluje. Po porostu idealnie muza_ Chciałbym podziękować wszystkim klubowiczom którzy doradzali, pomagali ale w szczególności klubowiczowi o nicku : jugo007 Pan naprawdę zna się na rzeczy. Bardzo polecam Tego klubowicza piwoa80 Pozdrawiam!!!

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 20 maja 2017, 09:36

Chwalebne jest to, że napisałeś -może ktoś jeszcze skorzysta okok
No i gratulacje, że autko chodzi jak należy.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga