Witajcie.
Jestem świeży jeśli chodzi o słynne 2,3. Kupiłem Coupe z 91r.
Praktycznie za każdym razem gdy go odpalam muszę długo kręcić. Sytuacja nieznacznie się poprawia na rozgrzanym silniku, ale ogólnie też nie jest dobrze.
Po drugie, co chyba nie jest niczym nowym obroty falują między ok. 400 , a 1000. Czasami na postoju przestają falować, ale reguły nie ma. Silnik nie ma instalacji LPG.
Na desce rozdzielczej nie działa wskaźnik temperatury. Z tego co słyszałem odpowiada za to 3 bądź 4 pinowy czujnik. U mnie jest 3 piny. Ogólnie to jeśli ktoś zna wartości oporów jakie ma generować poprawny czujnik 2 i 3 pinowy to bardzo proszę o informacje.
Mam jeszcze pytanie dot. śruby regulacyjnej niskie obroty. Czy powinna się ona znajdować pomiędzy gumową pokrywą talerzyka, a rozdzielaczem? Bo jeśli tak to u mnie prawdopodobnie tej śrubki nie ma.
Wszystkim pomocnym dzięki!
[B4 2,3 NG] Falowanie obrotów i problemy z odpalaniem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 maja 2017, 15:17
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W rozdzielaczu jest tylko śruba od składu mieszanki i działa ona w całym zakresie. Choć twoje problemy właśnie mogą być spowodowane składem mieszanki. Jeśli masz sprawną sondę lambda to można próbować regulować sprawdzając natężenie prądu na nastawniku.damian1310 pisze:Mam jeszcze pytanie dot. śruby regulacyjnej niskie obroty. Czy powinna się ona znajdować pomiędzy gumową pokrywą talerzyka, a rozdzielaczem? Bo jeśli tak to u mnie prawdopodobnie tej śrubki nie ma.
Co do odpalania to sprawdź czy klapka w przepływomierzu nie opada poniżej "lejka".
Co do śruby to albo nie masz jeszcze usuniętej fabrycznej zaślepki albo naleciało piachu w otwór na imbusa. Do tego trzeba mieć dosyć długi klucz imbusowy. I przey regulacji nie duś klucza bo tym samym popychasz całą dźwignię w duł.
Tutaj opisałem dosyć dobrze jak to się reguluje: https://audi80.pl/topics78/b4-23-ng- ... t97541.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 maja 2017, 15:17
Ok, co do śruby to już wiem. Według książki typu "Sam naprawiam" moje objawy czyli cięzkie odpalanie na zimnym czy ciepłym oraz zwiększone spalanie spowodowanie jest uszkodzonym wtryskiem rozruchowym. W niedzielę postaram się go sprawdzić.
Pytanie do was, czy znacie kogoś u kogo mógłbym ew. taki wtryskiwacz dostać?
Pytanie do was, czy znacie kogoś u kogo mógłbym ew. taki wtryskiwacz dostać?