Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,3 NG] Falowanie obrotów i problemy z odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
damian1310
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 maja 2017, 15:17

[B4 2,3 NG] Falowanie obrotów i problemy z odpalaniem

Post autor: damian1310 » 25 maja 2017, 15:34

Witajcie.

Jestem świeży jeśli chodzi o słynne 2,3. Kupiłem Coupe z 91r.
Praktycznie za każdym razem gdy go odpalam muszę długo kręcić. Sytuacja nieznacznie się poprawia na rozgrzanym silniku, ale ogólnie też nie jest dobrze.

Po drugie, co chyba nie jest niczym nowym obroty falują między ok. 400 , a 1000. Czasami na postoju przestają falować, ale reguły nie ma. Silnik nie ma instalacji LPG.

Na desce rozdzielczej nie działa wskaźnik temperatury. Z tego co słyszałem odpowiada za to 3 bądź 4 pinowy czujnik. U mnie jest 3 piny. Ogólnie to jeśli ktoś zna wartości oporów jakie ma generować poprawny czujnik 2 i 3 pinowy to bardzo proszę o informacje.

Mam jeszcze pytanie dot. śruby regulacyjnej niskie obroty. Czy powinna się ona znajdować pomiędzy gumową pokrywą talerzyka, a rozdzielaczem? Bo jeśli tak to u mnie prawdopodobnie tej śrubki nie ma.

Wszystkim pomocnym dzięki!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 maja 2017, 16:39

damian1310, śruba pewnie jest, tylko ona jest dość głęboko i trzeba długiego kluczyka użyć
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 maja 2017, 16:56

damian1310 pisze:Mam jeszcze pytanie dot. śruby regulacyjnej niskie obroty. Czy powinna się ona znajdować pomiędzy gumową pokrywą talerzyka, a rozdzielaczem? Bo jeśli tak to u mnie prawdopodobnie tej śrubki nie ma.
W rozdzielaczu jest tylko śruba od składu mieszanki i działa ona w całym zakresie. Choć twoje problemy właśnie mogą być spowodowane składem mieszanki. Jeśli masz sprawną sondę lambda to można próbować regulować sprawdzając natężenie prądu na nastawniku.
Co do odpalania to sprawdź czy klapka w przepływomierzu nie opada poniżej "lejka".

Co do śruby to albo nie masz jeszcze usuniętej fabrycznej zaślepki albo naleciało piachu w otwór na imbusa. Do tego trzeba mieć dosyć długi klucz imbusowy. I przey regulacji nie duś klucza bo tym samym popychasz całą dźwignię w duł.

Tutaj opisałem dosyć dobrze jak to się reguluje: https://audi80.pl/topics78/b4-23-ng- ... t97541.htm
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

damian1310
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 maja 2017, 15:17

Post autor: damian1310 » 26 maja 2017, 22:23

Ok, co do śruby to już wiem. Według książki typu "Sam naprawiam" moje objawy czyli cięzkie odpalanie na zimnym czy ciepłym oraz zwiększone spalanie spowodowanie jest uszkodzonym wtryskiem rozruchowym. W niedzielę postaram się go sprawdzić.

Pytanie do was, czy znacie kogoś u kogo mógłbym ew. taki wtryskiwacz dostać?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 maja 2017, 05:16

damian1310, wiesz co, zapalanie przy tych temperaturach to raczej wtrysk rozruchowy nie bardzo ma coś do tego a jeśli chodzi o spalanie to łatwo sprawdzić odpinając wtyczkę od niego i troszkę pośmigać.
Można by spróbować pomigać błędy może tam będzie jakaś podpowiedź.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 maja 2017, 09:49

Zobacz czy kabel od rozruchowego się nie urwał. Możesz też sprawdzić czy dociera do niego sygnał przy użyciu małej żarówki i nawet możesz go ręcznie uruchomić gdy go wyjmiesz.
Bo równie dobrze może być problem z czujnikiem temperatury i też go nie będzie uruchamiać.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 maja 2017, 19:51

maciek889, przy tych temperaturach na dworze czyli okolice 15-20-25 stopni bez rozruchowego powinien palić bez zająknięcia - testowane w kilku autach na wielowtrysku więc i Ng powinien choć w akurat w tym silniku tego nie testowałem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga