[B4 2.0 ABK] klima, załączające się wentylatory po wyłączeni
[B4 2.0 ABK] klima, załączające się wentylatory po wyłączeni
Witam wszystkich. Dołożyłem w swoim ABK klimatronik z v6 (wcześniej klimy nie było, klimy jeszcze nie nabiłem jakby co). Mam problem. Jest takie coś z przekaźnikiem nr 3, że jak włączę zapłon (nie muszę uruchamiać silnika ) i wyłączę zapłon to załączają się wentylatory przy chłodnicy nawet na zimnym silniku. Gdy wyciągnę przekaźnik to się wyłączą i po włożeniu z powrotem przekaźnika już się nie włączają. Chyba, że włączę zapłon z powrotem i wyłączę to się włączą wentylatory. Ale nie zawsze tak się dzieje. Gdy tak robię z zapłonem to kilka razy z rzędu potrafią się włączyć a czasami po włączeniu zapłonu i wyłączeniu jest spokój. Wiele postów czytałem na ten temat, różnie pisano więc za w czasu powiem, że włącznik termiczny przy kolektorze jest sprawny zwary nie robi. Na przewodzie brązowo-zielonym od tego włącznika jest 12 v ale gdy zewrę go z masą to wentylatory się nie załączją a powinny. Wiązkę pod maską wymieniłem na oyginalną z klimatronika i podłączyłem jak powinno być. Więc nie wiem czy przekaźnik jest strzelony czy co ale wyciągnąłem go i zobaczę za innym (272 oznaczenie przekaźnika, pozycja nr 3 w skrzynce). Aha gdy włączają się wentylatory na wyłączonym zapłonie to żarówka led z podświetlenia włącznika od awaryjnych delikatnie się świeci. Dla pewności zobaczyłem co się będzie działo gdy podłączę inny wkład stacyjki ale reakcja ta sama kilka razy z rzędu potrafią się włączyć a kilka razy nie. Gdy uruchomiony silnik się zagrzeje do odpowiedniej temperatury to wentylatory załączają się prawidłowo jakby co. .Wtyczkę czujnika przy chłodnicy też odłączałem ale bez zmian z tymi wentylatorami. Styki, nóżki wszelakich przekaźników związanych z wentylatorami czyściłem.
Witam po kilkudniowej przerwie. A więc tak, w mojej starej wiązce miałem takie podłączenie:
2/30 czerwono-zielony
3/15 niebiesko-czerwony (+ po zapłonie)
6/31 brązowy masa
8/87 czerwono-niebieski( więcej czerwonego) stały plus
5/T brązowo-zielony czujnik przy kolektorze
W starej instalacji wszystko działało prawidłowo i gdy się zwarło przewody od czujnika przy kolektorze to wentylatory działały przy wyłączonym zapłonie.
Czujnik przy chłodnicy 2 pinowy przewody niebiesko-czerwony (więcej niebieskiego) i czerwono zielony.
W nowej wiązce z klimatronika podłączenie już jest inne:
2/30 gruby czerwono-niebieski (stały plus)
4/St1 brązowo-czarny
5/T brązowo-zielony dołożyłem to ze starej wtyczki bo w nowej tego styku nie było
6/31niebiesko-czerwony (+ po zapłonie)
8/87 gruby czerwono-zielony do opornicy wentylatorów wejście E1
Przewód od czujnika przy kolektorze dołożyłem w miejsce styku T (analogicznie do porzedniego podłączenia ) ale zwarcie przewodu do masy nie powoduje załączenia wentylatorów, 12+ jest na tym przewodzie ale zwarcie go powoduje tylko tyknięcie przekaźnika 272 i żadnej innej reakcji.
We wtyczce od czujnika chłodnicy są 3 przewody:
1 czerwono-zielony +
2 brązowo-czarny
3 brązowy
Gdy zewrę 1 i 3 to załącza się 2 bieg wentylatora.
Gdy 1 i 2 nie dzieje się nic 1 bieg się nie włącza.
Brązowo-czarny to też pin d16 sterownika klimatronika. Przy wyłączonym zapłonie jest na nim +12V i i załączają się wentylatory 1 bieg. Gdy sterownik odepnę to się wyłączają. Pin D16 brązowo-czarny gdzieś znalazłem ,że jest masowy i załącza 1 bieg tego przekaźnika. Więc muszę ze stykiem 6/31 pokombinować? Co z 5/T bo nadal nie działa?
[ Dodano: 2018-06-03, 11:36 ]
Witam po dłuuugiej przerwie. Zapomniałem się odezwać. Problemem był uszkodzony sterownik climatronica. Założyłem inny i po problemie.
2/30 czerwono-zielony
3/15 niebiesko-czerwony (+ po zapłonie)
6/31 brązowy masa
8/87 czerwono-niebieski( więcej czerwonego) stały plus
5/T brązowo-zielony czujnik przy kolektorze
W starej instalacji wszystko działało prawidłowo i gdy się zwarło przewody od czujnika przy kolektorze to wentylatory działały przy wyłączonym zapłonie.
Czujnik przy chłodnicy 2 pinowy przewody niebiesko-czerwony (więcej niebieskiego) i czerwono zielony.
W nowej wiązce z klimatronika podłączenie już jest inne:
2/30 gruby czerwono-niebieski (stały plus)
4/St1 brązowo-czarny
5/T brązowo-zielony dołożyłem to ze starej wtyczki bo w nowej tego styku nie było
6/31niebiesko-czerwony (+ po zapłonie)
8/87 gruby czerwono-zielony do opornicy wentylatorów wejście E1
Przewód od czujnika przy kolektorze dołożyłem w miejsce styku T (analogicznie do porzedniego podłączenia ) ale zwarcie przewodu do masy nie powoduje załączenia wentylatorów, 12+ jest na tym przewodzie ale zwarcie go powoduje tylko tyknięcie przekaźnika 272 i żadnej innej reakcji.
We wtyczce od czujnika chłodnicy są 3 przewody:
1 czerwono-zielony +
2 brązowo-czarny
3 brązowy
Gdy zewrę 1 i 3 to załącza się 2 bieg wentylatora.
Gdy 1 i 2 nie dzieje się nic 1 bieg się nie włącza.
Brązowo-czarny to też pin d16 sterownika klimatronika. Przy wyłączonym zapłonie jest na nim +12V i i załączają się wentylatory 1 bieg. Gdy sterownik odepnę to się wyłączają. Pin D16 brązowo-czarny gdzieś znalazłem ,że jest masowy i załącza 1 bieg tego przekaźnika. Więc muszę ze stykiem 6/31 pokombinować? Co z 5/T bo nadal nie działa?
[ Dodano: 2018-06-03, 11:36 ]
Witam po dłuuugiej przerwie. Zapomniałem się odezwać. Problemem był uszkodzony sterownik climatronica. Założyłem inny i po problemie.