Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] klima, załączające się wentylatory po wyłączeni

ODPOWIEDZ
domin.dw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 maja 2010, 22:31

[B4 2.0 ABK] klima, załączające się wentylatory po wyłączeni

Post autor: domin.dw » 19 cze 2017, 20:07

Witam wszystkich. Dołożyłem w swoim ABK klimatronik z v6 (wcześniej klimy nie było, klimy jeszcze nie nabiłem jakby co). Mam problem. Jest takie coś z przekaźnikiem nr 3, że jak włączę zapłon (nie muszę uruchamiać silnika ) i wyłączę zapłon to załączają się wentylatory przy chłodnicy nawet na zimnym silniku. Gdy wyciągnę przekaźnik to się wyłączą i po włożeniu z powrotem przekaźnika już się nie włączają. Chyba, że włączę zapłon z powrotem i wyłączę to się włączą wentylatory. Ale nie zawsze tak się dzieje. Gdy tak robię z zapłonem to kilka razy z rzędu potrafią się włączyć a czasami po włączeniu zapłonu i wyłączeniu jest spokój. Wiele postów czytałem na ten temat, różnie pisano więc za w czasu powiem, że włącznik termiczny przy kolektorze jest sprawny zwary nie robi. Na przewodzie brązowo-zielonym od tego włącznika jest 12 v ale gdy zewrę go z masą to wentylatory się nie załączją a powinny. Wiązkę pod maską wymieniłem na oyginalną z klimatronika i podłączyłem jak powinno być. Więc nie wiem czy przekaźnik jest strzelony czy co ale wyciągnąłem go i zobaczę za innym (272 oznaczenie przekaźnika, pozycja nr 3 w skrzynce). Aha gdy włączają się wentylatory na wyłączonym zapłonie to żarówka led z podświetlenia włącznika od awaryjnych delikatnie się świeci. Dla pewności zobaczyłem co się będzie działo gdy podłączę inny wkład stacyjki ale reakcja ta sama kilka razy z rzędu potrafią się włączyć a kilka razy nie. Gdy uruchomiony silnik się zagrzeje do odpowiedniej temperatury to wentylatory załączają się prawidłowo jakby co. .Wtyczkę czujnika przy chłodnicy też odłączałem ale bez zmian z tymi wentylatorami. Styki, nóżki wszelakich przekaźników związanych z wentylatorami czyściłem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 cze 2017, 07:55

Może posprawdzaj na gnieździe modułu masz wszystkie rzeczy dobrze.

2/30 - stały plus
3/15 - plus po zapłonie
5/T - wyjście na czujnik chłodnicy
6/31 - masa
8/87 - wyjście zasilania na wentylator chłodnicy I bieg.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

domin.dw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 maja 2010, 22:31

Post autor: domin.dw » 21 cze 2017, 19:08

Ok. Gdy sprawdzę to dam znać jak jest u mnie, jakie kolory przewodów itd.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 cze 2017, 21:57

maciek889 pisze:5/T - wyjście na czujnik chłodnicy
Jakiej chłodnicy ? czujnik znajduje sie na silniku.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 cze 2017, 22:42

racje z rozpędu napisałem chłodnicy a chodziło mi o czujnik przy wtryskiwaczach.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

domin.dw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 maja 2010, 22:31

Post autor: domin.dw » 03 cze 2018, 11:36

Witam po kilkudniowej przerwie. A więc tak, w mojej starej wiązce miałem takie podłączenie:
2/30 czerwono-zielony
3/15 niebiesko-czerwony (+ po zapłonie)
6/31 brązowy masa
8/87 czerwono-niebieski( więcej czerwonego) stały plus
5/T brązowo-zielony czujnik przy kolektorze
W starej instalacji wszystko działało prawidłowo i gdy się zwarło przewody od czujnika przy kolektorze to wentylatory działały przy wyłączonym zapłonie.

Czujnik przy chłodnicy 2 pinowy przewody niebiesko-czerwony (więcej niebieskiego) i czerwono zielony.

W nowej wiązce z klimatronika podłączenie już jest inne:
2/30 gruby czerwono-niebieski (stały plus)
4/St1 brązowo-czarny
5/T brązowo-zielony dołożyłem to ze starej wtyczki bo w nowej tego styku nie było
6/31niebiesko-czerwony (+ po zapłonie)
8/87 gruby czerwono-zielony do opornicy wentylatorów wejście E1

Przewód od czujnika przy kolektorze dołożyłem w miejsce styku T (analogicznie do porzedniego podłączenia ) ale zwarcie przewodu do masy nie powoduje załączenia wentylatorów, 12+ jest na tym przewodzie ale zwarcie go powoduje tylko tyknięcie przekaźnika 272 i żadnej innej reakcji.
We wtyczce od czujnika chłodnicy są 3 przewody:
1 czerwono-zielony +
2 brązowo-czarny
3 brązowy

Gdy zewrę 1 i 3 to załącza się 2 bieg wentylatora.
Gdy 1 i 2 nie dzieje się nic 1 bieg się nie włącza.
Brązowo-czarny to też pin d16 sterownika klimatronika. Przy wyłączonym zapłonie jest na nim +12V i i załączają się wentylatory 1 bieg. Gdy sterownik odepnę to się wyłączają. Pin D16 brązowo-czarny gdzieś znalazłem ,że jest masowy i załącza 1 bieg tego przekaźnika. Więc muszę ze stykiem 6/31 pokombinować? Co z 5/T bo nadal nie działa?

[ Dodano: 2018-06-03, 11:36 ]
Witam po dłuuugiej przerwie. Zapomniałem się odezwać. Problemem był uszkodzony sterownik climatronica. Założyłem inny i po problemie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga