Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] klima, załączające się wentylatory po wyłączeni

ODPOWIEDZ
domin.dw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 maja 2010, 22:31

[B4 2.0 ABK] klima, załączające się wentylatory po wyłączeni

Post autor: domin.dw » 19 cze 2017, 20:07

Witam wszystkich. Dołożyłem w swoim ABK klimatronik z v6 (wcześniej klimy nie było, klimy jeszcze nie nabiłem jakby co). Mam problem. Jest takie coś z przekaźnikiem nr 3, że jak włączę zapłon (nie muszę uruchamiać silnika ) i wyłączę zapłon to załączają się wentylatory przy chłodnicy nawet na zimnym silniku. Gdy wyciągnę przekaźnik to się wyłączą i po włożeniu z powrotem przekaźnika już się nie włączają. Chyba, że włączę zapłon z powrotem i wyłączę to się włączą wentylatory. Ale nie zawsze tak się dzieje. Gdy tak robię z zapłonem to kilka razy z rzędu potrafią się włączyć a czasami po włączeniu zapłonu i wyłączeniu jest spokój. Wiele postów czytałem na ten temat, różnie pisano więc za w czasu powiem, że włącznik termiczny przy kolektorze jest sprawny zwary nie robi. Na przewodzie brązowo-zielonym od tego włącznika jest 12 v ale gdy zewrę go z masą to wentylatory się nie załączją a powinny. Wiązkę pod maską wymieniłem na oyginalną z klimatronika i podłączyłem jak powinno być. Więc nie wiem czy przekaźnik jest strzelony czy co ale wyciągnąłem go i zobaczę za innym (272 oznaczenie przekaźnika, pozycja nr 3 w skrzynce). Aha gdy włączają się wentylatory na wyłączonym zapłonie to żarówka led z podświetlenia włącznika od awaryjnych delikatnie się świeci. Dla pewności zobaczyłem co się będzie działo gdy podłączę inny wkład stacyjki ale reakcja ta sama kilka razy z rzędu potrafią się włączyć a kilka razy nie. Gdy uruchomiony silnik się zagrzeje do odpowiedniej temperatury to wentylatory załączają się prawidłowo jakby co. .Wtyczkę czujnika przy chłodnicy też odłączałem ale bez zmian z tymi wentylatorami. Styki, nóżki wszelakich przekaźników związanych z wentylatorami czyściłem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 cze 2017, 07:55

Może posprawdzaj na gnieździe modułu masz wszystkie rzeczy dobrze.

2/30 - stały plus
3/15 - plus po zapłonie
5/T - wyjście na czujnik chłodnicy
6/31 - masa
8/87 - wyjście zasilania na wentylator chłodnicy I bieg.

domin.dw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 maja 2010, 22:31

Post autor: domin.dw » 21 cze 2017, 19:08

Ok. Gdy sprawdzę to dam znać jak jest u mnie, jakie kolory przewodów itd.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 cze 2017, 21:57

maciek889 pisze:5/T - wyjście na czujnik chłodnicy
Jakiej chłodnicy ? czujnik znajduje sie na silniku.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 cze 2017, 22:42

racje z rozpędu napisałem chłodnicy a chodziło mi o czujnik przy wtryskiwaczach.

domin.dw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 maja 2010, 22:31

Post autor: domin.dw » 03 cze 2018, 11:36

Witam po kilkudniowej przerwie. A więc tak, w mojej starej wiązce miałem takie podłączenie:
2/30 czerwono-zielony
3/15 niebiesko-czerwony (+ po zapłonie)
6/31 brązowy masa
8/87 czerwono-niebieski( więcej czerwonego) stały plus
5/T brązowo-zielony czujnik przy kolektorze
W starej instalacji wszystko działało prawidłowo i gdy się zwarło przewody od czujnika przy kolektorze to wentylatory działały przy wyłączonym zapłonie.

Czujnik przy chłodnicy 2 pinowy przewody niebiesko-czerwony (więcej niebieskiego) i czerwono zielony.

W nowej wiązce z klimatronika podłączenie już jest inne:
2/30 gruby czerwono-niebieski (stały plus)
4/St1 brązowo-czarny
5/T brązowo-zielony dołożyłem to ze starej wtyczki bo w nowej tego styku nie było
6/31niebiesko-czerwony (+ po zapłonie)
8/87 gruby czerwono-zielony do opornicy wentylatorów wejście E1

Przewód od czujnika przy kolektorze dołożyłem w miejsce styku T (analogicznie do porzedniego podłączenia ) ale zwarcie przewodu do masy nie powoduje załączenia wentylatorów, 12+ jest na tym przewodzie ale zwarcie go powoduje tylko tyknięcie przekaźnika 272 i żadnej innej reakcji.
We wtyczce od czujnika chłodnicy są 3 przewody:
1 czerwono-zielony +
2 brązowo-czarny
3 brązowy

Gdy zewrę 1 i 3 to załącza się 2 bieg wentylatora.
Gdy 1 i 2 nie dzieje się nic 1 bieg się nie włącza.
Brązowo-czarny to też pin d16 sterownika klimatronika. Przy wyłączonym zapłonie jest na nim +12V i i załączają się wentylatory 1 bieg. Gdy sterownik odepnę to się wyłączają. Pin D16 brązowo-czarny gdzieś znalazłem ,że jest masowy i załącza 1 bieg tego przekaźnika. Więc muszę ze stykiem 6/31 pokombinować? Co z 5/T bo nadal nie działa?

[ Dodano: 2018-06-03, 11:36 ]
Witam po dłuuugiej przerwie. Zapomniałem się odezwać. Problemem był uszkodzony sterownik climatronica. Założyłem inny i po problemie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga